Volkswagen golf 1.0 TSI DSG comfortline
Najmanjši do zdaj
- Ob prenovi poleg malenkosti najbolj izstopa nova rumena barva
- Notranjost je posodobljena z novo multimedijsko napravo
- Litrski trivaljnik je dovolj zmogljiv, a ob priganjanju postane požrešen
Sobota, 23. september 2017
Kako bodo sosedje in znanci vedeli, da je vaš golf čisto novi, torej prenovljeni model sedme generacije? Najbolj 'ziher' bo, če ga boste izbrali v novi gorčični oziroma kurkumino rumeni kovinski barvi. Ostale spremembe, kot so rahlo preoblikovana žarometa in odbijača z več kromiranimi detajli, so namreč premišljene in elegantne, a obenem vse prej kot očitne ali vpadljive.
Še bolj konservativno so se v Wolfsburgu lotili prenove notranjosti, kjer je edina omembe vredna novost multimedijska naprava z 20,3-centimetrskim (8-palčnim) zaslonom na dotik. Ta se pohvali z boljšo ločljivostjo in kristalno sliko, poleg tega pa ima tudi nov vmesnik, ki je še bolj pregleden in prijeten za uporabo. Za razliko od dražje doplačljive izvedbe s 23,4-centimetrskim (9,2-plačnim) zaslonom so pri manjši enoti discover media, s katero je bil opremljen naš testni golf, ohranili dva
vrtljiva gumba, ki še vedno bolje opravljata svoje poslanstvo od kakršne koli površine, občutljive na dotik.
Najmanjši motor v golfovi ponudbi do zdaj je namenjen bolj umirjenim voznikom.
Ostalo je takšno, kot je bilo, s premišljeno ergonomijo in kakovostnimi materiali vred. Tudi s prostornostjo, zlasti v drugi vrsti, golf ostaja pri vrhu.
Največja novost pa se skriva pod sprednjim pokrovom. Kralj C-segmenta je namreč prvič na voljo tudi z litrskim trivaljnim motorjem. Gre za turbobencinski mlinček z oznako TSI, ki razvije 81 kilovatov (110 KM) in 200 Nm navora med 2.000 in 3.500 vrtljaji na minuto. Ta se zelo rad zavrti in je tudi dovolj zmogljiv, a če želimo iz njega izvabiti živahnost, moramo odločno stopiti na plin. To pa nas pripelje do težave, ki je skupna večini majhnih strojčkov v ne več tako majhnih avtomobilih. Če jih
malo priganjamo, hitro postanejo nesorazmerno požrešni. Pri golfu to pomeni porabo okoli devet litrov na 100 kilometrov, ki se le z lahko desno nogo konkretno spusti pod osem, pri čemer smo se mi morali zadovoljiti s povprečjem 7,9 litra na 100 kilometrov. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik se mu zelo dobro poda, saj še dodatno prispeva k udobju in lahkotnosti uporabe. Menjalnik prestavlja hitro in navadno točno takrat, ko to pričakujemo, a ima eno hibo, ki smo jo zaznali tudi pri
nekaterih drugih Volkswagnovih izdelkih z oznako DSG. Pri pretikanju v vzvratno prestavo si včasih vzame preveč časa in dovoli, da avtomobil na klancu leze naprej, nato pa grobo zagrabi. To je skoraj tako moteče kot takrat, ko z mezincem na nogi (bosi, seveda) 'pribijemo' v rob postelje.
Prenovljeni golf sledi najnovejšim trendom na področju varnosti in povezljivosti, obenem pa ni več dražji od tekmecev.
Drugače pa prenovljenemu golfu res nimamo česa zameriti. Čeprav model s tem motorjem ne premore prefinjenega večvodilnega vpetja zadnjih koles, v ovinkih ponuja nevtralno lego in je vselej dovolj udoben. Volanski mehanizem je natančen, a bi za dinamično vožnjo lahko posredoval več informacij o dogajanju pod kolesi.
Skratka, golf nadaljuje svojo pot s preverjenim receptom, ki vključuje samo kakovostne sestavine, a brez eksotičnih dodatkov, ki morda ne bi bili po okusu večine kupcev. V Wolfsburgu so torej nadgradili in posodobili zelo dobro osnovo, s čimer lahko še naprej krotijo večino tekmecev. Nekateri so se mu sicer že močno približali, a obenem izgubili adut ugodnejše cene, kar igralca z najdaljšo tradicijo znova postavlja v malce boljši položaj. Izbiro malega litrskega strojčka pa, tako kot pri
hyundaiju i30 (AF 215), priporočamo predvsem bolj umirjenim voznikom. Za dinamično naravnane bo bolj racionalna izbira 1,4-litrski stroj, ki je za razliko od trivaljnika živahen tudi brez priganjanja.
Volkswagen golf 1.0 TSI DSG comfortline |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.000/min, 200 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4258 x 1799 x 1492 mm; Medos. razdalja: 2620 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1236/504 kg; Prtljažnik: 380–1270 l. |
Največja hitrost: hitrost: 196 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 5,6/4,2/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9l/100 km; Izpust CO2: 107 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 TSI trendline): 16.662 €, testno vozilo: 24.994 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, ergonomija, multimedijska naprava |
zamujanje pri pretikanju v vzvratno prestavo |
brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- DSG
- golf
- tivaljnik
- Volkswagen