Audi e-tron GT
»Bolano« z nasmeškom na obrazu
Prenovljeni e-tron GT je najmočnejši serijski audi doslej, ki zmore 680 kW (925 KM). Stotico doseže v 2,5 sekunde in z aktivnim vzmetenjem ovinke speljuje brez nagibanja.
Torek, 17. september 2024
Z razvojem tehnike za vozila z ničelnimi izpusti je prišel čas tudi za uživaške in bolj športne popolnoma električne stroje, kot je e-tron GT. Ta je zdaj doživel prenovo, ki mu ob blagih estetskih spremembah prinaša zelo konkretno tehnično nadgradnjo z močno izboljšanimi zmogljivostmi in izjemnimi voznimi lastnostmi.
Na voljo je v osnovni izvedbi S e-tron GT (prej samo e-tron GT), v bolj športno naravnani izvedbi RS e-tron GT in v različici RS e-tron GT performance z vrha ponudbe.
Čisto vsem je prenova prinesla konkreten odmerek dodatne moči. Prva je pridobila 110 kW (150 KM) in zdaj zmore 500 kW (680 KM) in 717 Nm navora, drugi so dodali 155 kW (211 KM) za skupnih 630 kW (857 KM) in 865 Nm navora, tretja pa z dodatnimi 205 kW (279 KM) ponuja pošastnih 680 kW (925 KM) in 1.027 Nm navora. Tu velja poudariti, da je pri navedenih podatkih upoštevana moč funkcije boost, ki jo sprožimo s pritiskom na rdeč gumb na volanskem obroču. Gre za 70 kW (95 KM), si so ob vsakem pritisku na rdečo tipko na voljo za 10 sekund in so namenjeni hitrejšim prehitevanjem. Vse to na papirju prinaša precej impresivne podatke, ki povedo, da osnovni S e-tron GT do stotice potrebuje 3,4 sekunde, RS e-tron GT 2,8 sekunde, RS GT performance pa le 2,5 sekunde. Ob tem je končna hitrost pri prvem elektronsko omejena na 245 km/h, pri drugih dveh pa na 250 km/h.
Ob tem baterija z neto kapaciteto 97 kWh, ki je lažja in se pohvali z večjo energijsko gostoto kot pri predhodniku, glede na različico, omogoča od 582 do 609 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. S prenovo je največja moč polnjenja narasla za 50 kW in zdaj znaša 320 kW. To pomeni, da je mogoče baterijo v idealnih razmerah napolniti od 10 do 80 % v 18 minutah in v 10 minutah pridobiti kar 280 kilometrov dosega.
Ena od večjih novosti je novo opcijsko aktivno vzmetenje z dvema komorama, ki s pomočjo črpalk za vsako kolo poskrbi, da se avtomobil v ovinku rahlo nagne na notranjo stran, obenem pa preprečuje tudi vzdolžno nagibanje karoserije pri pospeševanju oziroma pri zaviranju.
Prenovljeni e-tron smo preizkusili tako na nemških cestah in avtocestah, kot na poligonu, kjer je lahko pokazal res vse, kar zna, tudi »izstrelitev« od 0 do 100 km/h v 2,5 sekunde.»Bolano!«, je prvi izraz, ki nam ob tem pade na misel. Z nasmeškom na obrazu, seveda.
Notranjost je v veliki meri digitalizirana, a ohranja tudi praktične klasične gumbe za upravljanje klimatske naprave in nekaterih funkcij, kot je izbira voznih načinov v okviru sistema drive select. Med novostmi ob prenovi velja omeniti na zgodnjem in spodnjem delu ravno prisekan volanski obroč, nova, v 18 smereh nastavljiva sedeža s funkcijo masaže in nove prikaze instrumentne plošče z več podatki o polnjenju baterije ter pri izvedbah RS tudi nostalgično grafiko z merilnikoma hitrosti in moči v beli barvi v slogu modela RS2 avant iz leta 1994.
Zunanjosti so namenili novo obliko maske in odbijačev, ki se med osnovno izvedbo S e-tron in različicama RS zdaj prvič razlikujejo, pri čemer ima sprednji odbijač pri različicah RS večje vstopnike za zrak, zadnji pa bolj opazen usmerjevalnik.
Cene se gibljejo od 129.583 evrov, kolikor je treba odšteti za serijsko opremljeni S e-tron GT, pa do 164.850 evrov, kolikor zahtevajo za besni RS e-tron GT performance.
Podrobneje o prenovljenem električnem GT-ju z vtisi s prve vožnje pa v novi številki naše tiskane izdaje (AF 302).