Avto.info

Hitrost in emisije

Nizozemci na avtocestah ukinjajo omejitev 100 km/h: Zmanjšanje hitrosti ni zmanjšalo emisij

Ena kmetija, ki vzreja 24.000 puranov, proizvede več emisij, kot so jih prihranili z zmanjšanjem hitrosti na nizozemskih avtocestah.

Sreda, 22. maj 2024

Do leta 2019 je bila najvišja dovoljena hitrost na nizozemskih avtocestah enaka kot v večini drugih evropskih držav, to je 130 km/h. Konec leta 2019 pa se je nizozemska vlada – zaradi domnevno pomembne ekološke koristi – odločila znižati najvišjo dovoljeno hitrost na 100 km/h. Nova omejitev je veljala le v času največje obremenjenosti avtocest, torej med šesto zjutraj in sedmo zvečer. Namen ukrepa je bil zmanjšati emisije CO2, ki so bile takrat na Nizozemskem približno šestkrat višje od vseevropskega povprečja.

Ukrep je začel veljati marca 2020 in je zahteval razmeroma visoke stroške zaradi spremembe označb na vseh avtocestah. Na prvi pogled je bil ta ukrep učinkovit – podatki, ki jih je objavil Inštitut za raziskave varnosti v cestnem prometu (SWOV), kažejo, da so se po znižanju omejitve v letih 2020 in 2021 zmanjšale ne le emisije CO2, ampak tudi število nesreč – kar za 29 odstotkov v primerjavi z letom 2019. Toda znižanje najvišje dovoljene hitrosti na to ni imelo neposrednega vpliva, saj je takrat izbruhnila pandemija covida in se je gostota prometa močno zmanjšala.

Leta 2022, ko se je promet začel normalizirati, se je število nesreč na nizozemskih avtocestah vrnilo na približno enako raven kot v letih pred covidom, to je 2017 in 2018. Še več, raziskovalni novinarji konservativnega dnevnika Trouw in tednika De Groene Amsterdammer so že leta 2020 podvomili o učinkovitosti zmanjševanja hitrosti na avtocestah. Ugotovili so, da so perutninske farme veliko večji problem kot avtomobili, ki se vozijo po avtocestah s hitrostjo 130 km/h. Sklicujoč se na natančen izračun so navedli, da "ena farma, ki vzreja 24.000 puranov, proizvede več dušikovih emisij v enem letu, kot je bilo prihranjenih v istem obdobju z zmanjšanjem hitrosti na avtocestah." Te ugotovitve je kasneje potrdil nizozemski Nacionalni inštitut za zdravje in okolje ter Univerza Wageningen.

Po nedavnih volitvah se je na Nizozemskem oblikovala nova desna vlada, ki se je na podlagi rezultatov odločila, da v okviru nove koalicijske pogodbe vrne omejitev hitrosti na 130 km/h. Vendar je ta poteza takoj požela kritike. Organizacija Varen promet na Nizozemskem (VVN) je opozorila, da bo dvig hitrosti negativno vplival na prometno varnost. Teh trditev pa niso podkrepili z nobenimi konkretnimi podatki, kot je statistika nesreč, ki bi pokazala pozitiven vpliv znižanja omejitve na 100 km/h. Na svoji spletni strani so celo zapisali, da "ne vedo, kakšen vpliv bo imelo povečanje hitrosti na število prometnih nesreč s smrtnim izidom".

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.