Avto.info

Sladka dobrodelnost

TEST IN OCENA: Fiat 500X dolcevita 1.5 GSE MHEV DCT7 (RED)

Fiat 500X je eden najprivlačnejših majhnih križancev, ki pa let ne more več povsem skriti. Že v osnovi stane precejšnjih 32 tisočakov, z doplačilnimi dodatki testnega vozila pa 35.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 13. april 2024

Kljub temu da šteje že skoraj deset let (z eno vmesno prenovo), je še vedno oblikovno svež in kot celota eden najprikupnejših križancev. Rdeči dodatki in platnena streha ga le še dodatno začinijo.

Ja, sladko in uživaško je lahko življenje, dolcevita, kot pravijo Italijani. Prav prijetna je tudi vožnja z odprto streho, čeprav tale 500X ni nikakršen kabriolet, daleč od tega. A odprtina v velikosti velikega strešnega okna pričara dovolj pristen stik z naravo in z manj prepiha kot pri manjšem 500C. Zato pa občasno tudi zaprta nekoliko šklepeta, tudi pri zvočni izolaciji si ne zasluži dobre ocene. Nekje do 100 km/h še gre, pri avtocestnih hitrostih je hrupa preprosto preveč. Rdeči dodatki so nedvomno zelo posrečeni in so poleg športne note, 18-palčnih koles, LED luči in še česa del bogatejšega paketa (RED), plod sodelovanja z istoimenskim globalnim skladom za boj proti različnim zdravstvenim pandemijam, kateremu Fiat od vsakega prodanega modela iz te serije nameni del sredstev.

3.000 evrov stane pomična platnena streha izvedbe dolcevita.


V kombinaciji z njim je na voljo zgolj najmočnejša bencinska možnost, z blagim hibridom podprt 1,5-litrski štirivaljnik, ki pa kljub več kot spodobnim 96 kW (131 KM) in prisilnemu polnjenju ter v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko pušča mešane občutke. Pustimo posebnost dvojnega pritiska na stikalo za zagon, že ob speljevanju celoten sklop deluje precej leno oziroma daje občutek, kot da bi pozabili sprostiti parkirno zavoro (ta je sicer samodejna električna). Pri počasni, umirjeni vožnji je čutiti podoben odpor, s priganjanjem pa se sprosti in mali 500X zaživi v svetlejši luči.

Kakšnemu bolj izrazito športnemu vozniku sicer ne bo izpolnil želja, bo pa zato s svojo simpatičnostjo prepričal številne druge. Le globoko v denarnico bodo morali seči – 32.000 evrov namreč stane brez dodatne opreme, od tega kar tri tisočake na račun pomične platnene strehe. Sicer pa je fiat 500X dolcevita na voljo v posebni ponudbi za vozila iz modelnega leta 2023 na zalogi.
 

Fiat 500X dolcevita 1.5 GSE MHEV DCT7 (RED)
 Vozilo in motor karavan 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, turbodizelski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glakrižanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1469 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5250/min, 240 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4264 x 1796 x 1595 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1480/450 kg; Prtljažnik: 350–1000 l.
  Največja hitrost:  194 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 128 g/km.
  Cena:  osnovni model (500X 1.5 GSE MHEV DCT7): 22.990 €, testno vozilo: 35.020 €; Avto Triglav d.o.o., Ljubljana.
videz draga in slabo zatesnjena streha, infotainment, len pogon brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.