Hyundai ioniq 6
Hyundaieva električna šestica že na slovenskih cestah
Drugi član nove družine ioniq je aerodinamična in prostorna električna limuzina, ki ponuja od 111 do 239 kW (od 151 do 325 KM) moči in do 614 kilometrov dosega. Cene se pričnejo pri 45.100 evrih.
Četrtek, 31. avgust 2023
Ioniq 6 je oblikovno precej posebna limuzina, ki z zanimivim kupejevskim padajočim zadkom na cesti gotovo ne bo ostala neopažena. Ena od vrlin njene oblike je velika aerodinamična učinkovitost, kar potrjuje količnik zračnega upora, ki znaša le 0,21. Druga je velika medosna razdalja, ki ob skupni dolžini avtomobila 4,86 metra znaša 2,95 metra in zagotavlja zelo prostorno kabino.
Popolnoma električna limuzina tako ponuja največ prostora za noge med Hyundaievimi modeli, k prostornosti in udobju v kabini pa prispeva tudi popolnoma ravno dno. Spredaj najdemo iz ioniqa 5 poznano postavitev z vodoravnim panelom, ki gosti 31,2-centimetski (12-3-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov in enako velik zaslon na dotik za upravljanje multimedijske naprave. Tu velja omeniti velja še kameri in zaslona, ki lahko nadomeščajo klasični vzvratni ogledali. Poševen zadek skriva prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri ne ravno rekorden 401 liter, a ga dopolnjuje 45-litrski (14,5-litrski pri izvedbi s štirikolesnim pogonom) sprednji prtljažnik.
Vstopni model prinaša elektromotor s 111 kilovati (151 KM) moči, ki poganja zadnji kolesi. Opremljen je z baterijo s kapaciteto 53 kilovatnih ur, ki obljublja 429 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Na srednji stopnički najdemo prav tako prek zadnjih koles gnano različico, ki zmore 168 kilovatov (228 KM) moči ter z baterijo s kapaciteto 77,4 kilovatne ure z enim polnjenjem prevozi do 614 kilometrov. Vrh ponudbe predstavlja izvedba, ki z dvema elektromotorjema ponuja 239 kilovatov (325 KM) moči in štirikolesni pogon. Baterija s kapaciteto 77,4 kilovatne ure v tem primeru zadostuje za 583 kilometrov dosega. Avtomobil se pohvali z 800-voltno arhitekturo, ki omogoča zelo hitro polnjenje baterije. Le-to je mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v 18 minutah, za 100 kilometrov dosega pa zadostuje že petminutni postanek na hitri polnilnici. Serijsko vgrajen polnilnik podpira polnjenje z močjo do 11 kilovatov z izmeničnim tokom (AC) in do 232 kilovatov z enosmernim tokom (DC). S tehnologijo dvosmernega polnjenja V2L pa omogoča tudi napajanje zunanjih naprav, in sicer z močjo do 3,6 kilovata pri napetosti 220 voltov.
Model z vstopnim pogonskim sklopom je na voljo s paketoma opreme style in premium, medtem ko je za močnejša na voljo še nekoliko bolje založen paket impression. Cene se gibljejo od 45.100 do 60.700 evrov.
Več o Hyundaievi futuristični električni limuzini pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 290).