Avto.info

BMW serije 5

Vozili smo novo petico

Na slovenski trg smo pospremili prihod novega BMW serije 5, vključno z njegovo električno različico i5. Vstopni 520i stane 59.650 evrov, električni i5 eDrive40 71.850 evrov.

Torek, 24. oktober 2023

BMW serije 5, ki ga v tovarni v Dingolfingu izdelujejo vse od leta 1973, je na slovenske ceste zapeljal v svoji osmi generaciji. Ta zopet združuje udobje in dinamiko, poleg tega pa se ponaša tudi z naprednimi digitalnimi storitvami ter je prvič v svoji 50-letni zgodovini na voljo tudi v povsem električni različici i5.

Sprva sta v ponudbi dve različici; i5 eDrive40 s pogonom na zadnji kolesi in močjo 250 kW (340 KM) ter i5 M60 xDrive, ki ob štirikolesnem pogonu razvije kar 442 kW (601 KM) in do stotice pospeši v vsega 3,8 sekunde. Obe sta opremljeni z baterijo kapacitete 81,2 kWh (doseg po WLTP znaša do 582 oziroma do 516 km, polnjenje do 205 kW DC) – ta je nekoliko manjša kot v modeli i7 in s 86,4 mm predvsem nižja, s čemer ne krni prostornosti ali kako drugače vpliva na udobje in prostornost nove petice.

V ponudbi so tudi klasični motorji z notranji zgorevanjem, podprti z blagim hibridnim sistemom oziroma dodatnim elektromotorjem v osemstopenjskem samodejnem menjalniku. Sprva lahko zbirate med dvema štirivaljnikoma; bencinskim 520i s 153 kW (208 KM) in dizelskim 520d (tudi s pogonom xDrive) s 145 kW (197 KM), spomladi pa bosta ponudbo dopolnila še priključna hibrida 530e in 550e xDrive z baterijo kapacitete 19,4 kWh in približno 80 do 100 km električnega dosega.

Sicer pa je nova petica (karavanska izvedba touring se ji bo pridružila spomladi prihodnje leto) v primerjavi s predhodnikom zrasla v vse smeri; v dolžno kar za 97 mm oziroma na 5.060 mm, ob sodobno ukrojenih linijah in prepoznavnih svetlobnih telesih pa ohranila nekatere tradicionalne oblikovne elemente, ko sta na primer značilna sprednja maska v obliki ledvičk ali zavihek C stebrička, tako imenovan hofmeister kink z vtisnjeno številko 5.

V notranjosti najdemo sodobno zasnovo z dvema, rahlo proti vozniku ukrivljenima zaslonoma premera 31,2 in 37,8 cm, podprta z iDrive 8.5 ter bogatim naborom funkcij. Bogatejša je tudi ponudba asistenčnih sistemov, med serijsko opremo pa med drugim sodijo tudi športni sedeži (udobni kot dodatna oprema) in 18-palčna kolesa.

Toliko za pokušino, podrobneje pa v prihodnji številki revije Avto fokus (AF292), kjer bomo strnili tudi vtise v vožnji po slikovitih istrskih cestah – poleg dizelske in električne petice še z admiralsko ladjo i7 M70 xDrive s kombinacijo vrhunskega udobja in izjemnih zmogljivosti.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.