BMW serije 7 in i7 protection
Oklepna sedmica prvič tudi le na elektriko
BMW je predstavil blindirano različico nove limuzine serije 7 in njeno električno izvedbo i7, ki je prvo tovrstno vozilo z električnim pogonom. Obe se ponašata s standardom zaščite VR9.
Četrtek, 10. avgust 2023
Navzven lahko oklepni limuzini prepoznamo po posebnih platiščih, ki so obuta v posebej za ta model razvite pnevmatike michelin PAX run-flat, ki omogočajo vožnjo tudi, če so izpraznjene. Opcijsko sta na voljo drogova za državniške delegacije in signalna LED osvetlitev, sicer pa se estetske razlike v primerjavi z bolj običajnimi modeli serije 7 tu končajo.
Obe limuzini ponujata zaščito pred napadi s strelnim orožjem in eksplozivom s posebno jekleno konstrukcijo, imenovano BMW Protection Core. Dodatno je zaščiteno podvozje, vgrajena so tudi debela varnostna stekla in rezervoar za gorivo s samotesnilnim ohišjem.
Proizvajalec zagotavlja, da bodo potniki varni pred napadi z brezpilotniki z eksplozivnimi sredstvi in granatami, za varnost pa je poskrbljeno med drugim tudi z dovodom svežega zraka in gasilnim sistemom s samodejnim ali ročnim proženjem.
Serijsko je vgrajen sistem z mikrofoni in zvočniki, ki omogoča komunikacijo med potniki in ljudmi izven avtomobila, ne da bi bilo treba za to odbirati stekla ali vrata. Poleg tega so za zagotavljanje zasebnosti na voljo zastori na steklih ter vse udobje, ki ga sicer ponujata klasična in električna sedmica.
Zaradi dodatne mase oklepni i7 z dvema elektromotorjema, ki razvijata 400 kilovatov (544 KM) moči, doseže stotico šele po devetih sekundah (namesto v 4,7 sekunde), končna hitrost, ki sicer znaša 240 kilometrov na uro pa je omejena na 160 kilometrov na uro. BMW ob tem ni objavil podatkov dosegu, ki pa je zaradi dodatnih kilogramov gotovo precej manjši kot pri klasičnem i7.
Na drugi strani bencinsko oklepno limuzino serije 7 poganja 4,4-litrski V8, ki zmore 390 kilovatov (530 KM). To zadostuje za pospešek do stotice v precej bolj sprejemljivih 6,6 sekunde, medtem ko končna hitrost znaša prav tako bolj spodobnih 210 kilometrov na uro.
Oba modela se zaradi dodatne mase pohvalita s posebnimi nastavitvami vzmetenja, za okretnost pa je pri obeh serijsko vgrajen tudi sistem štirikolesnega krmiljenja.
Novi bavarski oklepni limuzini bosta v živo prvič nastopili septembra na salonu IAA Mobility v Münchnu, prve dobave pa bodo stekle decembra. Za tiste, ki bi želeli postati vozniki oklepnih BMW-jev bavarski proizvajalec ponuja tudi tečaje s teoretičnim in praktičnim urjenjem.