Elektromobilnost
Globalna prodaja električnih vozil je poskočila za 29 odstotkov
Kljub negotovim razmeram in zmanjšanju subvencij v nekaterih državah globalna prodaja električnih vozil v prvem četrtletju 2025 beleži močno rast.
Sreda, 14. maj 2025
Po podatkih podjetja Rho Motion, vodilne raziskovalne hiše na področju električnih vozil, je bilo marca 2025 po svetu prodanih 1,7 milijona električnih vozil (EV), kar pomeni 29-odstotno rast v primerjavi z marcem 2024 in 40-odstotno povečanje glede na februar 2025. Skupno je bilo v prvem četrtletju 2025 prodanih 4,1 milijona EV, kar predstavlja 29-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. Podrobnejša prodaja električnih vozil v prvem četrtletju 2025 v primerjavi s prvim četrtletjem 2024:
- Globalno: 4,1 milijona, +29 %
- Kitajska: 2,4 milijona, +36 %
- Evropa: 0,9 milijona, +22 %
- Severna Amerika: 0,5 milijona, +16 %
- Ostali svet: 0,3 milijona, +27 %
Evropski trg električnih vozil (EV)
Od začetka leta je zrasel za 22 %, pri čemer se je prodaja baterijskih električnih vozil (BEV) povečala za 27 %, priključnih hibridov (PHEV) pa za 10 %. Prodaja BEV v več državah letos hitro narašča – v Nemčiji je narasla za 37 %, v Italiji za 64 %, v Združenem kraljestvu pa za 42 %. Združeno kraljestvo je marca 2025 doseglo rekordno prodajo EV, saj je bilo prvič prodanih več kot 100.000 vozil v enem mesecu. Francoski trg pa je letos še vedno v upadu – za 18 %, kar je neposredna posledica zmanjšanja subvencij. Prodaja BEV se je tam zmanjšala za 5 %, prodaja PHEV pa za kar 47 %.
Charles Lester, vodja podatkov pri Rho Motion, je podatke komentiral: "Prvo četrtletje je bilo kljub pretresom zaznamovano z močno globalno rastjo trga električnih vozil. Nekatere države, kot je Združeno kraljestvo, so marca dosegle rekorde, saj se vse več voznikov odloča za električna vozila. Ukinitev subvencij v Franciji pa je povzročila upad prodaje. Medtem v Severni Ameriki napovedi težko sledijo tempu političnih odločitev, ki jih sprejema trenutna administracija Bele hiše. Jasno je, da se trg električnih vozil že zdaj težko cenovno kosa z vozili z notranjim izgorevanjem, zato bodo manjše subvencije in visoke carine zagotovo imeli ohlajevalni učinek na celotno industrijo."