Volkswagen passat
Karavan, ki se trmasto upira električni revoluciji
Volkswagen je končno le razkril novo generacijo passata, ki bo pričakovano na voljo le v karavanski izvedbi, medtem ko bo pogonska paleta zelo raznolika.
Četrtek, 31. avgust 2023
Pomembnost passata v zgodovini Volkswagna bi težko precenili, saj gre za model, ki je z več kot 34 milijoni proizvedenih primerkov drugi najbolj množičen model te znamke. Obenem pa se avtomobilski svet tako zelo spreminja, da je bil obstoj modela upravičeno pod vprašajem. Ne le prehod na električni pogon, pač pa tudi vzpon športnih terencev in posledični upad prodaje limuzin ter karavanov sta ga resno ogrozila. A zanesljiva klasika po okusu poslovnih in družinskih uporabnikov ostaja.
Tokrat je passat na voljo le v karavanski izvedbi, ki je v Evropi zadnja leta tudi močno prednjačila. O obliki se bodo prav gotovo kresala mnenja, saj ta ni ravno izrazita, ampak precej blizu zadržanim linijam električnih modelov iz družine ID. Vseeno v grobem ostaja zvest poznanim linijam predhodnega modela. Tesno sorodstvo z novo generacijo škode superb (nastajala bosta ne isti liniji v Bratislavi) pomeni, da je v dolžino nekoliko zrasel, kar potrjuje tudi podatek, da je za 50 milimetrov daljše tudi medosje ter posledično prostor za potnike zadaj.
Za marsikoga ključno je, da novi passat ohranja večino poznane pogonske tehnike, vključno s tremi turbodizli z močmi 90, 110 in 142 kW (122, 150 in 193 KM). Bencinske barve bodo branili 48-voltni blagi hibrid 1,5 eTSI s 110 kW (150 KM) in zmogljivejša dvolitrska stroja s 150 ali 195 kW (204 ali 265 KM). Za vse izvedbe je serijski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Različici z motorjem z močjo 195 kW oz. 142 kW imata serijsko vgrajen štirikolesni pogon 4MOTION.
V skladu s trendi bo passat na voljo tudi s priključnohibridno tehniko. V ponudbi bosta dve izvedbi, obe z 1,5-litrskim bencinskim motorjem ter 19,7 kWh baterijski sklopom. Pri prvem sistemska moč znaša 150, pri drugem pa 200 kW (204 oz. 272 KM), obema pa električni doseg ocenjujejo na izjemnih 100 kilometrov.
Prostornejši potniški prostor smo že omenili, zrasel pa je tudi prtljažnik, ki po novem meri med 690 in 1.920 litri, kar je 40 oziroma 140 litrov več kot prej. Zajeten je tudi osrednji zaslon, ki sicer s slabimi 33 centimetri ni rekorden, ponuja pa najnovejši vmesnik MIB4. Pritožbe uporabnikov so, poleg izpopolnjenega infotainmenta, poslušali tudi glede gumbov na volanskem obroču. Ti so namesto haptičnih zopet klasični analogni.
Pri Volkswagnu so še posebej ponosni na prilagodljivo podvozje nove generacije, ki je v tem modelu doživelo svetovno premiero. Sistem DCC Pro omogoča največji razpon med dinamično nastavljenim podvozjem in udobju podrejeno nastavitvijo, kar naj bi po njihovih trditvah postavljalo merila v srednjem avtomobilskem razredu. Zasluge za to ima tako imenovana dvoventilska tehnologija.
V Nemčiji bo treba za novega passata od februarja dalje odšteti slabih 40 tisočakov. Koliko bodo zahtevali zanj pri nas in kdaj bo na voljo, še ni jasno.