Skrb za okolje
BMW svoje nove dizelske modele v tovarni polni z rastlinskim oljem
Bavarski proizvajalec navaja, da je HVO 100 v primerjavi s fosilnim dizelskim gorivom boljše kakovosti in ponuja številne tehnične prednosti. Poleg tega, da izpušča občutno manj CO2, njegove lastnosti zagotavljajo boljše obnašanje pri hladnem zagonu. Zaradi svoje čistosti je tudi odporen na mikrobno kontaminacijo.
Ponedeljek, 16. december 2024
Podobno kot Toyota je tudi BMW prepričan, da je za zmanjšanje emisij CO2 v avtomobilski industriji potrebnih več različnih pristopov in tehnologij, zato bodo z januarjem vsi novi dizelski modeli, ki jih izdelujejo v Nemčiji, polnjeni z hidrotretiranim rastlinskim oljem HVO 100.
To gorivo dobavlja finski proizvajalec Neste, uporabljalo pa se bo v BMW-jevih tovarnah v Münchnu, Dingolfingu, Regensburgu in Leipzigu. V primerjavi z običajnim fosilnim dizelskim gorivom izpušča približno 90 % manj emisij toplogrednih plinov v celotnem življenjskem ciklu goriva. Čeprav bo BMW to gorivo uporabljal v tovarnah, pa zaenkrat nova dizelska vozila ne bodo dobila polnega rezervoarja, ko bodo zapustila tovarno. Preden jih bodo dostavili trgovcem, bo v rezervoarju le od pet do osem litrov goriva HVO 100.
Nestejevo gorivo HVO 100 je izdelano iz več odpadkov, ki med drugim vključujejo jedilna olja, ostanke in druge obnovljive surovine. Izpolnjuje visoke standarde kakovosti in trajnosti, pri čemer pa se ne uporablja palmovo olje, prav tako izdelek ne vsebuje običajnega biodizla. Poleg tega, da je prijaznejše do okolja, ima tudi boljše lastnosti pri hladnem zagonu kot običajno dizelsko gorivo. To gorivo je na voljo na številnih bencinskih črpalkah po vsej Nemčiji, BMW pa ga od marca 2023 uporablja v izbranih logističnih tovornjakih.
"Pri varovanju podnebja šteje vsaka tona prihranjenega CO2," je dejal predsednik uprave BMW Oliver Zipse. "Več kot 250 milijonov obstoječih vozil v Evropi je pri tem pomemben dejavnik: njihova bilanca CO2 bi se lahko bistveno izboljšala, če bi povečali delež tovrstnega goriva. Mi gremo naprej: od januarja 2025 bomo vse dizelske modele, proizvedene v Nemčiji, pred dobavo trgovcem polnili s HVO 100."