Avto.info

Audi e-tron GT

»Bolano« z nasmeškom na obrazu

Prenovljeni e-tron GT je najmočnejši serijski audi doslej, ki zmore 680 kW (925 KM). Stotico doseže v 2,5 sekunde in z aktivnim vzmetenjem ovinke speljuje brez nagibanja.

Avtor: Borut Fakin / Foto: BF, Audi
Torek, 17. september 2024

Z razvojem tehnike za vozila z ničelnimi izpusti je prišel čas tudi za uživaške in bolj športne popolnoma električne stroje, kot je e-tron GT. Ta je zdaj doživel prenovo, ki mu ob blagih estetskih spremembah prinaša zelo konkretno tehnično nadgradnjo z močno izboljšanimi zmogljivostmi in izjemnimi voznimi lastnostmi.

Na voljo je v osnovni izvedbi S e-tron GT (prej samo e-tron GT), v bolj športno naravnani izvedbi RS e-tron GT in v različici RS e-tron GT performance z vrha ponudbe.

Čisto vsem je prenova prinesla konkreten odmerek dodatne moči. Prva je pridobila 110 kW (150 KM) in zdaj zmore 500 kW (680 KM) in 717 Nm navora, drugi so dodali 155 kW (211 KM) za skupnih 630 kW (857 KM) in 865 Nm navora, tretja pa z dodatnimi 205 kW (279 KM) ponuja pošastnih 680 kW (925 KM) in 1.027 Nm navora. Tu velja poudariti, da je pri navedenih podatkih upoštevana moč funkcije boost, ki jo sprožimo s pritiskom na rdeč gumb na volanskem obroču. Gre za 70 kW (95 KM), si so ob vsakem pritisku na rdečo tipko na voljo za 10 sekund in so namenjeni hitrejšim prehitevanjem. Vse to na papirju prinaša precej impresivne podatke, ki povedo, da osnovni S e-tron GT do stotice potrebuje 3,4 sekunde, RS e-tron GT 2,8 sekunde, RS GT performance pa le 2,5 sekunde. Ob tem je končna hitrost pri prvem elektronsko omejena na 245 km/h, pri drugih dveh pa na 250 km/h.

Ob tem baterija z neto kapaciteto 97 kWh, ki je lažja in se pohvali z večjo energijsko gostoto kot pri predhodniku, glede na različico, omogoča od 582 do 609 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. S prenovo je največja moč polnjenja narasla za 50 kW in zdaj znaša 320 kW. To pomeni, da je mogoče baterijo v idealnih razmerah napolniti od 10 do 80 % v 18 minutah in v 10 minutah pridobiti kar 280 kilometrov dosega.

Ena od večjih novosti je novo opcijsko aktivno vzmetenje z dvema komorama, ki s pomočjo črpalk za vsako kolo poskrbi, da se avtomobil v ovinku rahlo nagne na notranjo stran, obenem pa preprečuje tudi vzdolžno nagibanje karoserije pri pospeševanju oziroma pri zaviranju.

Prenovljeni e-tron smo preizkusili tako na nemških cestah in avtocestah, kot na poligonu, kjer je lahko pokazal res vse, kar zna, tudi »izstrelitev« od 0 do 100 km/h v 2,5 sekunde.»Bolano!«, je prvi izraz, ki nam ob tem pade na misel. Z nasmeškom na obrazu, seveda.

Notranjost je v veliki meri digitalizirana, a ohranja tudi praktične klasične gumbe za upravljanje klimatske naprave in nekaterih funkcij, kot je izbira voznih načinov v okviru sistema drive select. Med novostmi ob prenovi velja omeniti na zgodnjem in spodnjem delu ravno prisekan volanski obroč, nova, v 18 smereh nastavljiva sedeža s funkcijo masaže in nove prikaze instrumentne plošče z več podatki o polnjenju baterije ter pri izvedbah RS tudi nostalgično grafiko z merilnikoma hitrosti in moči v beli barvi v slogu modela RS2 avant iz leta 1994.

Zunanjosti so namenili novo obliko maske in odbijačev, ki se med osnovno izvedbo S e-tron in različicama RS zdaj prvič razlikujejo, pri čemer ima sprednji odbijač pri različicah RS večje vstopnike za zrak, zadnji pa bolj opazen usmerjevalnik.

Cene se gibljejo od 129.583 evrov, kolikor je treba odšteti za serijsko opremljeni S e-tron GT, pa do 164.850 evrov, kolikor zahtevajo za besni RS e-tron GT performance.

Podrobneje o prenovljenem električnem GT-ju z vtisi s prve vožnje pa v novi številki naše tiskane izdaje (AF 302).

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.