Avto.info

Opel astra 1.2 turbo AT8 ultimate

Ker kri ni voda

  • Pod kožo je enaka kot peugeot 308, a se od njega namenoma razlikuje
  • Z ostrimi linijami in čvrstim podvozjem kaže značilen germanski značaj
  • Z 1,2-litrskim trivaljnikom s 96 kW (130 KM) lahko zadovolji večino uporabnikov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 28. januar 2023

Nova opel astra, ki je že šesta po vrsti, je prva, odkar Opel ni več pod okriljem General Motorsa, temveč je del gigantske skupine Stellantis. Zato je razumljivo, da so jo razvili s koncernsko tehniko, natančneje na enaki platformi kot novi peugeot 308.

Seveda so se pri Oplu potrudili, da bi se avtomobila kljub enaki tehnični osnovi razlikovala. Ob tem niso pozabili na lastnosti, ki so od nekdaj označevale Oplove modele, čeprav je nova astra avtomobil s popolnoma novo oblikovno zasnovo, ki je od predhodnika prevzela le ime. Označujejo jo ostre linije in precej nastopaški sprednji del z masko v obliki vizirja, ki od nove mokke naprej postaja zaščitni znak vseh novih hišnih modelov.

V enakem slogu je oblikovana tudi notranjost, kjer ima poleg ostrih linij glavno vlogo tako imenovani pure panel oziroma bleščeče črna, delno proti vozniku usmerjena plošča z dvema 25,4-centimetrskima (10-palčnima) zaslonoma. Vmesnik tako kot pri peugeotu 308 in pri novejših Citroënovih modelih ter modelih DS omogoča dodajanje elementov po želji in ustvarjanje različnih prikazov, pri čemer je grafično nekoliko siromašnejši kot pri peugeotu. Instrumenta plošča tako, denimo, ne omogoča prikaza v slogu analognih merilnikov, temveč je bolj ali manj vse, tudi merilnik vrtljajev, prikazano v obliki dolgočasnih stolpčnih grafov. Na drugi strani pozdravljamo, da so pri Oplu ohranili klasične gumbe za upravljanje klimatske naprave, gretje volana in gretje ter prezračevanje sedežev, za dostop do glavnih nastavitev in vrtljivi gumb za uravnavanje glasnosti multimedijske naprave. Pritoževati se ne moremo niti nad kakovostjo materialov in izdelave. Skoraj vse površine so mehke in prijetne na otip, vendar ne zaznamo premijskega duha, po katerem diši v peugeotu.

Trivaljnik žal predstavlja edino klasično bencinsko izbiro, kdor želi več, lahko izbere le še občutno zmogljivejši, a tudi občutno dražji priključni hibrid.


Sprednja sedeža s certifikatom nemškega združenja za zdrav hrbet AGR sta zelo čvrsta, a udobna. Ugodnega položaja za volanom ni težko najti, čeprav se bodo vozniki, ki v višino sežejo več kot 180 centimetrov, vsaj s frizuro hitro dotaknili stropa. Podobno je v drugi vrsti, kjer je prostornost zgolj povprečna tudi za kolena in stopala. Bolj radodaren je prtljažnik, ki v osnovni postavitvi ponuja 422 litrov prostora.

Testni avto je poganjal 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik s 96 kilovati (130 KM) moči v povezavi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Gre za kombinacijo, ki jo poznamo že iz drugih koncernskih modelov in lahko z zmogljivostmi zadovolji večino uporabnikov. Motor je živahen in se ob odločnem pritisku na plin rad zavrti. Menjalnik prestavlja hitro in zanesljivo. Stotica je dosegljiva v 9,7 sekunde, končna hitrost znaša 210 kilometrov na uro. Pri avtocestnih hitrostih avtomobil križari gladko in tiho. Edino, kar malce zmoti, je nadpovprečno tresenje pri nizkih hitrostih, denimo počasnih speljevanjih, ustavljanjih in manevriranju. Sicer vemo, da trivaljniki niso prvaki uglajenosti, toda tu je tresljajev nekoliko več, kot bi pričakovali. Tudi poraba goriva je razmeroma velika. Naše testno povprečje se je ustalilo pri 8,2 litra na 100 kilometrov.

Najbogatejši paket opreme ultimate vključuje vse, kar sicer ponujajo modeli višjega razreda.


Ena od lastnosti, ki so od nekdaj označevale Oplove modele, je čvrstost, s čimer se tudi zdaj ločujejo od francoskih bratrancev. Astra se tako v ovinkih skoraj nič ne nagiba in s tem posreduje dober občutek zanesljivosti. Volan je natančen, a razmeroma lahek. V športnem načinu nekoliko otrdi, vendar ne daje neposrednega občutka športnosti. Vzmetenje dobro prestreza udarce pri vožnji čez neravnine, čeprav tistim, ki bi želeli več udobja, svetujemo izbiro različice z manjšimi kolesi, saj se prek 18-palčnih platišč, ki so obuta v nizkopresečne pnevmatike, v kabino prenese več tresljajev, kot bi bilo nujno.

Velika platišča sodijo v paket ultimate z vrha ponudbe, ki med drugim vključuje vse glavne varnostne in asistenčne sisteme, Oplove pametne matrične žaromete intellilux, multimedijsko napravo z digitalnim radiem in projekcijskim zaslonom ter električno pomično strešno okno, s čimer ne pusti veliko neizpolnjenih želja. Testni avto je s spiska doplačil imel še športne sedeže s certifikatom AGR v usnju nappa z ogrevanjem, prezračevanjem in masažno funkcijo ter z ozvočenjem Hi-Fi nadgrajeno multimedijsko napravo. S tem je zaplul v že kar luksuzne vode, v katere se spustijo le redki kupci avtomobilov razreda C, saj je treba za takšno »čofotanje« odšteti 35 tisoč evrov. Sicer pa smo prepričani, da lahko nova astra s solidno osnovo svojo nalogo odlično opravlja tudi z bolj skromno opremo in za kakšnih 10 tisoč evrov manj.
 

Opel astra 1.2 turbo AT8 ultimate
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 96 kW (130 KM) pri 5.500/min, 230 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4.374 x 1.860 x 1.441 mm; Medos. razdalja: 2.675 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1.371/509 kg; Prtljažnik: 411–1.339 l.
  Največja hitrost:  210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2 l/100 km; Izpust CO2: 126 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 turbo edition): 24.840 €, testno vozilo: 25.070 €; WAE S, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti prostor v drugi vrsti, poraba goriva brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.