Avto.info

Šport ima v duši

TEST IN OCENA: Fiat 500X 1.0 T3 GSE sport

Križanca z legendarnim pedigrejem modela 500 vseskozi osvežujejo, da drži korak s številnimi tekmeci. V različici sport je simpatični 500X še nekoliko bolj atraktiven.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Torek, 10. oktober 2023

Nostalgija s stilom, tako nekako bi opisali fiata 500 in njegovega večjega ter bolj praktičnega brata, križanca 500X. Ta je sicer v ponudbi že od leta 2018, a je bil deležen že več manjših in obsežnejših posodobitev. Zadnjo različico boste denimo prepoznali po številki 500 na maski, ki je zamenjala velike črke FIAT.

Model 500X je sicer na voljo v več različicah, kjer zagotavlja dodatno dozo dinamike izvedba sport. Ta sicer ni izrazito športna, ampak gre bolj za poudarjen slogovni pristop. Navzven je prepoznaven po agresivnejšem sprednjem odbijaču, zajetnejših pragovih, zadnjem difuzorju in dvojni izpušni cevi. Sicer je v vsaki izvedbi prijeten vozniški avtomobil, ki voznika nagradi z volansko odzivnostjo in suverenostjo podvozja. To je pri izvedbi sport za 13 milimetrov nižje, malenkost čvrstejše vzmetenje pa med vožnjo poudarijo tudi pripadajoča 18-palčna kolesa.

500 namesto na debelo napisanega FIAT ima na maski od nedavne prenove dalje.


Testni avtomobil je pod motornim pokrovom skrival litrski trivaljni bencinski motor, ki s pomočjo prisilnega polnjenja zmore 88 kW (120 KM). V kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom sicer komajda upraviči oznako sport, kar ne pomeni, da ni več kot dovolj zmogljiv za vsako drugo nalogo. Motorček je v mestu prijetno živahen, medtem ko na avtocesti na račun šeste prestave ne povzroča preveč hrupa. Motor pa je eden izmed tistih, katerega poraba je nekoliko bolj odvisna od načina vožnje, saj se zlahka zadovolji z dobrimi petimi litri, a ga avtocestne hitrosti lahko pahnejo tudi prek sedmih. Iz podatka o povprečni porabi boste ugotovili, da smo bili s slogom vožnje zvesti oznaki na boku …

V notranjosti se sicer oprema sport pozna po imenitnejših lepotnih dodatkih, pa tudi sicer gre za izvedbo z vrha ponudbe, zato je oprema precej bogata. Ta na varnostni strani zajema sistem za prepoznavanje prometnih znakov in opozorilnik nenamerne spremembe

voznega pasu ter tempomat, pri udobju pa digitalno instrumentno ploščo, samodejno klimatsko napravo, vzvratno kamero in sistem Uconnect, združljiv s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto.

Čeprav po ceniku natanko takšen 500X sport stane dobrih 26 tisočakov, je treba omeniti, da je na voljo s 7-odstotnim rednim popustom in še dodatnim popustom ob izbiri nakupa s financiranjem, kar ceno pod črto zaokroži na natanko 23.007 evrov.
 

Fiat 500X 1.0 T3 GSE sport
 Vozilo in motor kompaktni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 88 kW (120 KM) pri 5.750/min, 190 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.264 x 1.796 x 1.580 mm; Medos. razdalja: 2.570 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1.395/445 kg; Prtljažnik: 350–1.000 l.
  Največja hitrost:  192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,7 s; Poraba goriva (WLTP): 6,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 142 g/km.
  Cena:  osnovni model (500X 1.0 T3 GSE): 22.608 €, testno vozilo: 26.352 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana.
privlačen videz, dober kompromis med udobjem in dinamiko marsikje se mu že dobro poznajo leta brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.