Avto.info

Vpliv teže vozila na varnost

Ali so večja in težja vozila varnejša? Znani so rezultati velike študije

Izkazalo se je, da večja in težja vozila ne zagotavljajo vedno večje varnosti v nesreči. Lahko pa postanejo bolj smrtonosna za druge voznike in potnike. Vse je odvisno od tega, ali je vozilo težje ali lažje od povprečnega avtomobila.

Nedelja, 16. marec 2025

Že dolgo časa velja prepričanje, da so večja vozila varnejša od manjših. Na primer, ogromen chevrolet suburban (tipičen primer ameriškega velikega SUV-a) bi verjetno v čelnem trku nudil večjo zaščito potnikov kot majhen mini cooper. Medtem ko lahko dodajanje teže manjšim vozilom v veliki meri prispeva k zaščiti potnikov v njih, pa dodajanje teže vozilom, ki so že tako težka, ne prispeva k boljši zaščiti potnikov, temveč ta vozila postanejo bistveno nevarnejša za druge.

To so poudarki študije, ki jo je objavil Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), ameriška organizacija, ki jo financira zavarovalniški sektor. Študija je pokazala, da "ekstra velik" ne pomeni "ekstra varen", piše Forbes. "Med ameriškimi vozniki velja splošno prepričanje, da če je veliko vozilo varnejše, potem je še večje vozilo še varnejše," je dejal David Harkey, predsednik inštituta. "Ti rezultati kažejo, da danes to ne drži." Ne za ljudi v drugih avtomobilih in, kar je najpomembnejše, ne za same potnike v velikih vozilih.

V študiji so proučevali, kako trčenje dveh vozil z različno maso vpliva na varnost potnikov. Ocenjene so bile kombinacije osebnih avtomobilov, vozil SUV in pick-upov. Raziskovalci so ugotovili, da se pri vozilih, ki tehtajo manj od povprečja voznega parka (povprečje je 1.814 kg), tveganje, da bodo potniki v nesreči umrli, bistveno zmanjša na vsakih 226 kilogramov dodatne teže. Vendar so te prednosti omejene. Kadar vozila tehtajo več od povprečja voznega parka, se tveganje za potnike zaradi dodatne teže ne zmanjša veliko.

Poleg tega poročilo navaja, da dodajanje 226 kilogramov lažjim vozilom od povprečja praktično ne pomeni večjega tveganja za ljudi v drugih vozilih, medtem ko enako povečanje teže pri težjih vozilih od povprečja poveča nevarnost za ljudi v drugih vozilih. Poročilo navaja, da so vozila SUV in pick-upi v preteklosti predstavljala veliko nevarnost za ljudi v drugih avtomobilih, vendar so postala bistveno manj nevarna kot prej, predvsem zaradi sprememb, ki so jih proizvajalci uvedli na njihovih sprednjih delih. Pred uvedbo teh sprememb so imeli potniki v navadnih osebnih avtomobilih 90 % večje tveganje za smrt pri trčenju s SUV-ji, težjih od 2.300 kilogramov, v primerjavi s trki z drugimi avtomobili. Po spremembah je tveganje padlo na 20 %. To pomeni, da so težki terenci postali manj smrtonosni za potnike v navadnih osebnih avtomobilih.

"Vozila, ki so težja od povprečja, imajo večjo verjetnost, da bodo trčila v vozila, ki so lažja od njih, medtem ko obratno velja za vozila, ki so lažja od povprečja," je povedal Sam Monfort, vodilni statistik pri Insurance Institute for Highway Safety in glavni avtor študije. "Ta analiza kaže, da z izbiro pretežkega vozila niste varnejši, postanete pa večja nevarnost za druge."

V zadnjih nekaj letih se je povprečna teža navadnih osebnih avtomobilov povečala, teža SUV vozil se je zmanjšala, pick-upi pa so postali še težji. "Pozitivno je, da so si navadni osebni avtomobili in SUV-i zdaj bolj podobni po teži," je dodal David Harkey, predsednik IIHS.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.