Toyota yaris 1.5 VVT-i bi-tone
Bi ali ne bi?
- Hibridni yaris se odlično odreže v mestu, avtoceste pa mu niso ravno pisane na kožo
- Skupaj z bogato opremo bi-tone stane precej zasoljenih 19 tisočakov
Sreda, 11. januar 2017
V takšni dvobarvni kombinaciji, s črno streho in platišči ter še nekaterimi dodatki je prav privlačen. Seveda, oblika in podoba sta stvar osebnega okusa, zato si na vprašanje v naslovu odgovorite sami.
Vseeno pa naj vam prišepnemo, da je eden prostornejših malčkov in kljub dolžini manj kot štiri metre prekaša kar nekaj svojih tekmecev. Razlike, seveda, niso zares velike, a tista centimeter ali dva več se poznata predvsem na zadnjih sedežih, kjer dva odrasla človeka sedita brez večjih težav in kašnega posebnega odrekanja. Seveda razredu primerno in brez kakšnih posebnih ambicij prvega družinskega avtomobila. Zato pa je kot nalašč za drugi avtomobil v družini in predvsem v mestu se odlično
znajde. Njegova okretnost in dobra preglednost na vse strani to le še dodatno potrjujeta, svoje pa dodaja kamera za pomoč pri parkiranju – ta je ena boljših in zelo dobro deluje tudi v pogojih slabše vidljivosti, na primer ponoči in v dežju.
Bi-tone poleg bogate opreme pomeni kombinacijo črne strehe in zunanjosti v beli, rdeči ali bronasti barvi.
Izbira hibridnega pogona se zdi za mestne ulice in pogosta zaviranja, speljevanja ter pospeševanja kot naročena. CVT-menjalnik poskrbi za vedno optimalno razmerje prenosa moči, usklajena kombinacija 1,5-litrskega bencinskega in električnega motorja s skupno močjo 74 kW (101 KM) pa združuje dobre pospeške in zmerno porabo goriva – približno pet litrov na sto kilometrov je povsem dovolj. Rezultat je primerljiv z dizelskim motorjem, a ta po svoji naravi ni ravno najbolj primeren za majhne
razdalje in dnevne 'skoke' na relaciji dom–vrtec/šola–služba–trgovina. Ja, po mestu se da kar lep kos poti prevoziti zgolj na elektriko, pred semaforjem boste čakali v tišini, CVT pa deluje mirno in uglajeno, tako da ne boste polili jutranje kave.
Kombinacija obeh motorjev in menjalnika se lahko pohvali z odzivnostjo pri mestni vožnji, a zato po drugi strani nima prav rada avtoceste – tu bencinar prevzema večino nalog in se pri pospeševanju pogosto in glasno zaganja v višje vrtljaje, kar zna biti, zlasti na daljših vožnjah, precej naporno.
Toyota yaris 1.5 VVT-i bi-tone |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1497 ccm, 55 kW (75 KM) pri 4800/min, 111 Nm pri 3800–4400/min; Motor (električni): sinhronski, s trajnim magnetom, 45 kW (61 KM), 169 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 3950 x 1695 x 1510 mm; Medos. razdalja: 2510 mm; Pnevmatike: 195/50 R16; Masa/nosilnost: 1160/405 kg; Prtljažnik: 286–1183 l. |
Največja hitrost: 165 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,8 s; Poraba goriva (EU): 3,3/3,6/3,6 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 75 g/km. |
Cena: osnovni model (yaris 1.0 VVT-i luna): 11.600 €, testno vozilo: 19.090 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
vožnja/poraba po mestu, preglednost | vožnja/poraba po avtocesti | brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- bi-tone
- test
- Toyota
- yaris