Električnih sedem?
TEST IN OCENA: Mercedes-benz EQB 300 4matic
Razen električnega pogona je EQB v mnogočem praktično enak mercedesu GLB. To pomeni prostorno in uporabno notranjost, ki je na voljo tudi s sedmimi sedeži. Z 63.900 evri je slabih devet tisočakov dražji od podobno zmogljivega GLB 250 4matic.
Sreda, 8. marec 2023
Vzameš GLB, mu odstraniš motor z notranjim zgorevanjem in vanj vgradiš elektromotor (v našem primeru dva) ter baterijo. Nekako tako bi lahko v enem stavku povzeli bistvo mercedesa EQB. Ena izmed njegovih uporabnih vrlin je – enako kot pri klasično gnanem bratu – možnost doplačila dveh dodatnih sedežev v prtljažnem prostoru, tako da se v avtomobilu lahko pelje do sedem ljudi. Testno vozilo ju sicer ni imelo.
Oznaka 300 4matic pomeni dva elektromotorja, po enega na vsaki osi, in njuno skupno moč 168 kW (228 KM). Gre za vstopno štirikolesno gnano različico, ki do stotice pospeši v okroglih osmih sekundah, medtem ko je največja hitrost omejena na 160 km/h. Bodimo pošteni, več kot dovolj, je pa res, da smo se s številnimi električnimi avtomobili z več sto »konji« in s tem povezanimi pospeški na ravni pravih športnikov kar nekako razvadili, in če ob pritisku na stopalko za plin ne butne v hrbet, se
nam zdi, da nekaj manjka. Tako motoriziran EQB res ne postreže s tistim izrazitim sunkom, a je vseeno več kot dovolj zmogljiv za avtocestne hitrosti, z njim zlahka prehitevate na magistralkah in tudi s stranske ceste se v po glavni vozečo kolono lahko hitro vključite, ne da bi ovirali druge udeležence. Prav gotovo hitreje kot s klasičnim GLB. Če vseeno želite (še) več, izberite tri tisočake dražjo različico 350 4matic z 215 kW (292 KM).
100 kW je največja moč polnjenja z enosmernim tokom (DC), kar je v primerjavi s tekmeci precej skromno.
Rekuperacija energije ob umiku noge s stopalke za plin je učinkovita in s stikali na volanskem obroču lahko izbirate med več stopnjami – od najbolj intenzivne, kjer je pojemek skoraj tak, kot bi vrgli sidro, do zelo blage. Občutek na zavorni stopalki oziroma »preklop« med regenerativnim in klasičnim zaviranjem ni med najboljšimi (pri volvu XC40 recharge, na primer, je zaviranje precej bolj zvezno). Izbirate lahko med več voznimi režimi, od umirjenega eco z manj odzivno stopalko za plin do
živahnega sport, baterija z uporabno kapaciteto 66,5 kWh pa po uradnih podatkih obljublja do 420 kilometrov dosega. Na testu je sicer nismo izpraznili do konca, a ob tovarniškim podatkom praktično enaki testni porabi energije tudi v resnici 400 kilometrov ne bi smela biti večja težava. Hitro polnjenje DC je s svojimi 100 kW moči razmeroma skromno, še posebej za današnje standarde, in v praksi pomeni, da v idealnih pogojih baterijo do 80 odstotkov napolnite v dobre pol ure, medtem ko je moč
AC-polnjenja klasičnih 11 kW. Če sem odkrit, pri dnevnih vožnjah po Sloveniji nisem imel nikakršnih zadreg, na dunajsko letališče, časovno vezan na vozni red letala, pa si z njim nisem upal. Jasno, tudi s kakšnim drugim električarjem bi imel, sploh v času turistične sezone in gostega prometa (ter s tem precejšnjega tveganja zasedenih hitrih polnilnic na poti), precej zadržkov.
Zaradi tesnega sorodstva z EQB pod sprednjim pokrovom žal nima dodatnega prostora za prtljago.
Po drugi strani ni bilo prav nobenih zadržkov glede udobja, saj se EQB lahko pohvali z dobrimi, ravno prav čvrstimi in kot celota udobnimi sedeži s po nemško izdatnimi nastavitvami za voznika. Položaj je sicer za spoznanje nižji oziroma manj SUV-jevski kot v volvu XC40, a je z ergonomskega vidika dober, tudi glede preglednosti nismo imeli nobenih pripomb. Zasnova z dvema zaslonoma premera 25,4 centimetra je znana že iz drugih modelov ter tako pred voznikovim kot na osrednjem nudi številne
različne možnosti prikaza podatkov, vključno z nekaterimi, ki so posebej namenjeni električnemu pogonu in rabi. Meniji s kristalno jasno grafiko delujejo hitro in tekoče, poleg glasovnega upravljanja in na dotik občutljive površine med sprednjima sedežema pa lahko upravljanje zaslonov prevzameta dve majhni, prav tako na dotik občutljivi površini na volanskem obroču. Njune logike se hitro navadite in med vožnjo sta dejansko zelo uporabni, enako velja za vrsto klasičnih stikal za upravljanje
klimatske naprave.
Nasploh je EQB kot celota uporaben avtomobil z radodarno odmerjenim prostorom tudi za v drugi vrsti sedeče potnike in uporabno velikim prtljažnikom z že omenjeno možnostjo dveh dodatnih sedežev. Skratka, s tega vidika je praktično na enaki ravni kot GLB, zaradi tesnega sorodstva z njim pa pri električnih avtomobilih tako uporabnega sprednjega prtljažnika žal ne premore.
Mercedes-benz EQB 300 4matic |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, 168 kW (228 KM) pri 2.850–6.000/min, 385 Nm pri 1.000–2.850/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.684 x 1.834 x 1.667 mm; Medos. razdalja: 2.829 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 2.175/555 kg; Prtljažnik: 495–1.710 l. |
Največja hitrost: 160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba energije (WLTP): 18,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (EQB 250): 58.900 €, testno vozilo: 71.106 €; Star Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
prostorna in uporabna notranjost, dobro delujoč infotainment, možnost sedmih sedežev |
![]() |
nima sprednjega prtljažnika, razmeroma počasno DC-polnjenje |
![]() |
brez napak |