Toyota century je zgodba zase
Japonski perfekcionizem: 40 najboljših delavcev ročno sestavi tri avtomobile na dan
Toyota century je zgodba zase, SUV izvedba pa jo popelje na še višjo raven.
Petek, 1. december 2023
Zgodba o toyoti, ki je vredna cesarja, je večini znana in gre približno tako, da je vsak detajl na avtomobilu izveden do popolnosti. Hkrati pa je vse narejeno elegantno, sproščeno, kot se za takšno limuzino tudi spodobi. Ne glede na to, ali govorimo o starejših različicah z V12 draguljem ali o novejših, z nekaj manj valji in električno pomočjo, ostaja osrednja misel – biti najboljši.
Vse navedeno so se v Toyoti odločili prenesti na povišan model. Century SUV je premiero doživel že pred nekaj meseci, Toyota pa zdaj počasi razkriva podrobnosti o kompleksnosti tega avtomobila. Med kar 1500 zaposlenimi so, na primer, izbrali 40 najboljših, ki so dovolj sposobni, da sestavijo ta model.
Iskanje 40 najboljših
Da bi postali najboljši med najboljšimi, so morali delavci opraviti izpit v treh delih. Najprej so morali dokazati osnovna znanja in veščine, nato pa so pisali izpit iz zgodovine, proizvodnje in vsega, kar je povezano z modelom century. Na koncu je sledil še praktični preizkus. Eden izmed najboljših je bil Hiroki Tanaka. "Pisni izpit je bil težji od praktičnega, saj je zajemal 200 vprašanj. Uspešno sem ga opravil tako, da sem prvič, odkar sem bil študent, močne zagrizel v knjige," je povedal za Toyota Times. "Naučil sem se veliko novih stvari, od zgodovine Toyote in modela century do edinstvenih visokokakovostnih tehnik izdelave avtomobilov. To je bila neprecenljiva izkušnja."
35-letni uslužbenec je pri Toyoti že od leta 2007, znanje in izkušnje pa je pridobival na proizvodni liniji land cruiserja, sicer svojega sanjskega avtomobila. S predanim delom bi si lahko kmalu privoščil tak avtomobil.
Vendar se nič ne more primerjati s proizvodnjo modela century SUV. Tam veljajo nekoliko drugačna pravila, zato je nadzor veliko strožji in odstopanja so neprimerno manjša.
Vsak vijak je privit 12-krat dlje kot pri navadnih toyotah
Samo zategovanje vijakov poteka v več korakih, na koncu pa jih zategujejo še z momentnim ključem z digitalnim prikazom in zapisom vseh operacij. Zategujejo z navorom do 150 Nm, čas zategovanja pa je do 12-krat daljši kot pri "navadnih toyotah".
Vse to upočasni proizvodnjo, a tudi dvigne kakovost izdelka. V tovarni dnevno sestavijo največ tri primerke tega vozila, ki gre skozi štiri osnovne faze proizvodnje. Nazadnje je avto podvržen strogemu pregledu in dostavljen kupcu, ki je pred tem plačal najmanj 150.000 evrov.