Toyota bZ4X
Tudi Toyota gre na elektriko
Toyota je predstavila svoj prvi – če smo natančni in upoštevamo model proace city verso, ki je kot tesen sorodnik citroëna berlinga in podobnih na voljo tudi v električni različici – svoj drugi električni avtomobil.
Sreda, 3. november 2021
To je športni terenec bZ4X, ki je nastal v sodelovanju s Subarujem (prihajajoča solterra) ter bo s pogonom na sprednji ali na vsa štiri kolesa na voljo od sredine prihodnjega leta dalje.
Tehnično temelji na platformi e-TNGA in z ostrimi linijami oblikovno v veliki meri sledi istoimenskemu konceptu, ponaša pa se z baterijo kapacitete 71,4 kWh, ki obljublja do 500 km dosega z enim polnjenjem. Le-to je pri izmeničnem toku (AC) možno z do 6,6 kW, pri enosmernem (DC) pa z do 150 kW moči.
Pri različici s pogonom na sprednji kolesi za pogon skrbi motor s 150 kW (204 KM) in omogoča pospešek do stotice v 8,4 sekunde, pri štirikolesno gnani (opira se na Subarujevo tehnologijo, vključno s sistemoma X-mode in grip-control) pa je na zadnji osi dodaten motor z 80 kW (109 KM). Ob sistemski moči 160 kW (218 KM) pospešek do stotice traja 7,7 sekunde.
Med posebnostmi velja omeniti volan brez mehanske povezave (tako imenovan drive-by-wire), ob modelu RAV4 podobnim meram (dolžina 4,69 metra) pa se ponaša z medosno razdaljo, enako modelu highlander (2,85 metra) ter s tem povezano prostorsko radodarno odmerjeno kabino.
Notranjost je seveda izdatno digitalizirana, precej futuristične arhitekture, streha pa je lahko, p želji, bodisi steklena bodisi opremljena z dodatnimi sončnimi paneli, ki na letni ravni lahko proizvedejo energijo za 1.800 k vožnje.
Ena izmed uporabnih rešitev je tudi možnost napajanja zunanjih porabnikov (pikniki, vikendi, morebitni izpadi elektrike…), podrobneje v novi toyoti pa takrat, ko jo bomo pobliže spoznali in iz prve roke nabrali prve vtise.