Avto.info

Toyota mirai

Vodik končno v privlačni obliki

Druga generacija Toyotine limuzine na gorivne celice je nared. Predstavlja se s popolnoma novo obliko in z novim, bolj učinkovitim pogonskim sklopom.

Četrtek, 3. december 2020

Novi mirai je večji, bolj učinkovit in precej bolj privlačen od predhodnega modela. Slednji je z obliko in merskimi razmerji spominjal na priusa, novi pa bolj očitno stavi na eleganco v Lexusovem slogu.

V primerjavi s predhodnikom je občutno zrasel. Dolg je 4,98 metra, v širino meri 1,89 metra ter seže 1,48 metra v višino, pri čemer medosna razdalja znaša 2,92 metra. Podobnost z Lexusovimi modeli ni naključna, saj je nastal na platformi GA-L modela LS.

Zasnova s spredaj vgrajenim motorjem in pogonom na zadnji kolesi je omogočila vgradnjo enega vzdolžno ter enega prečno nameščenega rezervoarja za vodik s skupno s kapaciteto 5,6 kilograma (142,2 litra), pri čemer je prvi mirai lahko sprejel 4,6 kilograma. Takšna postavitev je omogočila boljšo razporeditev mase (avtomobil tehta 1.900 kg), ki se približuje razmerju 50:50, ter nižje težišče, kar zagotavlja boljše vozne lastnosti.

Tudi notranjost je oblikovana čisto na novo ter s črno barvo in bronastimi detajli deluje premijsko. Ob velikem osrednjem zaslonu se pohvali tudi z zaslonom namesto klasičnih merilnikov.

Doseg je za 30 odstotkov večji kot pri predhodniku. Za to je, poleg večjih zalogovnikov, vodika, zaslužen tudi nov, bolj kompakten pogonski sklop, ki je tudi za 10 odstotkov bolj učinkovit. Namesto 370 ima namreč vgrajenih 330 celic. Elektromotor po novem namesto 114 razvije 128 kilovatov (174 KM), napaja pa se iz litij-ionske baterije s 84 celicami z zmogljivostjo 6,5 Ah. Ta kombinacija mu zagotavlja 650 kilometrov dosega, polnjenje rezervoarjev z vodikom pa traja le pet minut.  Pospešek do stotice traja 9,2 sekunde, končna hitrost znaša 175 kilometrov na uro.

Omeniti velja poseben filter za čiščenje zraka, ki prihaja v kabino. Ta lahko ujame kar 90 odstotkov škodljivih mikro delcev velikosti od 0 do 2,5 mikrona, ki se nahajajo v zraku.

Bistveno je spremenjen tudi proizvodni proces, ki je prešel iz delno ročnega v popolnoma avtomatiziran način, s čimer želi Toyota v nekaj letih proizvesti sto tisoč vozil, medtem ko so od leta 2014 izdelali le 11 tisoč primerkov modela prve generacije.

Nov proizvodni proces bo prinesel nekoliko nižjo ceno avtomobila, ki bo v Nemčiji znašala okoli 65 tisoč evrov.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.