Rimac nevera
Mate Rimac priznal: 'Prodaja nevere je počasna, ker bogati želijo superšportne avtomobile na bencin'
Prodaja hrvaškega električnega hiperavtomobila ni izpolnila prodajnih pričakovanj.
Četrtek, 9. maj 2024
Vinilne plošče, popolnoma mehanske ročne ure in zdaj hiperavtomobili z bencinskim pogonom: trije primeri, pri katerih se domnevno "zastarela" tehnologija bori proti novejšim, tehnično naprednejšim, a manj čustvenim izdelkom, ki naj bi jih nadomestili. Ta teden je generalni direktor Rimca priznal, da prodaja hiperavtomobila nevera, ki stane najmanj dva milijona evrov, ni izpolnila pričakovanj, ker kupci želijo bolj analogno izkušnjo, ki porablja klasično gorivo.
Mate Rimac je udeležencem konference o prihodnosti avtomobilov v Londonu, ki jo je organiziral poslovni časopis Financial Times, priznal, da je doslej le petdeset never od 150 načrtovanih našlo svojega lastnika. V zadnjih mesecih se je povpraševanje po običajnih električnih avtomobilih nekoliko ohladilo, vendar Rimac za slabše prodajne rezultate modela nevera kljub temu delno krivi širjenje električnih avtomobilov za množice ter poskuse vlad in zakonodajalcev, da bi javnosti vsilili "čiste" avtomobile. To je zanimivo mnenje nekoga, za katerega bi si mislili, da se zavzema za množično uporabo električnih vozil.
"Nevero smo začeli razvijati v letih 2016/2017, ko je bila elektrika kul," je na konferenci povedal Rimac. "Toda zdaj opažamo, da ko elektrifikacija postaja mainstream, se bogati posamezniki želijo razlikovati." Trend je primerjal z ljubeznijo premožnih posameznikov do dragih analognih ur, ki se prodajajo za veliko večje zneske kot digitalne pametne ure, ki jih nosi širša populacija, in to kljub temu, da tradicionalne ure zmorejo veliko manj.
In tako kot povpraševanje po dragih analognih urah ne kaže znakov upočasnjevanja, Mate Rimac ne pričakuje, da bi se povpraševanje po električnih hiperavtomobilih močno povečalo in da bi lahko nadomestili bencinske izvedbe. Zato je prav tako dobra novica, da prihajajoči naslednik bugattija chirona ne bo električar, ampak retro zveneč atmosferski motor V16 (Rimac je lastnik Bugattija).
Rimac je pred kratkim za Autocar razkril, da še raziskujejo, ali bi njihov naslednji avtomobil lahko uporabljal prelomno tehnologijo nanocevk, pri kateri je mogoče uporabiti "kemično drugačna" tekoča goriva za proizvodnjo električne energije za pogon motorjev, s čimer bi odpravili konvencionalno razporeditev baterij. "Rimac ni izključno električen; počnemo tisto, kar je v nekem trenutku najbolj vznemirljivo," je dejal in navedel LPG, vodik in celo dizel kot možna goriva, ki bi jih lahko uporabili. Dejal je tudi, da ne vidi "nobenega razloga", da bi Bugatti, ki ga je leta 2021 Rimac kupil od skupine Volkswagen, v bližnji prihodnosti nehal proizvajati avtomobile s termičnim motorjem.