Aktualno
Inovativen obcestni varovalni sistem: med vzmetnico in zračno blazino
Par iz Benečije je razvil nov obcestni varovalni sistem, ki je idealen za blaženje trka med avtomobilom in fiksno oviro ter obenem cenejši od klasične ograje.
Ponedeljek, 19. junij 2023
Ob cestah poznamo varovalne ograje ter različne sisteme, ki ločujejo smerne vozne pasove na avtocestah in hitrih cestah. Vendar za drevesa in drogove javne razsvetljave, ki se ponekod nahajajo ob robu cestišča, do pred kratkim ni bilo prav učinkovite rešitve.
Toda v kraju Eraclea, nedaleč od Benetk, kjer je zelenje zelo bujno in kjer se številni vozniki, ki zapeljejo z začrtane poti hitro srečajo s kakšnim deblom, sta nekdanji gasilec in njegova partnerka v štirih letih razvila in patentirala nov zanimiv varovalni sistem. Gre za nekakšno vzmetnico oziroma varovalno blazino, ki po besedah njenih izumiteljev predstavlja učinkovito in obenem poceni rešitev. Sistem, ki so ga poimenovali Securvitax, prinaša številne očitne prednosti, medtem ko je treba njegove omejitve, če sploh obstajajo, šele ugotoviti. Pravokotni paralelepiped, zasnovan za blaženje sil ob nenadzorovanem trku avtomobila ali motocikla ob oviro, ter posledično za varovanje voznika in potnikov (če so v avtomobilu pripeti z varnostnim pasom) pred pričakovanimi poškodbami, meri 1,5 metra v višino, približno 60 centimetrov v širino in 50 v globino.
Iz česa natanko je sestavljen, ostaja skrivnost. Snovalci povedo le, da gre za posebne gumijaste, delno tudi reciklirane materiale, ki za razliko od sodobnih vzmetnic s spominsko peno stavijo ravno na odbojno funkcijo. Securivitax lahko nedvomno prinese številne prednosti za lokalne upravljavce cest, saj je občutno cenejši od klasičnih kovinskih ograj, ne zahteva projektiranja in posebne vgradnje. Namestiti ga je mogoče v 15 minutah s pasovi in zakovicami, barvo prevleke iz materiala PVC pa je mogoče izbrati tako, da se čim bolje ujema z okolico.
V prvih preizkusnih trkih, ki so jih opravili v središču Centro Prove AISICO, je dosegel spoštovanja vredne rezultate, pri čemer bi ga bilo mogoče v beli barvi uporabiti tudi na smučiščih. Tovrstna »vzmetnica« pa bi lahko ne nazadnje varovala tudi drevesa, ki jih vozila med nesrečo velikokrat podrejo oziroma jih je treba zaradi poškodb debla podreti kasneje.