Mini countryman
To je novi mini coutryman
Mini v Münchnu predstavlja novo, tretjo generacijo countrymana, ki bo na voljo tako v električni različici kot tudi s klasičnimi motorji.
Ponedeljek, 4. september 2023
Novi countryman je dolg 443 cm oziroma 13 cm več od aktualnega modela, obenem je tudi 6 cm višji in nekoliko širši, a kljub večjim meram bolj aerodinamično oblikovan. Prav tako se ponaša s čistejšimi, bolj ostro urezanimi linijami, večjo sprednjo masko, manjšimi žarometi in zadnjimi lučmi z grafiko britanske zastave.
Kolesa merijo od 17 pa vse do 20 palcev v premeru, omeniti pa večja še precejšen zadnji previs ter kljuke vrat, poravnane s površino vozila. V prid okoljskiprijaznosti so se oblikovalci odrekli kromiranim dodatkom, izbirati pa bo mogoče med štirimi opremskimi paketi, vključno s športnim john cooper works.
Notranjost je minimalistične zasnove, z manj fizičnimi stikali in osrednjim, okroglim zaslonom premera 23,9 cm in s prevej v tkanino odetimi površinami. Zaslona za volanskim obročem ni, zato pa je opcijsko na voljo sistem hud.
Pod zaslonom je sklop petih stikal za najpogosteje uporabljane funkcije (parkirna zavora, izbira prestave, start/stop, vozne nastavitve in glasnost avdio sistema), medtem ko je upravljanje klimatske naprave integrirano v zaslon. Obloge vrat, tal in preproge so izdelane iz recikliranega poliestra.
Zahvaljujoč večjim zunanjim meram je notranjost prostornejša, kot pri aktualnem modelu, za povrh pa je zadnje sedeže mogoče tudi vzdolžno pomikati za 13 cm. Prtljažnik meri med 470 in 1.450 litri, kar je 55 oziroma 175 litrov več kot doslej.
Novi mini countryman si tehnično platformo UKL deli z BMW X1, kar pomeni, da bo poleg bencinskih in dizelskih motorjev na voljo tudi v povsem električni različici. Pravzaprav dveh; s pogonom na sprednji kolesi in močjo 150 kW ter štirikolesno gnani z 230 kW moči in navorom 496 Nm, ki omogoča pospešek do stotice v 5,6 sekunde. Obe sta opremljeni z baterijo kapacitete 64,7 kWh in obljubljata do 462 km dosega.
O različicah z motorji z notranjim zgorevanjem zaenkrat še ni natančnih podatkov, se priključni hibrid umika iz ponudbe. Pri Miniju prav tako obljubljajo dinamične vozne lastnosti z dobršno mero udobja, poleg tega pa tudi kopico varnostnih in drugih sistemov, vključno s samodejnim krmiljenjem do hitrosti 60 km/h, samodejnim parkiranjem in podobno.
Proizvodnja bo novembra stekla v tovarni v Leipzigu, kjer že izdelujejo BMW-jeva modela X1 in iX1, cene pa ta trenutek še niso znane.