Dacia bigster
Vse je enkrat prvič
Bigster je Daciin nov največji športni terenec. Z dodatnimi 25 centimetri dolžine v primerjavi z dusterjem prinaša zelo prostorno notranjost in kar nekaj elementov, ki jih pri romunski znamki vidimo prvič – med drugim nov hibridni pogonski sklop in najbogatejšo opremo do zdaj.
Petek, 16. maj 2025
Oblikovno se zgleduje po dusterju, a prinaša nekaj novosti, kot so dvobarvna karoserija in platišča do velikosti 19 palcev. Z dolžino 4,57 metra se uvršča v razred C-SUV in prinaša opremo, ki jo kupci v tem razredu pričakujejo – med drugim elemente, ki jih pri romunski znamki vidimo prvič. Tu velja omeniti v štirih smereh električno nastavljiv voznikov sedež, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, ventilacijo v drugi vrsti in električno pomična prtljažna vrata.
Pred voznikom je glede na različico nameščen 17,8- ali 25,4-centimetrski (7- ali 10-palčni) zaslon, na sredini armaturne plošče pa vselej 25,4-centimetrski (10-palčni) zaslon na dotik za multimedijsko napravo. Novost v primerjavi z dusterjem predstavlja tudi visoka sredinska konzola (pri modelih s samodejnim menjalnikom), ki vključuje tri odlagalna mesta, med drugim hlajen predal pod naslonom za roko.
Motorna paleta obsega poznan blagohibridni sklop z 1,2-litrskim trivaljnikom in zagonskim alternatorjem s skupno močjo 96 kW (130 KM), v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Tu je še močnejša različica blagega hibrida, ki ponuja 103 kW moči (140 KM) in je ob klasični izvedbi na voljo tudi v različici mild hybrid-G 140, ki ob enaki moči deluje tudi na utekočinjen naftni plin (LPG) ter zagotavlja do 1.450 kilometrov dosega. Večjo novost predstavlja nadgrajeni hibridni sklop hybrid 155, ki s kombinacijo 1,8-litrskega bencinskega štirivaljnika, elektromotorja in zaganjalnika ponuja 114 kW (155 KM) sistemske moči. Ob tem z baterijo s kapaciteto 1,4 kWh lahko v mestu do 80 % časa vozi le na elektriko in izpolnjuje emisijski standard euro 7.
Serijska oprema se deli na pakete essential, expression, journey in extreme, cene pa se gibljejo od 23.490 do 30.490 evrov. Ob tem velja omeniti, da kupcem ob začetku prodaje ponujajo pet let brezplačnega vzdrževanja in osem let jamstva.
Podrobneje o bigsterju, vključno z vtisi s prve vožnje, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 310).
Oznake:
- bigster
- blagi hibrid
- Dacia
- hibrid
- športni terenec
- SUV