Avto.info

Toyota prius 1.8 VVT-i executive

Varčnejši od dizla!

  • Na testu smo v povprečju porabili 4,8 litra, kar je manj kot pri dizelskih avtomobilih
  • Optimiziran hibridni pogon še bolje izkorišča različne vire energije
  • Kljub temu se pelje povsem enako kot običajen avtomobil, tudi cena je primerljiva
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 8. oktober 2016

Ne le na papirju – tudi med testom smo v povprečju porabili manj kot s podobno velikim avtomobilom z dizelskim motorjem. V povprečju 4,8 litra na sto kilometrov. Seveda se boste tu takoj oglasili številni varčneži, ki ste "zadnjič med vožnjo proti Kopru porabili le dobre tri litre" – že mogoče. Kaj pa nazaj? Pa ves naslednji teden? Vključno z mestno vožnjo, nenehnimi pospeševanji (nemalokrat zelo odločnimi, da se lahko spodobno vključite v manjšo vrzel v strnjeni koloni) in pogostimi zaviranji? S prehitevanji? Vožnjo navkreber in brez kakšnega posebnega naprezanja v smislu čim bolj varčne vožnje? Z običajno delujočo klimatsko napravo? Tudi s tremi ali štirimi potniki in prtljago? Takole, čez palec, kaj dosti nižje od 5,5 litra verjetno ne gre, podobno kažejo tudi naši testi številnih različnih avtomobilov z dizelskimi motorji. Realna poraba in ne podatki potovalnega računalnika – ta je kazal celo 4,2 litra …

Kljub resnično varčnemu hibridnemu pogonu ni treba sklepati nikakršnih kompromisov.


Ja, zagreti varčneži boste prišli nižje, a tudi z opisanim vsakdanjim načinom vožnje je poraba vrhunska! Poleg tega je v svoji zadnji generaciji prius skoraj v celoti izgubil še tiste zadnje neprijetnosti, kot je nadležno tuljenje bencinskega motorja ob močnejšem pritisku na stopalko za plin. Okej, če jo pohodite povsem do konca pri višjih hitrostih še vedno zatuli, a zaradi dodelanih prenosov planetnega gonila se to zgodi zelo, zelo redko. Usklajenost obeh motorjev je namreč odlična, 1,8-litrski bencinar (ta deluje z Atkinsonovim ciklom in je v primerjavi s tistim v predhodniku še dodatno optimiziran v smeri manjše porabe bencina) in električni motor pa delujeta vzajemno za čim večjo učinkovitost. Električni motor tako priskoči na pomoč pri speljevanju, pospeševanju (ki je v praksi zelo prepričljivo) oziroma povsod tam, kjer bencinski ne more delovati v optimalnem (najbolj učinkovitem) režimu, in po drugi strani skrbi za regeneracijo energije (dodelana nikelj-metalna baterija se polni hitreje kot prej).

Kot celota je lahko tako družinski kot tudi poslovni avtomobil – prostoren, funkcionalen in solidnih voznih lastnosti.


Na voljo je sicer več programov (od varčnega do športnega, kjer se pogonski sklop celo 'uči' voznikovega sloga vožnje in v tej smeri optimizira delovanje pogona), tudi povsem električni (ki deluje nekje do hitrosti 50 km/h, po novem pa zna prius do hitrosti 110 km/h tudi 'jadrati'), a dejansko se z delovanjem pogona ni treba prav nič ubadati. In to je tisto pravo, saj se vozniku ni treba prilagajati avtomobilu (češ, moraš ga pravilno voziti, da je varčen), temveč se ta vozniku. Pelje se namreč povsem enako kot klasičen avtomobil. In če se je v prejšnji generaciji kakšni malce bolj dinamični vožnji opazno upiral (prej omenjeno tuljenje motorja ipd.), pa sedaj zmore tudi to – jasno, ni športnik, a kakšen hitreje odpeljan ovinek ga prav nič ne moti. Prav tako ni treba sklepati nikakršnih kompromisov na drugih področjih – sedi se zelo dobro (sicer precej nizko), ergonomija je med boljšimi, digitalni, sredinsko nameščeni merilniki pa so stvar okusa. Infotainment vmesnik (Toyotin sistem touch 2) ocenjujemo kot zgolj povprečen, saj z odzivnostjo in logiko upravljanja ne sodi v sam vrh, prepričali pa so nas uporabni predali za drobnarije (pri najbogatejši opremi dobite še površino za brezstično polnjenje telefona), bogata oprema (vključno z navigacijo, sistemom HUD, zagonom motorja brez ključa, poleg tega pa tudi z vsemi pomembnejšimi varnostnimi pripomočki, kot so aktivni tempomat ter sistemi za prepoznavanje nevarnosti trka, vozil v mrtvem kotu in prečnega prometa pri vožnji vzvratno) ter ne nazadnje prostorna in uporabna notranjost, ki je hibridna tehnologija prav nič ne krni.

Skratka, sedaj ni več treba sklepati nikakršnih kompromisov. Ti kakšnih električnih navdušencev in varčnih zanesenjakov tako ali tako ne bi motili, a tudi, če kot povsem običajen voznik, družinski oče ali poslovnež želite imeti hibrida namesto dizla, odločitev sedaj ni več težka.
 

Toyota prius 1.8 VVT-i executive
 Vozilo in motor limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1798 ccm, 72 kW (98 KM) pri 5200/min, 142 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s trajnim magnetom, 53 kW (72 KM), 163 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4540 x 1760 x 1470 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/45 R17; Masa/nosilnost: 1450/415 kg; Prtljažnik: 502–1633 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,6 s; Poraba goriva (EU): 3,3/3,3/3,3 l/100 km; Povprečje na testu: 4,8 l/100 km; Izpust CO2: 76 g/km.
  Cena:  osnovni model (prius 1.8 VVT-i luna): 27.750 €, testno vozilo: 33.310 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
poraba goriva, delovanje hibridnega pogona infotainment vmesnik brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.