Avto.info

Presežek

TEST IN OCENA: BMW X7 M60i

Največji X v BMW-jevi floti je skupek presežkov, ki so v prvi vrsti namenjeni udobju. Bencinski V8 s pomočjo prisilnega polnjenja ponuja 530 »konjev« in 750 Nm navora. M60i je član družine M Performance, kar pomeni, da je le korak oddaljen od čistokrvnih modelov M.

Sobota, 2. december 2023

Biti največji je privilegij in obenem tudi breme. To prav gotovo drži za največjega člana BMW-jeve družine X, ki mora svojo 5,18 metra dolgo pojavo upravičiti pri najzahtevnejših kupcih. Spopada se namreč s prestižnimi SUV-ji, kot sta mercedes GLS in range rover.

Dimenzije torej ima, kaj pa videz? Morda pred nedavno prenovo res ni tako izstopal, a maska v slogu limuzinske sedmice s sestavljenimi žarometi ter orjaške ledvice ne poznajo več skromnosti. Oprema M sport v testni različici vse to nadgradi še z dinamično oblikovanimi odbijačema in pragovi, M-ogledali ter drugimi črno obarvanimi poudarki, stoji pa na kar 21-palčnih platiščih.

5,18 metra dolg velikan zmore sprejeti do sedem potnikov.


Športna zunanjost se ne prenaša v notranjost, saj tam prevladuje bolj prefinjena eleganca. Bistvo tako velikega športnega terenca je namreč zagotavljanje vrhunskega udobja, ki ga denimo manjši X5 ne premore. Prvi pogoj za to je seveda prostornost in tu X7 naravnost blesti. Že v osnovi so v njem tri vrste sedežev, ki jih je lahko šest ali sedem, odvisno od potreb. Testni model jih je ponujal sedem, s klopjo v drugi vrsti namesto dveh razkošnih posamičnih sedežev. A tudi v tem primeru sta zadnjic Kardashianovih vredna le radodarno odmerjena zunanja dva, medtem ko je tisti med njima le zasilna povezava. Presenetljivo udobna, čeprav manj razkošna, sta sedeža v tretji vrsti oziroma v prtljažniku. Nekaj elegance jima vzame le manj praktičen dostop skozi (dolga) zadnja stranska vrata. Pri tem pomaga električni pomik sedeža v drugi vrsti, s čimer se sprosti prehod nazaj.

Če sta zadnja dva sedeža brezhibno pospravljena v dno vozila, je tam kar 750 litrov prtljažnega prostora, sicer gre tja le dobrih 300 litrov prtljage. V slogu velikih (britanskih) tekmecev se prtljažna vrata odpirajo dvodelno, spodnji del se odpre navzdol in zgornji navzgor. Priročno sedišče za opazovanje tekme v polu pomeni, da je dostop do skrajnega konca prtljažnika nekoliko bolj zahteven.

Prostorsko razkošje, vrhunski materiali in brezhibna končna obdelava so le del zgodbe, ki danes pomeni prestiž. Vse več namreč šteje tudi vgrajena tehnologija. Na srečo X7 po prenovi vzorno upošteva najnovejše trende industrije. Glavna digitalna zvezda kabine je velik ukrivljen panel z 31,2-centimetrskim zaslonom v funkciji instrumentne plošče in 37,8-centimetrskim zaslonom multimedijske naprave z vmesnikom iDrive 8. Slednji je s preglednostjo, odzivnostjo in prilagodljivostjo lahko vzor praktično vsakemu drugemu tovrstnemu izdelku. Naša edina zamera nima zveze z delovanjem, temveč s postavitvijo panela. Tradicionalna zakrivljenost v smeri voznika je sicer dobrodošla, a se levi del zaslona, torej tisti pred voznikom, ne izravna. Zaradi tega pogled za volanski obroč ni simetričen, temveč (za nekatere) moteče zamaknjen.

4,7 sekunde potrebuje za pospešek z mesta do 100 km/h.


Testni model X7 je imel več v čisto vseh pogledih, tudi pri pogonu, saj je pod pokrovom rohnel 4,4-litrski osemvaljnik. Gre za enak stroj kot v najzmogljivejših izvedbah M, a je v tem primeru moč omejena na »zmernih« 390 kW (530 KM). Dovolj, da se 2.675 težak orjak do stotice požene v le 4,7 sekunde. To je podatek, ki bi ga zlahka pripisali športnemu kupeju, pa X7 vseeno ni tako izrazito dinamičen avtomobil, tudi ko je zračno vzmetenje z aktivnimi stabilizatorji nastavljeno na najbolj odzivne parametre. Tudi aktivno krmiljenje deluje bolj v službi okretnosti kot rekordnih krogov na dirkališču.

Ta avtomobil, čeprav s 500 bencinskimi »konji«, je v prvi vrsti prestiž na kolesih. Ali dosega prefinjenost nekaterih tekmecev? Morda ne, a tudi nima njihove aristokratske nadutosti, obenem pa vsebuje več mladostnega uporništva, tako z videzom kot zmogljivostjo. V njem prav gotovo ne ostaneš neopažen.
 

BMW X7 M60i
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik V-oblike, 4395 ccm, 390 kW (530 KM) pri 5500/min, 750 Nm pri 1800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /
  Velikost:  5181 x 2000 x 1835 mm; Medos. razdalja: 3105 mm; Pnevmatike: 285/45 R21; Masa/nosilnost: 2675/680 kg; Prtljažnik: 326–2120 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,7 s; Poraba goriva (EU): 12,1 l/100 km; Povprečje na testu: 14,9 l/100 km; Izpust CO2: 274 g/km.
  Cena:  osnovni model (X7 xDrive40d): 107.000 €, testno vozilo: 172.004 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
udobje, zmogljiv motor, prostorna notranjost

videz, ki razdvaja, vtis prestiža ni na najvišji ravni

brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.