Volvo S90 D5 A AWD inscription
Prestiž po skandinavsko
- S90 prepriča z udobjem, prestižem in skrbno izdelanimi podrobnostmi
- Najmočnejši turbodizel z oznako D5 v praksi porabi le dobrih šest litrov
- Najbolje se počuti v vlogi udobne potovalne limuzine, pretirane dinamike ne mara
Nedelja, 11. december 2016
Volvov luksuzni terenec XC90 (test v prejšnji številki) je zadetek v polno in tudi za limuzinskega S90 velja povsem enako. Le kako ne bi! Avtomobil je namreč vrhunski, prepričljiv na praktično vseh področjih in zopet prinaša tisto, po čemer so volvi sloveli nekoč. Severnjaški duh in švedsko odličnost v pravem pomeni besede!
Skratka, pri Volvu so zopet ponudili enakovredno alternativo nemški trojici – audiju A6, BMW-ju serije 5 in mercedesu razreda E, ki se jim ta prestižni šved neposredno postavlja ob bok. Jasno, izbira je stvar okusa in tisti, ki vam nemška uniformiranost morda ni ravno po godu in radi izberete nekaj drugačnega oziroma nekaj, česar 'nima vsak' – izvolite!
Prestižna limuzina je enakovredna nemškim premium predstavnikom, z drugačnim, bolj ekskluzivnim pristopom pa jih ponekod celo prekaša.
Ne le usklajenost barv in materialov, tudi izdelava je na zelo visoki ravni in vredna avtomobila takega kova. Natančno obdelani leseni in kovinski detajli, v usnje odeta armaturna plošča in foteljasto udobni sedeži, ki so po našem mnenju eni izmed najboljših, kar si jih ta trenutek lahko omislite. Niso le izdatno nastavljivi, ogrevani in hlajeni, temveč mehki in udobni ter obenem tudi dovolj čvrsti, da telesu nudijo ustrezno oporo. Odeti so v fino mehko usnje. Tudi prostorsko je S90 zelo
radodaren in štirje odrasli (tam nekje do 1,85 metra višine) bodo v njem resnično odlično sedeli. Morda se sliši pikolovsko, a zaradi kratkih zadnjih bočnih vrat je vstop na zadnje sedeže manj udoben kot pri tekmecih.
Nasploh notranjost zaznamujejo umirjeni toni in linije, ob minimalistični arhitekturi pa osrednje mesto na sredinski konzoli prevzema velik, na dotik občutljiv zaslon, s katerim upravljate številne funkcije. Osnovni meniji so sicer dovolj logični, a med listanjem po podmenijih se kmalu izgubite. Še enkrat: videti je lepo in v koraku s časom tabličnih računalnikov, a spreminjanje temperature med vožnjo je pač enostavnejše z vrtenjem gumba kot pa z izbiro podmenija za temperaturo, kjer morate poiskati želeno vrednost in meni nato ponovno zapreti … Škoda, saj to ni le precej zapleteno (priporočamo, da se pred vožnjo malce 'poigrate' s sistemom in osvojite njegove osnovne značilnosti in logiko), temveč tudi precej ne-varno. To pa je za Volvo 'kiks', saj znamka s svojimi modeli (S90 ni nikakršna izjema) že od nekdaj slovi prav po varnosti. Čvrsta struktura botruje odličnim rezultatom na preizkusnih trkih, tu pa je še cela paleta praktično vseh varnostnih pripomočkov (od preprečevanja nevarnosti naleta do opozarjanja na vozila v mrtvem kotu in, seveda, še vse vmes), ki jih združuje sistem intellisafe.
Tudi vožnja, predvsem kar se udobja tiče, je na izjemno visoki ravni, saj kljub nežnemu in mehkemu blaženju udarcev s ceste avtomobil prek njih ne zaplava, temveč podvozje učinkovito in hitro ublaži vsakršno nihanje. Testni avtomobil je bil opremljen tudi z aktivnim podvozjem 4C, ki omogoča čvrstejše nastavitve za bolj dinamično vožnjo, a takšna vloga mu nekako ni pisana na kožo – tekmeci se tu preprosto bolje odrežejo, čeprav po drugi strani niso prav nič manj udobni. Sicer pa, prosim vas,
le zakaj bi s skoraj pet metrov dolgo limuzino postavljali hitrostne rekorde skozi ovinke?
Zmogljiv štirivaljni turbodizel ne pušča odprtih želja – niti glede zmogljivosti niti glede porabe goriva.
Raje izkoristite njeno potovalno udobje, kjer poleg z že omenjenimi odličnimi sedeži in resnično bogato opremo razvaja tudi z zmogljivostmi D5 agregata, najmočnejšega dizelskega motorja v ponudbi. Gre za predstavnika nove generacije Volvovih motorjev, dvolitrski štirivaljnik s 173 kW (235 KM), ki tudi pri višjih hitrostih in zahtevnejših vozniških apetitih ne pušča odprtih želja. Z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom se odlično ujame, svoje pa dodaja tudi učinkovit štirikolesni pogon
(BorgWarnerjev haldex zadnje generacije). Poleg tega je motor tih in uglajen, kot se za avtomobil takšnega kova spodobi, in tudi v praksi izjemno varčen, je pa res, da mu malce zmanjka pri prestižu, saj šestvaljne prepričljivosti vseeno ne dosega …
Zato pa je v vsem ostalem vrhunski in naravnost odlična izbira. Pri ceni več kot 80 tisočakov drugače niti ne bi smelo biti, saj so pričakovanja kupcev v tem razredu običajno zelo visoka. In S90 jih izpolni v celoti!
Volvo S90 D5 A AWD inscription |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1969 ccm, 173 kW (235 KM) pri 4000/min, 480 Nm pri 1750–2250/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4963 x 1879 x 1443 mm; Medos. razdalja: 2941 mm; Pnevmatike: 255/35 R20; Masa/nosilnost: 1892/543 kg; Prtljažnik: 500 l. |
Največja hitrost: 240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,0 s; Poraba goriva (EU): 5,7/4,3/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,3 l/100; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (S90 T5 A momentum): 48.799 €, testno vozilo: 83.352 €; VCAG, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, natančna izdelava, poraba goriva |
![]() |
zaslon na sredinski konzoli |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- D5
- limuzina
- S90
- štirikolesni pogon
- turbodizel
- Volvo