Volkswagnovi modeli 2017–2022
Tako si Volkswagen lošči ugled
Prihodnost Volkswagna razkriva ofenzivo SUV-ov in električnih avtomobilov.Z arteonom shooting brake se VW podaja v ozke niše. Novi golf tokrat v senci drugih novosti te znamke.
Ponedeljek, 16. oktober 2017
Dizelski škandal je nemški Volkswagen tako zelo zaznamoval, da je proizvajalec povsem na novo definiral prihodnost znamke. Večen tradicionalist, po obliki in zasnovi (seveda dizelski), prinaša svežino, ki je pri tej znamki nismo vajeni. Ključne besede so tri: SUV, nove niše in avtomobili, ki vzbujajo poželenje.
Tisti, ki redno spremljate našo revijo, ste opazili Volkswagnovo modelsko ofenzivo, ki je v zadnjih dveh letih še toliko bolj intenzivna kot v preteklosti, da je v tem času prišlo do pomembnega zasuka. Nemški tradicionalist, ki je bil znan po tem, da v nove segmente vstopa kot zadnji (spomnite se tourana, tiguana in T-roca), je pod pritiskom predlanske afere postal drznejši in bolj odprt do novih idej. Tradicionalnost se je pač z afero sesula ali vsaj zabrisala, sedaj pa je čas za nove in
sveže volkswagne, ki bodo nadvse hitro pregnali slabe spomine.
Nemški tradicionalist, ki je bil znan po tem, da v nove segmente vstopa kot zadnji, je pod pritiskom predlanske afere postal drznejši.
Ena od ključnih smernic novih Volkswagnov je brez dvoma intenziven vstop v razred SUV. Volkswagen je imel še letos v tem razredu dva predstavnika, touarega in tiguana. Letošnjo jesen bo ponudbo nagradil s kompaktnim crossoverjem T-Roc, sledil mu bo plaz novincev. Denimo tiguan allspace, sedemsedežni tiguan, ki bo zapolnil vrzel med klasično različico in touaregom, obenem pa bo tekmoval s tekmeci D-segmenta, tudi sestrsko škodo kodiaq, hyundaijem santa fe, kio sorento in drugimi. Američani in
Kitajci (tam se bo imenoval teramont) bodo še letos dobili model atlas. Več kot pet metrov dolgi sedemsedežni SUV, ki bo daljši in cenejši od aktualnega touarega, namenjen pa bo tržnemu boju z domačimi tekmeci chevroletom traversom, dodgom durangom, fordom explorerjem in nekaterimi azijskimi predstavniki, kot so hyundai santa fe, kia sorento, mitsubishi outlander, nissan pathfinder in toyota highlander. Atlas bo na voljo tudi z le prednjim pogonom, motorjem 2.0 TSI in privlačno ceno dobrih 30
tisoč dolarjev.
Leto 2018 bo še bolj plodno, saj bodo na trg zapeljali kar štirje novi modeli. Najtežje pričakovana novost bo spomladanski prihod novega touarega, ki bo tokrat tudi mersko zapeljal med prestižne SUV-e. Z dolžino 4,95 metra, višino 1,72 metra, širino več kot dva metra in nič kaj skromno masko s kromiranimi letvami ter globoko v blatnike zajedajočimi se žarometi, se bo touareg znebil preprostosti predhodnega modela. V Skupini Volkswagen bo odigral vlogo luksuznega terenca višjega srednjega razreda. Novi touareg bodo poganjali šest- in osemvaljni turbo motorji, med dizelskimi bosta ostala 3.0 TDI in 4.0 TDI z električnim kompresorjem, ki odpihne turbo luknjo v najnižjih vrtljajih. Od audija A8 bo prevzel sisteme za avtonomno vožnjo.
Naslednji novinec, T-cross, bo povzročil malo zmede. Gre za SUV na osnovi pola, ki se bo uvrščal tik pod T-roca, ki načeloma sodi v isti razred. Razlika med njima bo podobna kot med oploma mokko X in crossland X, nekako pol razreda. T-cross bo najdostopnejši Volkswagnov SUV, ki bo nadgradil ponudbo pola in se pognal v boj za kupce renaulta capturja, opla crosslanda X in peugeota 2008. Jasno, gnan bo le prek prednjih koles, v osrednji ponudbi pa bo litrski turbo bencinar s 66 in 85 kilovati. Iz T-crossa bo za kitajske kupce nastala še kupejevska različica, konec leta pa bo kupejevske linije dobil tudi tiguan s krajšo medosno razdaljo.
