Toyota prius plug-in hibrid in yaris
Priključni prius in prenovljeni yaris
V Slovenijo sta naenkrat prišla priključno-hibridna različica priusa in temeljito prenovljeni yaris v običajni ter hibridni izvedbi.
Četrtek, 25. maj 2017
Prius plug-in hibrid ali priključni hibrid je od običajnega prav gotovo veliko bolj okolju prijazen. V novi generaciji je to še toliko bolj resnično, saj zmore izključno na elektriko prevoziti do 50 kilometrov, kar mu zagotavlja večja kapaciteta baterije (8,8 kWh). To na običajnem hišnem električnem omrežju napolnimo v vsega treh urah in desetih minutah, medtem ko hitro 16-ampersko polnjenje delo opravi v dveh urah. Več baterij pa seveda zahteva svoj prostor, zato je namesto 502 litrov v prtljažniku le 360 litrov prostora.
Tudi sicer je priključni prius, razen vratic za polnjenje baterij, od običajnega precej drugačen. Oblikovno samosvoj je njegov zadnji del,prav tako pa na običajnem modelu ne boste nikoli videli sončnih celic. Te so na voljo le pri osnovni izvedbi, saj so dražje in bolj z opremo založene različice posledično težje, kar pomeni, da si ne morejo privoščiti še dodatka strehe, ki celo omogoča polnjenje pogonske baterije. Z upoštevano eko subvencijo bo treba za ta avtomobil odšteti le malenkost manj kot 30 tisočakov.
Ob boku povsem novega priključnega hibrida so v Sloveniji pokazali yarisa, ki je z več kot 900 novimi ali spremenjenimi sestavnimi deli dobil na novo urezan sprednji del v stilu katamarana, nove dnevne led luči, nov pokrov prtljažnika in novo obliko zadnjih luči, prav tak podprtih z led tehnologijo.
Notranjost je dobila osvežene merilnike z dodatnim TFT zaslonom, najpomembnejša tehnična novost pa je 1,5-litrksi bencinski motor z 82 kW (111 KM), ki zamenjuje dosedanji 1,33-litrski stroj. Štirivaljnik lahko deluje z običajnim (ottovim) ali atkinsonovim ciklom, odlikuje pa ga razmeroma tiho delovanje, dobre zmogljivosti in zmerna poraba.
V ponudbi je poleg litrskega trivaljnega bencinarja in 1,4-litrskega dizla seveda tudi hibridni pogonski sklop – kombinacija 1,5-litreskega bencinskega in električnega motorja, ki obljublja porabo 3,3 litra in izpust CO2 75 gramov. Ta ostaja nespremenjen, je pa bil pa hibridni yaris deležen nekaterih izboljšav v prid bolj uglajenega delovanja pogonskega sklopa in boljše lege na cesti.
Več o obeh svežih azijskih izdelkih si lahko preberete v prihajajoči številki revije Avto fokus.