Presežek
TEST IN OCENA: BMW X7 M60i
Največji X v BMW-jevi floti je skupek presežkov, ki so v prvi vrsti namenjeni udobju. Bencinski V8 s pomočjo prisilnega polnjenja ponuja 530 »konjev« in 750 Nm navora. M60i je član družine M Performance, kar pomeni, da je le korak oddaljen od čistokrvnih modelov M.
Sobota, 2. december 2023
Biti največji je privilegij in obenem tudi breme. To prav gotovo drži za največjega člana BMW-jeve družine X, ki mora svojo 5,18 metra dolgo pojavo upravičiti pri najzahtevnejših kupcih. Spopada se namreč s prestižnimi SUV-ji, kot sta mercedes GLS in range rover.
Dimenzije torej ima, kaj pa videz? Morda pred nedavno prenovo res ni tako izstopal, a maska v slogu limuzinske sedmice s sestavljenimi žarometi ter orjaške ledvice ne poznajo več skromnosti. Oprema M sport v testni različici vse to nadgradi še z dinamično oblikovanimi odbijačema in pragovi, M-ogledali ter drugimi črno obarvanimi poudarki, stoji pa na kar 21-palčnih platiščih.
5,18 metra dolg velikan zmore sprejeti do sedem potnikov.
Športna zunanjost se ne prenaša v notranjost, saj tam prevladuje bolj prefinjena eleganca. Bistvo tako velikega športnega terenca je namreč zagotavljanje vrhunskega udobja, ki ga denimo manjši X5 ne premore. Prvi pogoj za to je seveda prostornost in tu X7 naravnost blesti. Že v osnovi so v njem tri vrste sedežev, ki jih je lahko šest ali sedem, odvisno od potreb. Testni model jih je ponujal sedem, s klopjo v drugi vrsti namesto dveh razkošnih posamičnih sedežev. A tudi v tem primeru sta
zadnjic Kardashianovih vredna le radodarno odmerjena zunanja dva, medtem ko je tisti med njima le zasilna povezava. Presenetljivo udobna, čeprav manj razkošna, sta sedeža v tretji vrsti oziroma v prtljažniku. Nekaj elegance jima vzame le manj praktičen dostop skozi (dolga) zadnja stranska vrata. Pri tem pomaga električni pomik sedeža v drugi vrsti, s čimer se sprosti prehod nazaj.
Če sta zadnja dva sedeža brezhibno pospravljena v dno vozila, je tam kar 750 litrov prtljažnega prostora, sicer gre tja le dobrih 300 litrov prtljage. V slogu velikih (britanskih) tekmecev se prtljažna vrata odpirajo dvodelno, spodnji del se odpre navzdol in zgornji navzgor. Priročno sedišče za opazovanje tekme v polu pomeni, da je dostop do skrajnega konca prtljažnika nekoliko bolj zahteven.
Prostorsko razkošje, vrhunski materiali in brezhibna končna obdelava so le del zgodbe, ki danes pomeni prestiž. Vse več namreč šteje tudi vgrajena tehnologija. Na srečo X7 po prenovi vzorno upošteva najnovejše trende industrije. Glavna digitalna zvezda kabine je velik ukrivljen panel z 31,2-centimetrskim zaslonom v funkciji instrumentne plošče in 37,8-centimetrskim zaslonom multimedijske naprave z vmesnikom iDrive 8. Slednji je s preglednostjo, odzivnostjo in prilagodljivostjo lahko vzor
praktično vsakemu drugemu tovrstnemu izdelku. Naša edina zamera nima zveze z delovanjem, temveč s postavitvijo panela. Tradicionalna zakrivljenost v smeri voznika je sicer dobrodošla, a se levi del zaslona, torej tisti pred voznikom, ne izravna. Zaradi tega pogled za volanski obroč ni simetričen, temveč (za nekatere) moteče zamaknjen.
4,7 sekunde potrebuje za pospešek z mesta do 100 km/h.
Testni model X7 je imel več v čisto vseh pogledih, tudi pri pogonu, saj je pod pokrovom rohnel 4,4-litrski osemvaljnik. Gre za enak stroj kot v najzmogljivejših izvedbah M, a je v tem primeru moč omejena na »zmernih« 390 kW (530 KM). Dovolj, da se 2.675 težak orjak do stotice požene v le 4,7 sekunde. To je podatek, ki bi ga zlahka pripisali športnemu kupeju, pa X7 vseeno ni tako izrazito dinamičen avtomobil, tudi ko je zračno vzmetenje z aktivnimi stabilizatorji nastavljeno na najbolj odzivne
parametre. Tudi aktivno krmiljenje deluje bolj v službi okretnosti kot rekordnih krogov na dirkališču.
Ta avtomobil, čeprav s 500 bencinskimi »konji«, je v prvi vrsti prestiž na kolesih. Ali dosega prefinjenost nekaterih tekmecev? Morda ne, a tudi nima njihove aristokratske nadutosti, obenem pa vsebuje več mladostnega uporništva, tako z videzom kot zmogljivostjo. V njem prav gotovo ne ostaneš neopažen.
BMW X7 M60i |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik V-oblike, 4395 ccm, 390 kW (530 KM) pri 5500/min, 750 Nm pri 1800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: / |
Velikost: 5181 x 2000 x 1835 mm; Medos. razdalja: 3105 mm; Pnevmatike: 285/45 R21; Masa/nosilnost: 2675/680 kg; Prtljažnik: 326–2120 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,7 s; Poraba goriva (EU): 12,1 l/100 km; Povprečje na testu: 14,9 l/100 km; Izpust CO2: 274 g/km. |
Cena: osnovni model (X7 xDrive40d): 107.000 €, testno vozilo: 172.004 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
udobje, zmogljiv motor, prostorna notranjost |
![]() |
videz, ki razdvaja, vtis prestiža ni na najvišji ravni |
![]() |
brez napak |