Passat bo v prihodnjem letu edini model, ki ne bo povezan z razredom SUV. Novinec bo ponudil veliko oblikovalske svežine, razširjeno prednjo masko, ki bo bogata s kromom, in hišne žaromete, zavihane v blatnike. Tehnično bo veliko sistemov povzel po plemenitejšem arteonu, med drugim bo to prvi passat s popolnoma električnim strojem z močjo 110 kilovatov.
In že smo v letu, ko bosta predstavljeni le dve veliki novosti – novi golf VIII in arteon shooting brake. Arteon bo nadaljeval daljno preteklost Volkswagnov, ki sega v leta 1973 do 1981, ko je bil na trgu kupejevski passat. Tradicijo je obudila že osnovna različica arteona. Naslednji korak nesramežljivega nastopa Volkswagna je arteon s karavanskim zadkom, ki se bo imenoval shooting brake oziroma variant. Premijski karavan srednjega razreda, a proporcev še razreda višje, bo na voljo od 43
tisoč evrov. In kaj bodo kupci dobili za denar, ki ponuja že dobro opremljen BMW 3 touring, razred CT in podobno? Stil, udobje, odlično tehniko in prostor. Tega bo v karavanskem arteonu v izobilju, 4,9 metra dolg bo ponudil razkošje za štiri do pet potnikov in še 620 litrov prtljažnega prostora, ki ga bo moč povečati na 1.700 litrov. To so razmere, kot jih nudi mercedes-benz CLS shooting brake, ki stane kakšnih 20 do 30 tisočakov več.
Na eni osnovi bo v letih med 2020 in 2022 nastalo kar pet električnih volkswagnov. Temu se reče prilagodljivost.
Tu je še golf. Si lahko mislite, da je aktualni golf star že pet let, kar pomeni, da bo leta 2019 nared že golf VIII. Kaj bo novega? Oblikovno ne prav dosti, predvsem poliranje aktualnih linij. Karoserija bo iz jekel visokih trdnosti in aluminija, prihranek pri masi bo 35 kilogramov. V dolžino bo zrasel le za dva centimetra, a bo zaradi optimizacije ponudil več prostora v kabini in 420-litrski prtljažnik. V motorni ponudbi se bo na dnu znašel litrski trivaljni turbo 1.0 TSI s 66 in 85
kilovati (90 in 116 KM). Dizli bodo ostali; osnovni bo 1,4-litrski TDI s 66 oziroma 81 kilovati (90 oz. 110 KM), že znani 1,6-litrski TDI pa bo dobil ohišje iz aluminija in povečano moč na 96 kilovatov (130 KM). Športni GTD bo zmogel 147 kilovatov (200 KM). Na dizelskem vrhu pa bo golf RD z dvolitrskim biturbo dizlom iz passata, a zmanjšano močjo na 169 kW (230 KM). Naraven razvoj bo doživel tudi GTI, še naprej z dvolitrskim turbo in dvema različicama s 176 in 200 kilovatov (239 in 272 KM).
Golf R jih bo zmogel 235 kW (320 KM).
Leta od 2020 do 2022 bodo rezervirana za popolnoma novo družino električnih Volkswagnov s skupno oznako I. D. Prvi bo klasičen petvratnik velikosti golfa oziroma še nekaj manj (4,15 metra), zaradi drugačne zasnove (baterije v dnu) pa bo ponudil enako veliko prostora. Sledili mu bodo I. D. cross, SUV kompaktnega razreda, in dva posebneža, sprva namenjena zgolj ameriškemu trgu. I. D. lounge bo velik enoprostorec, ki bo za kupce tekmoval s chryslerjem pacifico, I. D. aero-e pa srednjerazredna limuzina velikosti passata. I. D. buzz bo električna reinkarnacija slovitega kombija bulli, ta bo namenjen celotnemu svetu. Družina I. D. bo zasnovana na skupni platformi, razviti le za električne avtomobile. Njena prilagodljivost bo omogočala različne zunanje mere in medosne razdalje, modularnost motorja in baterijskega sklopa pa prav tako. Moči motorja bodo segale od 100 do 170 kilovatov (136–231 KM), baterijski sklop bo imel 40, 60 in 80 kilovatih ur kapacitete, z baterijo pa bo vozilo doseglo od 350 do 600 kilometrov.
Oznake:
- arteon shooting brake
- modeli
- passat
- Volkswagen