Avto.info

Elektromobilnost

Indonezijski pekel pri izkopavanju in predelavi niklja: to je druga stran elektromobilnosti

Skoraj polovica svetovne proizvodnje niklja prihaja iz Indonezije. Največ ga pošljejo na Kitajsko, velika stranka je tudi Tesla.

Avtor: KŠ / Foto: Muhammad Fadli
Četrtek, 23. marec 2023

IMIP je ogromen industrijski kompleks v Indoneziji, ki se je tako razširil, da je popolnoma nadvladal nekoč slikovito in mirno ribiško vasico Labota. Samo za zanimivost - površina kompleksa je 3.000 hektarov, vanj so vložili več kot 15 milijard dolarjev, ima svoje letališče in pristanišče. Tam dela približno 66.000 ljudi.

V največjem obsegu IMIP izkopava in predeluje nikelj, ki namenjen predvsem kitajskim proizvajalcem električnih avtomobilov in baterij. Celoten IMIP je pravzaprav kitajsko-indonezijsko podjetje, ki vključuje še jeklarno, elektrarne na premog in predelovalnico mangana. Kitajska podjetja namreč prevladujejo v dobavni verigi električnih vozil, že več let kupujejo rudnike in predelovalne obrate po vsem svetu. Večmilijardni posel s tem industrijskim velikanom je podpisala tudi ameriška Tesla, ki po nepotrjenih informacijah resno razmišlja o gradnji gigatovarne v Indoneziji.

V Indoneziji so namreč največja nahajališča niklja na svetu, večina jih je na Sulaveziju, ekvatorialnem otoku vzhodno od Bornea. V preteklosti so nikljevo rudo izvažali nepredelano, vendar je indonezijska vlada pred približno desetletjem, da bi pritegnila naložbe v težko industrijo, prepovedala njen izvoz. Tako so nastala predelovalna podjetja, eno največjih (ne le v Indoneziji, ampak na svetu) je IMIP. 

Indonezijski sektor predelave niklja je zaradi odvisnosti od premoga ogljično intenziven in okolju škodljiv.

 

Povečano povpraševanje po niklju pomeni ogromno opustošenje okolice in izrabo delavcev. Obsežno reportažo na to temo je objavila znana ameriška spletna stran Wired. Njihovi novinarji so IMIP tudi obiskali in se pogovarjali tako z okoliškimi domačini kot z zaposlenimi. Celotno poročilo najdete na tej povezavi (v angleščini).

V članku med drugim navajajo, da trgovine, restavracije in gospodinjstva v Laboti trpijo zaradi celodnevnih izpadov elektrike; telefonska omrežja in internet pogosto odpovejo zaradi prezasedenosti omrežja. Delavci živijo v hitro zgrajenih sobah z odprto kanalizacijo. Delajo do 15 ur na dan, zaslužijo manj kot 25 dolarjev, kar je približno 1,50 dolarja na uro, nekateri med njimi pa že tri mesece niso imeli prostega dne.

Onesnaženost je povzročila velik porast dihalnih težav na celotnem območju. Po podatkih regionalne klinike Bahodopi Community Health Center je lani 52 odstotkov bolnikov utrpelo akutne okužbe dihal. Zaposleni se pritožujejo tudi zaradi neupoštevanja osnovnih varnostnih pravil, kar vodi do številnih nesreč s smrtnim izidom. Vladne agencije se za pritožbe ne zmenijo, ker jih utišajo milijarde ...

V regiji North Morowali, kjer ima IMIP sedež, je bilo od leta 2000 uničenih več kot 8.700 hektarjev deževnega gozda. To je pokazala analiza indonezijske organizacije Greenpeace, ki jo je naročila revija Wired. Drevesa so posekali, da bi naredili prostor za rudnike, topilnice in s tem povezano infrastrukturo. Prišlo je do obsežne erozije in hudourniških poplav, ki so junija lani na tem območju uničile več kot 500 hiš.

Vendar so to stvari, pred katerimi si mnogi zatiskajo oči, saj vidijo predvsem koristi v poceni kitajskih baterijah za električne avtomobile ...

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.