Turbinski polnilniki
Elektrika namesto izpušnih plinov
Pri nekaterih sodobnih motorjih za pogon turbinskega polnilnika namesto izpušnih plinov skrbi zmogljiv elektromotor, ki prinaša boljšo odzivnost in še nekatere druge prednosti.
Sreda, 6. december 2017
Turbinski polnilnik je danes praktično nepogrešljiv sestavni del sodobnega dizelskega motorja, zaradi povečanja moči v povezavi z manjšo delovno prostornino (downsizing) pa sistem prisilnega polnjenja vse pogosteje uporabljajo tudi bencinski stroji. Turbopolnilniki delujejo s pomočjo izpušnih plinov, ki zapustijo zgorevalno komoro in s pomočjo lopatic poganjajo turbino, pri nekaterih sodobnih motorjih pa jih poganja (tudi) elektromotor.
Elektrika izboljša odzivnost
Ti električno gnani turbinski polnilniki prinašajo precej prednosti v primerjavi s klasičnimi. Da se turbina zavrti s 100 do 200 tisoč vrtljaji, namreč potrebuje nekaj desetink sekunde, kar voznik občuti kot tako imenovano turbo luknjo. Za razliko od zgorelih izpušnih plinov pa elektromotor deluje tako rekoč v trenutku, kar poveča odzivnost motorja in ne nazadnje vpliva na manjšo porabo goriva. S takšnim električnim turbokompresorjem je opremljen tudi novi Daimlerjev trilitrski bencinski
vrstni šestvaljnik; kompresor deluje predvsem pri nižjih vrtljajih, kjer klasični turbinski polnilnik še ne 'prime', in s tem pomaga izboljšati elastičnost motorja.
Nove možnosti s sistemi 48 V
Možnosti za širšo uporabo električnih turbopolnilnikov se odpirajo predvsem z 48-voltnim električnim sistemom, saj ta omogoča večjo moč polnjenja in daljše delovanje polnilnika. Tako električni turbopolnilniki niso le v pomoč klasičnim oziroma v delovanje motorja ne posegajo le občasno in za krajši čas, temveč lahko delujejo prek praktično celotnega območja vrtljajev in dlje časa – pri bolj obremenjenem vozilu in vožnji v daljši klanec, na primer.
Rekuperacija energije
Poleg tega električni turbinski polnilniki lahko delujejo tudi v obratni smeri – kombiniran polnilnik, ki ga poganjajo tako izpušni plini kot elektromotor, namreč opravlja tudi vlogo rekuperatorja energije. Izpušni plini poganjajo lopatice, te pa električni motor, ki v tem primeru deluje kot generator in rekuperira presežno energijo.