Uspelo je!
TEST IN OCENA: BMW 420d xDrive gran coupé
Z drugo generacijo je pridobil nekaj centimetrov in postal vpadljivejši. Dvolitrski dizel z blago hibridno tehnologijo je zmogljiv in varčen, a ne uživašk.i Za ceno kupeja ponuja dinamičnost, ki manjka limuzini, in uporabnost, ki manjka kupeju.
Sobota, 29. oktober 2022
Marsikomu se klasične limuzine zdijo preveč običajne in dolgočasne, kupeji z le enim parom vrat, ki so navadno dolga kot ponedeljek, pa ne dovolj praktični. Zato so si zviti proizvajalci izmislili kupejevske limuzine. Pri bavarski štirici to ni več novost, gre namreč že za drugo generacijo tega modela. Prva nas je navdušila, saj je ob privlačni in ravno prav dinamični obliki prinesla tisti dodatni kanec praktičnosti in uporabnosti, ki ga pri kupeju kdo utegne pogrešati. Recept je bil torej poznan, treba ga je bilo le izvesti s tehniko in slogom nove generacije serije 3 in 4 ter po možnosti vse skupaj še malo izboljšati.
Na ogromni ledvički smo se že navadili, mar ne? V bistvu sta nam bili všeč takoj, ko smo ju prvič videli v živo pri kupeju, saj sta videti veliko bolje kot na fotografijah, pri čemer sta v kombinaciji s črno obrobo še malenkost manj vpadljivi. Sicer pa je novi gran coupé zelo skladno oblikovan avtomobil, pri katerem se poudarjena ramenska linija in zadek lepo ujemata z značajnim sprednjim delom.
To je verjetno eden od bolj vpadljivih avtomobilov s petimi vrati v tem trenutku.
Čeprav ni pravi kupe, nalogo postavljača opravlja z odliko, manj postavljaški je v notranjosti. Spredaj se sicer sedi nekoliko nižje kot v limuzini serije 3, zasnova in oblika armaturne plošče pa sta popolnoma enaki kot pri ostalih modelih serije 3 in 4. To pomeni, da dobimo odlično ergonomijo, pri kateri je vse na svojem mestu in pri kateri se ni treba ničesar navajati. Po drugi strani to pomeni uniformiranost, a če je uniforma ukorjena in zašita tako natančno, kot je izdelana ta notranjost,
lahko ob tem vihajo nos le največji individualisti.
Zadaj se lahko uradno peljejo trije potniki, a se tisti na sredini zaradi visokega sredinskega grebena ne bo mogel zares udobno namestiti. Tudi za druga dva prostor ni ravno radodarno odmerjen. Sedalo je razmeroma kratko, položaj kolen pa visok. Zato odrasli na dolgih poteh tu ne bodo ravno uživali. Udobje na zadnjih sedežih ni kaj bistveno drugačno kot pri kupeju, a sta zaradi dodatnega para vrat vstopanje in izstopanje iz avtomobila bistveno udobnejša. Bolj praktičen kot pri kupeju in celo kot pri limuzini je prtljažnik, ki je zaradi velikih vrat zelo lahko dostopen.
Zaradi nizkega položaja sedenja in prijetno utesnjene kabine je občutek za volanom popolnoma kupejevski. Enako velja za vozne lastnosti. S paketom M sport pro, ki med drugim vključuje športno variabilno krmiljenje, športno podvozje in 19-palčna platišča z nizkopresečnimi pnevmatikami, je avtomobil zelo vodljiv, a tudi razmeroma trd. Zato ob končni ceni, ki se približuje 80 tisočakom, priporočamo še opcijsko prilagodljivo podvozje.
77.859 evrov je veliko denarja, a mi bi si v širokem naboru dodatne opreme želeli še prilagodljivo podvozje.
V okviru tako prijetno dinamične celote je še najmanj dinamičen dvolitrski turbodizel z blago hibridno tehnologijo, ki je poganjal naš testni avto. S 140 kilovati (190 KM) moči in 400 Nm navora v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom omogoča pospešek do stotice v 7,6 sekunde ter končno hitrost 233 kilometrov na uro. Zmogljivosti so torej solidne, ob tem je tudi uglajen in varčen. Na testu je v povprečju zahteval okroglih sedem litrov na 100 kilometrov.
To je dobro in učinkovito, vendar ne prav razburljivo. Za to bi bilo treba izbrati vsaj model 430i oziroma še raje M440i, ki s turbobencinskim šestvaljnikom s skoraj 400 konjiči in navdušujočo zvočno kuliso zna resnično pognati kri po žilah.
Ne glede na to, kakšen stroj se vrti pod sprednjim pokrovom, ima gran coupé tudi v drugo svoj smisel. Je privlačnejši od limuzine in bolj praktičen od kupeja. Pravzaprav je dobro uspela mešanica obeh. Po novem je še malce bolj vpadljiv, a zato nič manj uporaben. Je kar šest tisoč evrov dražji od enako motorizirane limuzine serije 3, obenem stane natanko toliko kot kupe serije 4 in poleg dodatnih vrat prinaša resnično uporaben prtljažnik, ne da bi za to žrtvoval videz. Ni kaj, Bavarcem je spet
uspelo. Držali so se preverjenega recepta in ga še nekoliko izboljšali.
BMW 420d xDrive gran coupé |
Vozilo in motor: kabriolet, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, štirivaljnik, 1.995 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4.000/min, 400 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.783 x 1.852 x 1.442 mm; Medos. razdalja: 2.856 mm; Pnevmatike: 245/40 R19 spredaj in 255/40 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1.835/480 kg; Prtljažnik: 470–1.290 l. |
Največja hitrost: 233 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,6 s; Poraba goriva (EU): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,0 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (420i): 49.900 €, testno vozilo: 77.859 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, motor, zvočna zatesnitev kabine, udobje |
![]() |
cena |
![]() |
brez napak |