BMW serije 5
To je nova bavarska petica!
BMW je razkril novo generacijo serije 5, ki je, prva v 51-letni zgodovini tega modela, na voljo tudi v povsem električni različici.
Četrtek, 25. maj 2023
Obe, tako petica z enim izmed klasičnih motorjev kakor tudi električni i5, temeljita na enaki osnovi, platformi CLAR. Začnimo z i5. Izvedba eDrive 40 je opremljena z enim električnim motorjem na zadnji osi z močjo 250 kW (340 KM), močnejša xDrive M60 pa ima še dodaten motor za pogon sprednjih koles ter ob sistemski moči 440 kW (598 KM) in navoru 795 Nm do stotice pospeši v vsega 3,7 sekunde. Obe imata baterijo kapacitete 84,3 kWh z močjo polnjenja 11 kW AC in 205 kW DC, toplotno črpalko ter doseg 475 oziroma 412 km.
Pri klasičnih motorjih sta ob lansiranju tu štirivaljna blaga hibrida 520i in 520d s 140 oziroma 145 kW (190 oziroma 197 KM), spomladi prihodnje leto bosta ponudbo dopolnila še priključna hibrida 530e in 550e xDrive. Bencinska 530i in 540i v Evropi (in tudi pri nas) ne bosta na voljo, zato pa bo po vsej verjetnosti vse skupaj zaokrožil šestvaljni vrstni dizelski motor.
Ne glede na pogon (in sprednjo masko) pa je nova petica s 506 cm konkretno daljša (natančneje, slabih 9 cm) daljša od aktualnega modela, v medosju pa je pridobila 2 cm, lar obljublja še prostornejšo in udobnejšo notranjost. Z oblikovnega vidika je precej manj ekstravagantna od večje sedmice in po tej plati bližje dinamičnim linijam serije 3, kot celota pa skladno oblikovana limuzina z nekaterimi prepoznavnimi elementi, kot je »Hofmeister kink« na zadnjem stebričku. Karavanski touring prihaja prihodnje leto.
V notranjosti jo zaznamuje arhitektura novodobnih BMW z dvema v eno združenima in nekoliko proti vozniku ukrivljenima zaslonoma premera 31,2 in 37,8 cm, podprtima z infotainment sistemom zadnje generacije (8.5), možnostjo upravljanja s kretnjami in glasovnimi ukazi, a obenem tudi s starim dobrim vmesnikom v odliki vrtljivega gumba. Notranjost je po želji, vsaj tako pri BMW, v celoti odeta v veganske materiale.
Zmogljiv infotainment, med drugim, prek dodatne konzole omogoča tudi igranje videoigric (le takrat, ko vozilo stoji oziroma se v primeru električnega i5 polni), poleg tega pa zahvaljujoč sistemu Highway Assistant do hitrosti 135 km/h tudi samodejno zamenja vozni pas le s tem, da voznik pogleda v ustrezno vzvratno ogledalo. Serijski je tudi sistem samodejnega parkiranja.
Še nekaj za tiste, ki vas (še vedno) zanima tehnika – ta je z dvojnimi trikotnimi vodili spredaj in večvodilno zadnjo premo v osnovi bolj ali manj enaka aktualnemu modelu, ima pa i5 zaradi večje mase zadnjo os podrto z zračnim vzmetenjem, M60 tudi s krmiljenjem zadnjih koles.
V prihodnje lahko seveda pričakujemo še več sladkorčkov, vključno s hibridnim M5 z V8 motorjem in vsaj 700 »konji«, sicer pa prve petice lahko na naših cestah pričakujemo še letošnjo jesen oziroma najkasneje pred koncem leta. Cene še niso znane, bodo pa brez dvoma (vsaj nekaj tisočakov) višje od aktualnega modela.