Avto.info

Honda HR-V 1.5 i-MMD hybrid advance style

Več, kot kaže na prvi pogled

  • Novi HR-V je sodoben terenski križanec s presenetljivo racionalno noto
  • Hibridni sklop s 96 kilovati (131 KM) sistemske moči omogoča porabo pod šestimi litri
  • S prostorno in prilagodljivo kabino je vsestransko uporaben, malce skromen je le njegov prtljažnik
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 2. april 2023

Se spomnite prve honde HR-V, ki je ugledala luč sveta zdaj že daljnega leta 1998? Rekli so ji joy machine. To je bil nekakšen začetnik modernih terenskih križancev, ki je bil med drugim na voljo s tremi vrati in velikim strešnim spojlerjem. Joy machine je bil privlačen avtomobil, ki je, čeprav je ponujal tudi štirikolesni pogon, pred terenske zmogljivosti postavil videz in imidž ter bil pri tem dovolj uspešen, da je ustvaril pravi trend. Precej manj uspešen je bil njegov naslednik, ki je po daljšem premoru prišel na trg leta 2015 in medtem izgubil izvorno ostrino in značaj. Toda brez skrbi. HR-V tretje generacije piše zgodbo popolnoma na novo.

Ta zgodba je hibridna, a ne popolnoma klasična, saj v njej nastopajo 1,5-litrski bencinski motor in dva električna motorja, ki bencinskemu ne le pomagata, temveč imata ključno vlogo pri pogonu, pri čemer prvi deluje kot generator, drugi pa poganja kolesi. Bencinski motor z 79 kilovati (109 KM) skrbi za pogon koles le pri višjih hitrostih, sicer pa poganja 70-kilovatni generator, ki zagotavlja energijo elektromotorju s 96 kilovati (131 KM). Skupna moč sistema znaša 96 kilovatov (131 KM) in se na sprednji kolesi prenaša prek brezstopenjskega menjalnika e-CVT. V praksi je vožnja podobna kot pri drugih samopolnilnih hibridih, le da se je tu potencialno mogoče še več časa voziti na elektriko. V mestu je ta delež lahko kar 90-odstoten. To omogoča majhno porabo goriva, ki je na testu znašala pohvalnih 5,8 litra na 100 kilometrov. Sicer pa ta pogonski sklop ne mara priganjanja, saj trpi za klasično boleznijo brezstopenjskih menjalnikov. Ob odločnem pritisku na plin motor požene v visoke vrtljaje, kar se očitno zasliši tudi v kabini. Skratka, novi HR-V nima dinamičnih nagnjenj. A to je ena od redkih stvari, ob katerih lahko pri njem vihamo nos.

Zmogljivosti so spodobne, zmoti le delovanje brezstopenjskega menjalnika, ki ob voznikovi želji po dinamičnosti povzroči vriskanje motorja.


Vsekakor lahko pohvalimo vozne lastnosti, ki so zelo uravnotežene. Čeprav se karoserija v ovinkih le malo nagiba, vzmetenje učinkovito blaži udarce pri vožnji čez neravnine. Volan je natančen in poveden, lega pa nevtralna in predvidljiva.

In predvidljivost je zadnje čase vse prej kot samoumevna. Tudi v avtomobilskem svetu. Nič ni več sveto. Tako v notranjosti novih avtomobilov nikoli ne vemo, kaj pričakovati. Toda brez skrbi. Pri Hondi niso preveč eksperimentirali. Armaturna plošča je oblikovana izvirno, a s premišljeno ergonomijo, torej brez odkrivanja tople vode in futurističnih izpadov. To pomeni, da so glavnim funkcijam namenjeni klasični gumbi, vključno s klimatsko napravo, ki jo upravljamo z vrtenjem ličnih stikal, kar je, ob nerodnem ciljanju virtualnih tipk na zaslonih večine drugih sodobnih avtomobilov, med testom prav blagodejno vplivalo na naš duševni mir. K temu prispevata tudi kakovost materialov in izdelave. Med mehkimi in na otip prijetnimi površinami se sicer najde kakšen kvadratni centimeter trde plastike, ki ne pokvari dobrega splošnega vtisa.

Kabina naredi dober vtis tudi s prostornostjo, zlasti v drugi vrsti, kjer je dovolj prostora v vse smeri, nadpovprečno veliko pa ga je za kolena in stopala zadaj sedečih. Zaradi odsotnosti sredinskega grebena se bo lahko udobno namestil celo potnik na sredini. A to ni vse. Tu je še sistem magic seat, ki omogoča dvig sedala zadnjih sedežev in s tem prevoz večjih predmetov. Praktično! Prtljažnik ob tem v osnovni postavitvi ponuja za ta razred razmeroma skromnih 320 litrov prostora, a je pravilno oblikovan in ga je zato mogoče dobro izkoristiti.

175 kilovatov znaša seštevek moči bencinskega in električnega motorja, pri čemer je vozniku na voljo največ 96 kilovatov (131 KM) sistemske moči.


Na koncu hvalimo še opremo, ki pri najvišjem nivoju advance style vključuje popoln nabor varnostnih in asistenčnih pripomočkov s sistemom za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu ter sistema za nadzor mrtvih kotov in prometa za vozilom. Nato so tu med drugim še multimedijska naprava z 22,9-centimetrskim (9-palčnim) zaslonom, prilagodljivi žarometi LED, delno usnjeno oblazinjenje in 18-palčna platišča iz lahke litine.

Novi HR-V je tako več kot le postavljač, ki se lahko pohvali z učinkovitim pogonskim sklopom, ki omogoča varčno vožnjo, ter obenem s prostorno in praktično kabino. Skratka, je avtomobil, ki ponuja več, kot kaže na prvi pogled.
 

Honda HR-V 1.5 i-MMD hybrid advance style
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.498 ccm, 79 kW (107 KM) pri 6.600/min, 131 Nm pri 4.500/min, Motor (električni): 96 kW (131 KM), 253 Nm, generator: 70 kW (95 KM); Sistem: 96 kW (131 KM); Menjalnik: brezstopenjski e-CVT; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.340 x 1.790 x 1.582 mm; Medos. razdalja: 2.610 mm; Pnevmatike: 225/50 R18; Masa/nosilnost: 1.452/418 kg; Prtljažnik: 320–1.290 l.
  Največja hitrost:  170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 122 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 i-MMD hybrid elegance): 31.390 €, testno vozilo: 35.860 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana.
prostorna kabina, kakovost izdelave, poraba goriva menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.