Nissan juke 1.6 143 HEV tekna
Mestni tip
- Hibrid brez vtičnice s 105 kilovati (143 KM) moči je uglajen in zmerno varčen
- Električni dodatek in bogata oprema pomenita ceno nad 30 tisočaki
Sobota, 17. junij 2023
Po začetni ponudbi, ki je vključevala le litrski bencinski trivaljnik, je Nissan juku druge generacije namenil še hibridno izvedbo. Gre za klasični hibrid, ki ga ni treba polniti. Sestavljajo ga 1,6-litrski atmosferski bencinski motor z 69 kilovati (94 KM), elektromotor s 36 kilovati (49 KM) in zagonski alternator s 15 kilovati (20 KM), ki zagotavljajo sistemsko moč 105 kilovatov (143 KM). Sistem vključuje baterijo s kapaciteto 1,2 kilovatne ure, ki omogoča kakšen kilometer ali dva vožnje na
elektriko do hitrosti približno 50 kilometrov na uro. Avtomobil praktično vedno speljuje na elektriko, vendar bencinski motor vskoči takoj, ko odločneje pritisnemo na plin. Ob umirjeni vožnji, zlasti v mestu, se lahko večino časa vozimo na elektriko, teoretično kar do 80 odstotkov časa, pri čemer mora biti baterija za to dovolj napolnjena. Sicer na njeno uporabnost oziroma učinkovitost, tako kot pri popolnoma električnih in priključnohibridnih avtomobilih, negativno vplivajo nizke
temperature. Zato je bil električni način med testom v zelo hladnih dneh, zlasti v jutranjih urah, na voljo redkeje kot v toplejših. To, seveda, vpliva na porabo goriva, ki je na testu znašala sprejemljivih, a obenem za hibride ne ravno impresivnih 6,1 litra na 100 kilometrov.
Kljub postavljaškemu videzu s hibridnim sklopom ni namenjen dinamičnim voznim podvigom.
Moč se vselej prenaša na sprednji kolesi prek brezsklopčnega menjalnika s štirimi stopnjami za bencinski in dvema za električni motor, ki prestavlja gladko in hitro. Ob tem velja omeniti, da se pogonski sklop najbolj izkaže ob umirjeni vožnji. Ob priganjanju namreč bencinar postane razmeroma glasen in pri tem ne pokaže ravno dinamičnega značaja. Voznik lahko izbira med ekonomičnim, standardnim in športnim voznim načinom. To vpliva predvsem na odzivnost pogonskega sklopa, a brez pretresljivih
razlik. Poleg tega je na voljo funkcija e-pedal, ki naj bi s poudarjenim regenerativnim zaviranjem omogočala vožnjo le z uporabo pedala za plin, pri čemer smo se ji izogibali, saj avtomobila nikoli ne ustavi do konca in zahteva dodatno pozornost.
Ob naštetem ugotavljamo, da je hibridni juke ustvarjen za mestno in primestno uporabo. Tam namreč omogoča najbolj prijetno vožnjo in največje prihranke pri porabi goriva, pri čemer nismo prepričani, ali lahko to odtehta 3.200 evrov cenovnega pribitka v primerjavi z bencinsko izvedbo z dvosklopčnim menjalnikom DCT.
Nissan juke 1.6 143 HEV tekna |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.200/min; Motor (električni): sinhronski, 36 kW (49 KM) pri n. p., 205 Nm pri n. p.; Motor (električni): sinhronski, 15 kW (20 KM) pri n. p., n. p.; Sistem: 105 kW (143 KM), Menjalnik: samodejni, brezsklopčni; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.210 x 1.800 x 1.595 mm; Medos. razdalja: 2.636 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1.362/373 kg; Prtljažnik: 354–1.237 l. |
Največja hitrost: 166 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,1 s; Poraba goriva (WLTP): 4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 11 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 DIG-T visia): 21.020 €, testno vozilo: 31.730 €; GA Adriatic, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, oprema |
![]() |
glasen bencinski motor, končna cena |
![]() |
brez napak |