Avto.info

Tehnika

Kako delujejo kolesni ležaji in kako jih zamenjati?

Zamenjava kolesnih ležajev zahteva nekaj znanja in primernega orodja, zato vam svetujemo, da se je lotite sami le pod pogojem, da ste za to ustrezno usposobljeni.

Ponedeljek, 20. februar 2023

Kolesni ležaji so bistveni sestavni deli kolesnega sklopa vozila. Zagotavljajo nemoteno in učinkovito vrtenje kolesa ter podpirajo težo vozila. V tem članku vam bomo razkrili, kako delujejo in kako jih zamenjati.

 

Video o prednjih kolesnih ležajih na VW GOLF 4 je vzet iz AUTODOC CLUB

Kolesni ležaji so sestavljeni iz dveh glavnih delov: notranjega in zunanjega obroča. Notranji obroč je povezan z osno gredjo in se vrti skupaj z njo, zunanji obroč pa je pritrjen na pesto kolesa in je nepremičen. Med obročema so nameščene jeklene kroglice ali valjčki, ki zmanjšujejo trenje in omogočajo prosto vrtenje kolesa. Notranji in zunanji obroč sta ločena z zadrževalnim elementom, ki jeklene kroglice drži na mestu. Kolesni ležaji so namazani z mastjo, ki zmanjšuje trenje in obrabo, in so pokriti s tesnilom, ki preprečuje iztekanje masti in vdor umazanije. Sčasoma se lahko kolesni ležaji obrabijo in poškodujejo, kar povzroči grobo in hrupno vrtenje kolesa.

Glavni razlogi za okvaro kolesnega ležaja so:

  • Napačna namestitev: neprimerno orodje, kot sta kladivo ali udarni vijačnik, lahko poškoduje zunanjost in notranjost kolesnega ležaja, kar povzroči njegovo predčasno odpoved. Tudi ponovna uporaba starih izrabljenih delov, kot so vijaki, matice, obročki, cepilni zatiči, tesnila, namesto novih, poveča obrabo in ogrozi varnost pri vožnji.
  • Poškodbe zaradi udarcev: vsi udarci (na primer, zaradi vožnje po slabih cestah z grbinami, udarci ob robnik in podobno) lahko poškodujejo kolesni ležaj in skrajšajo njegovo življenjsko dobo.
  • Slaba kakovost kolesnih ležajev: kolesni ležaj je nenehno pod velikim pritiskom. Kolesni ležaji, izdelani iz nekakovostnih materialov, so lahko slabo toplotno obdelani, kar povzroči prezgodnjo obrabo in okvaro.
  • Vozne razmere: vožnja v globoki vodi ali blatu lahko povzroči okvaro kolesnih ležajev. Voda, blato ali druge nečistoče, kot sta prah in cestna sol, lahko prek tesnil vstopijo v ležaj, umažejo mazivo in obrabijo ležaje.  
  • Modifikacije avta: namestitev večjih ali širših platišč, trših amortizerjev in vzmeti vzmetenja povzročajo večje obremenitve kolesnega ležaja in lahko pospešijo obrabo. Da bi zmanjšali vpliv na življenjsko dobo kolesnih ležajev, uporabljajte platišča, pnevmatike, amortizerje in vzmeti, ki jih je določil proizvajalec avtomobila.

Kako zamenjati kolesne ležaje

Zamenjava kolesnih ležajev zahteva nekaj znanja in primernega orodja, zato vam svetujemo, da se je lotite sami le pod pogojem, da ste za to ustrezno usposobljeni. Opisali bomo postopek za zamenjavo prednjega kolesnega ležaja na avtu VW Golf 4:

Najprej morate kolesa zablokirati s pomočjo klinov za kolesa. Nato morate odviti vijake nastavka kolesa (uporabite nasadni ključ za kolo št. 17). Sprednji del avtomobila je nato treba dvigniti in ojačati podpornike. Nato lahko odvijete vijake kolesa – pomembno je, da pri tem držite kolo. Sedaj lahko odstranite kolo. S ploščatim izvijačem odstranite pokrovčke manšete zatičev zavorne čeljusti in nato odvijte pritrdilne elemente zavorne čeljusti (v ta namen morate uporabiti nasadni ključ št. H7 in izvijač z zatikalom). Sedaj lahko odstranite zavorne čeljusti in nato še zavorni disk. Nato z nasadnim ključem št. 30 odvijte vijak osi pesta kolesa in odstranite pogonsko gred.

Nato z žično krtačo in sprejem WD-40 očistite pritrditev, ki povezuje glavo jarmovega droga s premnikom. Z nasadnim ključem št. 19 in izvijačem z zatikalom odvijte končno pritrdilni matico na volanskem členku. Volanski končnik morate sedaj ločiti od volanskega členka. S ploščatim izvijačem nato odstranite senzor ABS z volanskega členka. Z žično krtačo in sprejem WD-40 očistite pritrditev, ki povezuje nosilni zgib s premnikom. S kombiniranim ključem št. 19 odvijte kroglični zglob, ki je pritrjen na volanski členek.

Sedaj morate s kladivom in lomilko ločiti spodnje vilice od krmilnega členka. Nato očistite pritrditve, ki povezujejo blažilnik s premnikom. Sledi odvijanje spodnjega pritrdilnega elementa, ki ju povezuje. Za to boste potrebovali kombinirani ključ št. 18, nasadni ključ št. 18 in izvijač z zatikalom. S kladivom nato odklopite krmilni členek z nosilca amortizerja in členek odstranite skupaj s pestom. Pesto morate nato s kompletom puše in kladivom iztisniti iz stožčastega ležaja. Odstranite tudi varnosti obroč. V krmilni členek nato potisnite novi ležaj in namestite nov varnostni obroč. Pritisnite pesto nazaj v ležaj in ga vstavite v krmilni členek ter namestite del nazaj. Opornik amortizerja na členku volana morate nato s kladivom popraviti. Nato zategnite spodnji pritrdilni element amortizerja.

Nato namestite pogonsko gred v pesto kolesa in z lomilko povežite spodnjo roko vzmetenja na krmilni členek. Nato zategnite pritrdilni element krogličnega zgloba in pesto. Namestite in pritrdite tudi senzor ABS na volanski členek. Nato povežite končnik na krmilni členek in zategnite pritrdilno matico, ki povezuje glavo jarmovega droga s premnikom. Sledi namestitev zavornega koluta in zavorne čeljusti (ne pozabite namestiti tudi pokrovčkov manšete vodilnih zatičev). Nato namestite kolo in pritrdite njegove vijake in jih zategnite z navornim ključem. Na koncu odstranite dvigalko in kline.

Kolesni ležaji igrajo ključno vlogo pri nemotenem in učinkovitem delovanju koles vozila. Če se poškodujejo ali obrabijo, jih je treba nemudoma zamenjati, da se izognete resnejšim težavam. S pravočasno menjavo boste poskrbeli ne le za svojo varnost, temveč za varnost vseh udeležencev v prometu.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.