Hibrid je zanimiva izbira
TEST IN OCENA: Fiat tipo 1.5 GSE MHEV DCT7 cross
Tipo z blagohibridnim pogonom s 96 kW (131 KM) je zmogljiv in obenem varčen. S ceno 29 tisočakov se postavlja ob bok primerljivim tekmecem.
Četrtek, 8. junij 2023
Pred časom smo preizkusili tipa z dizelskim motorjem (test v AF278) in takrat nas je prepričal s svojim tihim delovanjem, zmerno žejo in nasploh dobro uravnoteženimi lastnostmi. Njegovi vrlini sta tudi v vse smeri radodarno odmerjena kabina in prostoren prtljažnik, enako, seveda, velja za tipa z oznako MHEV, kakršnega smo preizkusili tokrat.
Oznaka pomeni blagohibridni pogonski sklop oziroma prisilno polnjen 1,5-litrski bencinski stroj ob podpori 48-voltne elektrike ter samodejnega menjalnika z dvojno sklopko in sedmimi stopnjami prenosa. Električna vožnja je, kot je pri tej vrsti pogona v navadi, v praksi mogoča le med parkiranjem in podobnim manevriranjem (ob polni bateriji in zares nežni desni nogi lahko sicer pospešite do 40 km/h), ob pritisku na stopalko za plin pa se takoj vklopi bencinski motor. Jasno, vloga elektrike je
predvsem zniževanje porabe (ta v praksi znaša približno šest litrov na sto kilometrov) in izboljšanje zmogljivosti, ki sta na papirju, pa tudi sicer, zelo solidni.
6,2 litra smo v povprečju porabili na sto testnih kilometrov; nekaj decilitrov več kot z dizelskim tipom.
Po občutku malenkost dinamike odškrne samodejni menjalnik, ki bodisi ob umirjeni vožnji malce pozneje menja v višjo prestavo bodisi si pri odločnem pritisku na stopalko za plin vzame kakšen trenutek več za prestavljanje navzdol. S svojim delovanjem deluje v korist varčnosti, za več dinamike izberite ročni način s pomikanjem ročice naprej in nazaj.
Skratka, tudi hibrid je v tipu zanimiva izbira, po zmogljivosti in porabi je primerljiv z dizelsko različico. Obenem je edini tipo s samodejnim menjalnikom in samo z njim; različica z ročnim pri tej motorni možnosti ni na voljo.
Fiat tipo 1.5 GSE MHEV DCT7 cross |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.469 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5.250/min, 240 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.386 x 1.818 x 1.556 mm; Medos. razdalja: 2.638 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1.425/500 kg; Prtljažnik: 440–1.340 l. |
Največja hitrost: hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,3 s; Poraba goriva (WLTP): 5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km. |
Cena: osnovni model (tipo 1.0 T3 GSE): 19.011 €, testno vozilo: 30.934 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna notranjost in prtljažnik | občasno cukajoč pogonski sklop, trda plastika v notranjosti | brez napak |