Mamljiva izbira
TEST IN OCENA: Mazda CX-5 G194 AT AWD takumi
Mazda CX-5 prepriča z dobro tehniko in navduši z zelo kakovostno notranjostjo. Z blagim hibridom podprt motor klasične zasnove je manj poskočen od turbo tekmecev.
Sobota, 11. november 2023
Mazda vztraja pri filozofiji klasičnih motorjev, velikosti in značaju avta ustrezne delovne prostornine in brez prisilnega polnjena, a vseeno v družbi blage, 24-voltne elektrifikacije. Z njo so podprli tudi 2,5-litrski štirivaljni bencinski stroj v modelu CX-5, kakršnega smo preizkusili tokrat.
Motor z oznako e-skyactiv ohranja 143 kW (194 KM) moči, elektrika pa nekoliko izboljša in dvigne (za 5 Nm) krivuljo navora in prispeva k manjši porabi goriva. Med vožnjo pomoč elektrike sicer ni prav izrazita; za doseganje odločnejših zmogljivosti je motor zaradi njegove atmosferske zasnove pač treba gnati v nekoliko višje vrtljaje in turbo tekmeci kot celota puščajo bolj poskočen vtis. Serijsko je opremljen s samodejnim menjalnikom s šestimi stopnjami prenosa in vzvodi za ročno prestavljanje
na volanu, v testnem za povrh še s pogonom na vsa štiri kolesa. Podvozje je razmeroma čvrsto, a dovolj suvereno tudi glede udobja – nekateri primerljivi križanci so sicer mehkejši, zato pa se CX-5 v ovinkih manj nagiba in se skupaj z natančnim volanom dobro odreže tudi pri zahtevnejših vozniških apetitih.
0,4 litra je zaradi blagohibridne tehnologije manjša poraba goriva; vseeno ta še vedno presega osem litrov.
Izdatno nastavljiv voznikov sedež in volan botrujeta dobri ergonomiji, enako velja za klasično zasnovo s stikali in gumbi namesto bolj kot ne nadležnih površin na dotik. Vse skupaj zaokrožuje še resnično kakovostna izdelava z na otip mehkimi materiali ter bogata oprema takumi, ki poleg celovitega nabora varnostnih sistemov in drugega (hlajeni usnjeni sedeži, sistem hud, 360-stopinjska kamera …) z zadnjo osvežitvijo prinaša tudi adaptivne LED-žaromete.
Glede na celoten paket je cena 48 tisočakov zelo poštena in precej nižja od premium križancev tega razreda, ki jim je CX-5 kljub ne več ravno rosni mladosti še vedno zelo blizu.
Mazda CX-5 G194 AT AWD takumi |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 2488 ccm, 143 kW (194 KM) pri 6000/min, 263 Nm pri 4000/min; Menjalnik: samodejni 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.575 x 1.845 x 1.685 mm; Medos. razdalja: 2.700 mm; Pnevmatike: 225/55 R19; Masa/nosilnost: 1.680/460 kg; Prtljažnik: 522-1.638 l. |
Največja hitrost: 195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (WLTP): 7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-5 G165 emotion): 30.890 €, testno vozilo: 48.960 €; Mazda Motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
kakovostna izdelava, upravljanje infotainmenta, bogata oprema | mestoma manj odziven motor, ne ravno zmerna poraba | brez napak |