Toyota mirai
Vodik končno v privlačni obliki
Druga generacija Toyotine limuzine na gorivne celice je nared. Predstavlja se s popolnoma novo obliko in z novim, bolj učinkovitim pogonskim sklopom.
Četrtek, 3. december 2020
Novi mirai je večji, bolj učinkovit in precej bolj privlačen od predhodnega modela. Slednji je z obliko in merskimi razmerji spominjal na priusa, novi pa bolj očitno stavi na eleganco v Lexusovem slogu.
V primerjavi s predhodnikom je občutno zrasel. Dolg je 4,98 metra, v širino meri 1,89 metra ter seže 1,48 metra v višino, pri čemer medosna razdalja znaša 2,92 metra. Podobnost z Lexusovimi modeli ni naključna, saj je nastal na platformi GA-L modela LS.
Zasnova s spredaj vgrajenim motorjem in pogonom na zadnji kolesi je omogočila vgradnjo enega vzdolžno ter enega prečno nameščenega rezervoarja za vodik s skupno s kapaciteto 5,6 kilograma (142,2 litra), pri čemer je prvi mirai lahko sprejel 4,6 kilograma. Takšna postavitev je omogočila boljšo razporeditev mase (avtomobil tehta 1.900 kg), ki se približuje razmerju 50:50, ter nižje težišče, kar zagotavlja boljše vozne lastnosti.
Tudi notranjost je oblikovana čisto na novo ter s črno barvo in bronastimi detajli deluje premijsko. Ob velikem osrednjem zaslonu se pohvali tudi z zaslonom namesto klasičnih merilnikov.
Doseg je za 30 odstotkov večji kot pri predhodniku. Za to je, poleg večjih zalogovnikov, vodika, zaslužen tudi nov, bolj kompakten pogonski sklop, ki je tudi za 10 odstotkov bolj učinkovit. Namesto 370 ima namreč vgrajenih 330 celic. Elektromotor po novem namesto 114 razvije 128 kilovatov (174 KM), napaja pa se iz litij-ionske baterije s 84 celicami z zmogljivostjo 6,5 Ah. Ta kombinacija mu zagotavlja 650 kilometrov dosega, polnjenje rezervoarjev z vodikom pa traja le pet minut. Pospešek do stotice traja 9,2 sekunde, končna hitrost znaša 175 kilometrov na uro.
Omeniti velja poseben filter za čiščenje zraka, ki prihaja v kabino. Ta lahko ujame kar 90 odstotkov škodljivih mikro delcev velikosti od 0 do 2,5 mikrona, ki se nahajajo v zraku.
Bistveno je spremenjen tudi proizvodni proces, ki je prešel iz delno ročnega v popolnoma avtomatiziran način, s čimer želi Toyota v nekaj letih proizvesti sto tisoč vozil, medtem ko so od leta 2014 izdelali le 11 tisoč primerkov modela prve generacije.
Nov proizvodni proces bo prinesel nekoliko nižjo ceno avtomobila, ki bo v Nemčiji znašala okoli 65 tisoč evrov.