BMW serije 5
Vozili smo novo petico
Na slovenski trg smo pospremili prihod novega BMW serije 5, vključno z njegovo električno različico i5. Vstopni 520i stane 59.650 evrov, električni i5 eDrive40 71.850 evrov.
Torek, 24. oktober 2023
BMW serije 5, ki ga v tovarni v Dingolfingu izdelujejo vse od leta 1973, je na slovenske ceste zapeljal v svoji osmi generaciji. Ta zopet združuje udobje in dinamiko, poleg tega pa se ponaša tudi z naprednimi digitalnimi storitvami ter je prvič v svoji 50-letni zgodovini na voljo tudi v povsem električni različici i5.
Sprva sta v ponudbi dve različici; i5 eDrive40 s pogonom na zadnji kolesi in močjo 250 kW (340 KM) ter i5 M60 xDrive, ki ob štirikolesnem pogonu razvije kar 442 kW (601 KM) in do stotice pospeši v vsega 3,8 sekunde. Obe sta opremljeni z baterijo kapacitete 81,2 kWh (doseg po WLTP znaša do 582 oziroma do 516 km, polnjenje do 205 kW DC) – ta je nekoliko manjša kot v modeli i7 in s 86,4 mm predvsem nižja, s čemer ne krni prostornosti ali kako drugače vpliva na udobje in prostornost nove petice.
V ponudbi so tudi klasični motorji z notranji zgorevanjem, podprti z blagim hibridnim sistemom oziroma dodatnim elektromotorjem v osemstopenjskem samodejnem menjalniku. Sprva lahko zbirate med dvema štirivaljnikoma; bencinskim 520i s 153 kW (208 KM) in dizelskim 520d (tudi s pogonom xDrive) s 145 kW (197 KM), spomladi pa bosta ponudbo dopolnila še priključna hibrida 530e in 550e xDrive z baterijo kapacitete 19,4 kWh in približno 80 do 100 km električnega dosega.
Sicer pa je nova petica (karavanska izvedba touring se ji bo pridružila spomladi prihodnje leto) v primerjavi s predhodnikom zrasla v vse smeri; v dolžno kar za 97 mm oziroma na 5.060 mm, ob sodobno ukrojenih linijah in prepoznavnih svetlobnih telesih pa ohranila nekatere tradicionalne oblikovne elemente, ko sta na primer značilna sprednja maska v obliki ledvičk ali zavihek C stebrička, tako imenovan hofmeister kink z vtisnjeno številko 5.
V notranjosti najdemo sodobno zasnovo z dvema, rahlo proti vozniku ukrivljenima zaslonoma premera 31,2 in 37,8 cm, podprta z iDrive 8.5 ter bogatim naborom funkcij. Bogatejša je tudi ponudba asistenčnih sistemov, med serijsko opremo pa med drugim sodijo tudi športni sedeži (udobni kot dodatna oprema) in 18-palčna kolesa.
Toliko za pokušino, podrobneje pa v prihodnji številki revije Avto fokus (AF292), kjer bomo strnili tudi vtise v vožnji po slikovitih istrskih cestah – poleg dizelske in električne petice še z admiralsko ladjo i7 M70 xDrive s kombinacijo vrhunskega udobja in izjemnih zmogljivosti.