Zavod Vozim – Heroji furajo v pižamah
Zakaj so ženske boljše voznice kot moški?
Ste že videli napis ”Ženske so boljše voznice kot moški.”? Če ste ga, verjamemo, da je vzbudil vašo pozornost. Gre za provokativno geslo 3. sezone iniciative Zavoda Vozim - Heroji furajo v pižamah, ki v sebi skriva veliko globlji pomen od tega, ki je viden na prvi pogled.
Torek, 26. november 2019
Iniciativa Heroji furajo v pižamah, ki poziva k zmanjšanju voženj pod vplivom alkohola, je v dveh sezonah dosegla 14 tisoč mladih in jih več kot 600 varno pripeljala z zabav. Več kot 15 občin se je aktivno vključilo v iniciativo, devet manjših občin pa je sprejelo konkretne akcijske načrte za zmanjšanje števila mladih, ki sedejo za volan pod vplivom alkohola. Uspešno delo Herojev v pižamah je prepoznala tudi Evropska komisija, ki je slovenski iniciativi podelila nagrado ”Jacques Barrot Gand Prize ”za najboljši projekt na področju prometne varnosti v Evropi v zadnjih štirih letih.
Heroji v pižamah nadaljujejo z osveščanjem o problematiki alkohola v prometu in se letos vračajo z geslom, ki na prvi pogled zveni zelo provokativno. Trditev ”Ženske so boljše voznice kot moški.” ima točno določen namen, in sicer pritegniti pozornost ljudi v današnji poplavi informacij. In namen je bil dosežen. Mnenja o tem, kdo je boljši voznik oziroma voznica, so, seveda, deljena, na te objave pa je prispelo tudi ogromno komentarjev.
Toda to geslo ne govori o tem, kdo je bolj spreten pri bočnem parkiranju, ali hitrejši med ovinki, temveč, kdo je previdnejši in kdo povzroči manj prometnih nesreč. In podatki so jasni in zastrašujoči. Kar 89 odstotkov nesreč pod vplivom alkohola namreč povzročijo moški. Lani je le eno od 22 žrtev prometnih nesreč zaradi alkohola povzročila ženska, letos pa od 28 niti ene. Moški pijejo več in pogosteje, razmerje med spoloma je približno 3:1. Ženske pa so v prometu na splošno bolj previdne in manj tvegajo, kar potrjuje podatek, da več kot 70 odstotkov nesreč povzročijo moški.
V tretji sezoni vseslovenske iniciative za manj voženj pod vplivom alkohola so glas prevzele ženske z namenom, da zlasti moške pozovejo k odgovorni udeležbi v prometu brez alkohola.
Z namenom dolgoročne in celostne komunikacije so z znanimi Slovenkami ustvarili nov komunikacijski kanal, ki bo aktiven celo leto – Koledar gole resnice. Na njem znane in vplivne Slovenke z gesli opominjajo na dragocenost življenja, ki ga lahko hitro ogrozijo nespametne odločitve.
Iniciativa bo nadaljevala z delom tudi v prihodnjem letu, saj nadaljujejo z aktivnostmi med mladimi, lokalnimi odločevalci in strokovnjaki v lokalnem okolju.