Avto.info

Toyota prius plug-in hibrid in yaris

Priključni prius in prenovljeni yaris

V Slovenijo sta naenkrat prišla priključno-hibridna različica priusa in temeljito prenovljeni yaris v običajni ter hibridni izvedbi.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: GS, Toyota
Četrtek, 25. maj 2017

Prius plug-in hibrid ali priključni hibrid je od običajnega prav gotovo veliko bolj okolju prijazen. V novi generaciji je to še toliko bolj resnično, saj zmore izključno na elektriko prevoziti do 50 kilometrov, kar mu zagotavlja večja kapaciteta baterije (8,8 kWh). To na običajnem hišnem električnem omrežju napolnimo v vsega treh urah in desetih minutah, medtem ko hitro 16-ampersko polnjenje delo opravi v dveh urah. Več baterij pa seveda zahteva svoj prostor, zato je namesto 502 litrov v prtljažniku le 360 litrov prostora.

Tudi sicer je priključni prius, razen vratic za polnjenje baterij, od običajnega precej drugačen. Oblikovno samosvoj je njegov zadnji del,prav tako pa na običajnem modelu ne boste nikoli videli sončnih celic. Te so na voljo le pri osnovni izvedbi, saj so dražje in bolj z opremo založene različice posledično težje, kar pomeni, da si ne morejo privoščiti še dodatka strehe, ki celo omogoča polnjenje pogonske baterije. Z upoštevano eko subvencijo bo treba za ta avtomobil odšteti le malenkost manj kot 30 tisočakov.

Ob boku povsem novega priključnega hibrida so v Sloveniji pokazali yarisa, ki je z več kot 900 novimi ali spremenjenimi sestavnimi deli dobil na novo urezan sprednji del v stilu katamarana, nove dnevne led luči, nov pokrov prtljažnika in novo obliko zadnjih luči, prav tak podprtih z led tehnologijo.

Notranjost je dobila osvežene merilnike z dodatnim TFT zaslonom, najpomembnejša tehnična novost pa je 1,5-litrksi bencinski motor z 82 kW (111 KM), ki zamenjuje dosedanji 1,33-litrski stroj. Štirivaljnik lahko deluje z običajnim (ottovim) ali atkinsonovim ciklom, odlikuje pa ga razmeroma tiho delovanje, dobre zmogljivosti in zmerna poraba.

V ponudbi je poleg litrskega trivaljnega bencinarja in 1,4-litrskega dizla seveda tudi hibridni pogonski sklop – kombinacija 1,5-litreskega bencinskega in električnega motorja, ki obljublja porabo 3,3 litra in izpust  CO2 75 gramov. Ta ostaja nespremenjen, je pa bil pa hibridni yaris deležen nekaterih izboljšav v prid bolj uglajenega delovanja pogonskega sklopa in boljše lege na cesti.

Več o obeh svežih azijskih izdelkih si lahko preberete v prihajajoči številki revije Avto fokus.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.