Northvolt
Prihajajo prve evropske baterije s soljo
Northvolt je predstavil nove učinkovite baterije, ki jih bodo najprej vgrajevali v stacionarne hranilnike energije, nato pa tudi v električne avtomobile. Pohvalijo se z gostoto 160 Wh/kg.
Četrtek, 23. november 2023
Z Northvoltovo natrij-ionsko baterijo bo tovrstne akumulatorje, ki so do zdaj prihajale skoraj izključno s Kitajske, dobila tudi Evropa. Sprva bodo namenjene stacionarnim hranilnikom energije, v avtomobile pa jih bodo začeli vgrajevati kasneje. Ne glede na to, gre za nov mejnik evropske proizvodnje baterij, ki ga v Northvoltu predstavljajo kot pravi tehnološki preboj.
Švedsko podjetje je baterijo razvilo v sodelovanju s prav tako švedskim podjetjem Altris, ki je specializirano za razvoj tovrstnih akumulatorjev.
Natrij-ionska baterija, ki jo je predstavil Northvolt, se pohvali z energijsko gostoto 160 Wh/kg, s čimer se uvršča na vrh razreda. Temelji na ogljikovi anodi in katodi na osnovi prusko modre, posebne vrste železovega heksacianoferata, ki vsebuje tudi ogljik in dušik in v katerem je del železovih ionov nadomeščen z natrijevimi. Gre za baterije, ki so cenejše, varnejše in bolj trajnostne kot litij-ionske in litij-železo-fosfatne.
Toda za vgradnjo v električne avtomobile bo potreben dodaten razvoj. Doseči bo treba še nekoliko večjo energijsko gostoto in izboljšanje splošnih zmogljivosti. Edini avtomobil, ki je trenutno opremljen z natrij-onskimi baterijami, je kitajski Hua Xianzi, nastal v sodelovanju med JAC-om in Volkswagnom. Gre za mestni model, ki ponuja 250 kilometrov dosega. Medtem tudi CATL in BYD razvijata tovrstne akumulatorje z enako energijsko gostoto, kot jo imajo Norhvoltovi.