Avto.info

Skrb za okolje

BMW svoje nove dizelske modele v tovarni polni z rastlinskim oljem

Bavarski proizvajalec navaja, da je HVO 100 v primerjavi s fosilnim dizelskim gorivom boljše kakovosti in ponuja številne tehnične prednosti. Poleg tega, da izpušča občutno manj CO2, njegove lastnosti zagotavljajo boljše obnašanje pri hladnem zagonu. Zaradi svoje čistosti je tudi odporen na mikrobno kontaminacijo.

Ponedeljek, 16. december 2024

Podobno kot Toyota je tudi BMW prepričan, da je za zmanjšanje emisij CO2 v avtomobilski industriji potrebnih več različnih pristopov in tehnologij, zato bodo z januarjem vsi novi dizelski modeli, ki jih izdelujejo v Nemčiji, polnjeni z hidrotretiranim rastlinskim oljem HVO 100.

To gorivo dobavlja finski proizvajalec Neste, uporabljalo pa se bo v BMW-jevih tovarnah v Münchnu, Dingolfingu, Regensburgu in Leipzigu. V primerjavi z običajnim fosilnim dizelskim gorivom izpušča približno 90 % manj emisij toplogrednih plinov v celotnem življenjskem ciklu goriva. Čeprav bo BMW to gorivo uporabljal v tovarnah, pa zaenkrat nova dizelska vozila ne bodo dobila polnega rezervoarja, ko bodo zapustila tovarno. Preden jih bodo dostavili trgovcem, bo v rezervoarju le od pet do osem litrov goriva HVO 100.

Nestejevo gorivo HVO 100 je izdelano iz več odpadkov, ki med drugim vključujejo jedilna olja, ostanke in druge obnovljive surovine. Izpolnjuje visoke standarde kakovosti in trajnosti, pri čemer pa se ne uporablja palmovo olje, prav tako izdelek ne vsebuje običajnega biodizla. Poleg tega, da je prijaznejše do okolja, ima tudi boljše lastnosti pri hladnem zagonu kot običajno dizelsko gorivo. To gorivo je na voljo na številnih bencinskih črpalkah po vsej Nemčiji, BMW pa ga od marca 2023 uporablja v izbranih logističnih tovornjakih.

"Pri varovanju podnebja šteje vsaka tona prihranjenega CO2," je dejal predsednik uprave BMW Oliver Zipse. "Več kot 250 milijonov obstoječih vozil v Evropi je pri tem pomemben dejavnik: njihova bilanca CO2 bi se lahko bistveno izboljšala, če bi povečali delež tovrstnega goriva. Mi gremo naprej: od januarja 2025 bomo vse dizelske modele, proizvedene v Nemčiji, pred dobavo trgovcem polnili s HVO 100."

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.