BMW iX xDrive40 sport
Vstopnica v drugi svet!
- Manj zmogljiva izvedba xDrive40 z manjšo baterijo še vedno ponuja izvenserijsko raven udobja in prostora
- Besedi »osnovni model« zavajata, saj z močjo 240 kW (326 KM) stotico doseže v le 6,1 sekunde
Sobota, 7. januar 2023
O zmogljivejši različici BMW-ja prihodnosti smo pisali pred časom (AF271), ko smo se znašli pred zanimivo dilemo. To je daleč najbolj »nebeemvejevski« model te znamke in obenem tako dovršen izdelek, da bi človek mislil, da so udobje in prestiž že od nekdaj postavljali pred športnost. Kar zadeva BMW, je iX neke vrste eksperiment na kolesih z nalogo odkrivanja potenciala električnega pogona in tehnologij prihodnosti. Po zmogljivem xDrive50 smo tokrat pod drobnogled vzeli nekoliko skromnejši model xDrive40, ki po ceniku zahteva 26.650 evrov manj.
Kje je potem kompromis, ki ga sklene kupec vstopne izvedbe iX? Najbolj v oči vpijoča razlika je v pogonskem sklopu, saj namesto 385 kW (523 KM) motorja zmoreta 240 kW (326 KM). To pomeni, da se pospešek do stotice podaljša za sekundo in pol na 6,1 sekunde, kar je ob stalnem navoru še vedno preklemansko hitro. Bolj ključen je za približno 30 odstotkov manjši baterijski sklop s kapaciteto 71 kWh (76,6 bruto), kar doseg z enim polnjenjem v praksi s 450 zmanjša na 300 kilometrov. Posledično se s 195 na 150 kW zniža tudi največja moč polnjenja z enosmernim tokom.
V povezavi z modelom iX večkrat omenjena vrhunsko udobje in uglajenost sta morda največji »žrtvi« izbire modela s številko 40, saj ta serijsko ne vključuje zračnega vzmetenja, ampak klasično, pa še štirikolesnega volana nima. Iskreno povedano, med testom nismo občutili velikanske razlike, ampak gre tu bolj za finese, ki za marsikoga niso zanemarljive. Enako velja, ko govorimo o vozni dinamiki, ki resda pri tem avtomobilu ni ravno prioriteta, a je presenetljivo dobra. Morda je v tem oziru ta
različica ljubiteljem znamke BMW nekoliko bližje tako zaradi bolj neposrednega prenosa informacij s cestišča kot 145-kilogramskega prihranka pri masi na račun manjše baterije.
BMW iX xDrive40 sport |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (spredaj): električni, sinhroni s stalnim magnetom, 190 kW (258 KM), 290 Nm; Motor (zadaj): električni, sinhroni s stalnim magnetom, 200 kW (272 KM), 340 Nm; Sistemska moč: 240 kW (326 KM), 630 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.953 x 1.967 x 1.696 mm; Medos. razdalja: 3.000 mm; Pnevmatike: 235/60 R20; Masa/nosilnost: 2.440/570 kg; Prtljažnik: 500–1.750 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (WLTP): 19,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 24,2 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (xDrive40): 84.300 €, testno vozilo: 103.895 €; BMW Group Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, prostornost, pogonska tehnika, zmogljivosti |
![]() |
velika masa, cena, videz, doseg |
![]() |
brez napak |