Avto.info

DS 7 E-tense 300 4x4 rivoli

TEST IN OCENA: DS 7 E-tense 300 4x4 rivoli

  • Tudi po prenovi stavi predvsem na ekstravaganten videz in luksuzno notranjost
  • Z močnejšim priključnim hibridom je zmogljiv, a ponuja le povprečen električni doseg
  • S serijsko opremo rivoli in nekaj dodatki se končna cena približa 67 tisočakom
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 20. julij 2023

V Evropi najbolj priljubljeni model francoske prestižne znamke, ki ga poznamo od leta 2018, je pred kratkim doživel prenovo. Ta mu je prinesla predvsem stilsko posodobitev z novo masko in novimi precej posebnimi navpičnimi dnevnimi lučmi, ki jim pri DS-u pravijo tančica. Rahlo so prenovili tudi zadek, na katerem med drugim opazimo napis z imenom znamke. Na splošno pa so za zunanjost uporabili nekaj manj kromiranega okrasja, s čimer poudarjajo prijaznost do okolja.

Notranjost ohranja poznano zasnovo s poudarkom na kakovosti materialov in izdelave ter nekaj oblikovnimi posebnostmi, ki vplivajo tudi na splošno ergonomijo. Pri tem imamo v mislih stikala za pomik stekel na sredinskem grebenu, ki so stilsko gotovo nekaj posebnega, a žal ne najbolj praktična za uporabo. Enako velja za upravljanje multimedijske in klimatske naprave, ki z izjemo nekaj gumbov na volanskem obroču v celoti poteka prek zaslona na dotik. Tu so sicer tudi bližnjice do nekaterih funkcij pod zaslonom, pri čemer gre prav tako za na dotik občutljivo površino, ki za uporabo zahteva umik pogleda s ceste. Prenovljeni vmesnik omogoča različne prikaze in njihovo personalizacijo. S sistemom DS Iris je na voljo tudi glasovno upravljanje, ne manjka pa niti brezžična povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay.

Njegov cilj je biti drugačen od klasičnih premijskih tekmecev.


Ugoden položaj za volanom se najde zlahka. Sedeži, ki so pri opremi rivoli odeti v usnje, pri čemer sta sprednja z dodatnim paketom udobje lahko tudi ogrevana, ventilirana ter s funkcijo masaže, so izjemno udobni. Nad udobjem se ne moremo pritoževati niti v drugi vrsti, kjer je tudi za višjerasle potnike dovolj prostora v vse smeri.

Glede na salonsko notranjost bi od Deesove sedmice pričakovali še več udobja v vožnji, za katero med drugim skrbi prilagodljivo podvozje DS active scan. Slednje s pomočjo kamere spremlja lastnosti cestišča pred vozilom in samodejno prilagaja delovanje vzmetenja. Sicer dobro blaži udarce pri vožnji čez neravnine, a pri tem ni tako prepričljivo kot pri DS 4 oziroma ne izstopa občutno v primerjavi s tekmeci. Podobno velja za hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljajo 1,6-litrski turbobencinar in dva elektromotorja. V hibridnem načinu je ob umirjeni vožnji zelo uglajen, ko pa želimo iz njega izvleči nekaj dinamike, se v kabini konkretno zasliši nič kaj posebej plemeniti zvok štirivaljnika, ki ga dobro poznamo iz številnih drugih Stallantisovih modelov. Sam ponuja 147 kilovatov (200 KM) moči, vsak elektromotor pa po 81 kilovatov (110 KM). Skupaj je na voljo 221 kilovatov oziroma 300 bencinsko-električnih »konjev«, ki omogočajo zelo živahno pospeševanje. Stotica je dosegljiva v športnih 5,9 sekunde, končna hitrost pa znaša prav tako spoštovanja vrednih 240 kilometrov na uro. Baterija s kapaciteto 14,2 kilovatne ure obljublja 66 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP, pri čemer jih je nam uspelo prevoziti le med 30 in 40. Ob tem smo na testu zabeležili porabo goriva 6,9 litra na 100 kilometrov, kar je sprejemljivo, a seveda daleč od po meritvenem ciklu WLTP izmerjenih 1,2 litra. Med voznimi načini najdemo način 4x4, pri katerem zadnji kolesi poganja elektrika. Sistem namreč tudi ob izpraznjeni bateriji vselej zagotavlja dovolj električne energije za delovanje elektromotorja na zadnji osi (tudi s pomočjo bencinskega agregata).

7,4 kilovata znaša največja moč polnjenja baterije s kapaciteto 14,2 kilovatne ure.


Bogata serijska oprema poleg omenjenega usnjenega oblazinjenja in prilagodljivega vzmetenja vključuje tudi odlične prilagodljive matrične žaromete pixel LED, doplačati pa je treba za naprednejše asistenčne sisteme, ki so vključeni v paket drive assist in med drugim omogočajo polsamodejno vožnjo druge stopnje ter spremljanje pozornosti voznika s pomočjo infrardeče kamere. Za vse to je treba odšteti skoraj 67 tisočakov. To ceno DS 7 upravičuje predvsem z razkošno notranjostjo, malce manj pa s tehnično zasnovo, ki si jo deli z drugimi manj žlahtnimi modeli skupine Stellantis. Njegova prednost nedvomno ostaja drugačnost, ki jo bodo cenili vsi, ki se ne želijo biti vkalupljeni v imidž klasičnih premijskih znamk in njihovih precej bolj množičnih modelov.
 

DS 7 E-tense 300 4x4 rivoli
 Vozilo in motor kšportni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 147 kW (200 KM) pri 6.000/min, 300 Nm pri 3.000/min; Motor (električni, spredaj): sinhronski, 81 kW (110 KM) pri 2.500/min, 320 Nm; Motor (električni, zadaj): sinhronski, 83 kW (113 KM) pri 4.760/min, 166 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.593 x 1.895 x 1.625 mm; Medos. razdalja: 2.738 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.980/420 kg; Prtljažnik: 555-752 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (WLTP): 1,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 27 g/km.
  Cena:  osnovni model (DS 7 1.5 blueHDI bastille): 39.600 €, testno vozilo: 66.930 €; C Automobil Import, d. o. o, Ljubljana.
razkošna notranjost, bogata oprema upravljanje prek zaslona, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.