Modra tabletka
TEST IN OCENA: BMW M2 coupe
Najmanjši in najbolj prvinski predstavnik BMW M je vozniško naravnost odličen. Dobrih 77 tisočakov stane v osnovi; z doplačili in dodatnimi elementi M performance prek sto.
Sobota, 16. marec 2024
EMŠO zna biti včasih hudič, vam rečem, a k sreči obstaja rešitev. Parkirana je zunaj, v obliki najmanjšega in verjetno vozniško najbolj izpiljenega modela iz ponudbe BMW M. M2. Ta te postavi pokonci bolje od Pfizerja.
Gre za zadnji čistokrvni oziroma čistooktanski M; brez električne podpore, še povsem prvinski – ja, zgolj z zadnjim pogonom in z možnostjo izbire ročnega menjalnika. V osnovi je sicer ta samodejni, z osmimi stopnjami prenosa pri svojem delu hiter in športno oster ter z možnostjo ročnega pretikanja, motor pa enak kot v večjem M4. Prisilno polnjen vrstni šestvaljnik, a z »le« 338 kW (460 KM). Ob zagonu iz štirih zajetnih izpuhov na zadku zabobni v stilu pravega dirkalnika in v najbolj športnem
režimu še naprej ohranja ta duh, sicer pa lahko izbirate med številnimi nastavitvami in individualnim prilagajanjem posameznih sklopov (motor, menjalnik, podvozje volan) – od ekstremno športnega do udobnega. Vožnja sicer niti tu ni prav mehka, temveč vseskozi ostra in natančna, zahvaljujoč odlični vodljivosti, trakciji in visoki ravni oprijema pa sta si zahvaljujoč natančnemu volanu in hipno odzivnemu plinu z ovinki kmalu na »ti«.
4,1 sekunde traja pospešek do stotice tega najmanjšega predstavnika divizije BMW M.
Notranjost tako rekoč vrhunska, v stilu (pomanjšane) štirice in ne (povečane) enke. Ergonomsko ter glede materialov in izdelave odlična, pa tudi prostora je na sprednjih, izdatno nastavljivih sedežih več kot dovolj tudi za višjerasle. Zadaj ga je primerno manj, enako velja za (skozi majhno odprtino težje dostopen) prtljažnik.
Jasno, ni in niti noče biti družinski avto, za to ima BMW M druge modele. Bistvo M2 je v njegovi tehnično dodelani, puristični športni zasnovi s poudarkom na voznih lastnostih in vozniških užitkih. Z namenom, da ti pošteno požene kri po žilah.
BMW M2 coupe |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrata, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 338 kW (460 KM) pri 6250/min, 550 Nm pri 2650–5870/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4580 x 1887 x 1403 mm; Medos. razdalja: 2747 mm; Pnevmatike: spredaj 275/35 R19, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1800/430 kg; Prtljažnik: 390 l. |
Največja hitrost: 285 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,1 s; Poraba goriva (WLTP): 9,6 l/100 km; Povprečje na testu: 13,6 l/100 km; Izpust CO2: 218 g/km. |
Cena: osnovni model (218i coupe): 39.600 €, testno vozilo: 104.662 €; BMW Slovenia d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
tehnika, vozne lastnosti, vodljivost in lega na cesti, užitki v vožnji |
![]() |
trše, manj udobno podvozje |
![]() |
brez napak |