Avto.info

Upravičeno samozavesten

TEST IN OCENA: Peugeot 2008 1.2 puretech EAT8 GT

Po prenovi je bolj podoben novejšim hišnim modelom in primerno posodobljen. S trivaljnikom s 96 kW (130 KM) in samodejnim menjalnikom je poskočen in udoben. S prostorno in kakovostno notranjo ter bogato opremo lahko skače v zelje modelom razreda višje.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 8. december 2023

Peugeot je z drugo generacijo modelov 3008 in 2008 uvedel popolnoma nov, precej drznejši oblikovalski slog in z obema na trgu dosegel velik prodajni uspeh. Toda ta oblikovalski jezik se razvija, in če je pri tritisočosmici že prišel čas za čisto novo generacijo, je njen manjši in mlajši brat za zdaj potreboval le prenovo, ki bi ga stilsko povezala z najnovejšimi hišnimi modeli. To mu je prineslo največ sprememb na sprednjem delu, kjer ima glavno vlogo nova privlačna maska z novim logotipom in elementi v barvi karoserije. Nov je tudi svetlobni podpis glavnih žarometov in dnevnih luči z zdaj že značilnim vzorcem levjih krempljev. Zadek so z novo grafiko zadnjih luči oblikovno približali tristoosmici in štiristoosmici in ga namesto z levčkom opremili z velikim napisom »peugeot«.

Oblikovno manj očitna je prenova notranjosti, ki je ohranila zasnovo i-cockpit z visoko postavljeno armaturno ploščo in razmeroma majhnim volanskim obročem. Glavno posodobitev predstavlja 25,4-centimetrski (10-palčni) osrednji zaslon na dotik, ki omogoča upravljanje multimedijske naprave prek vmesnika nove generacije. Ta tako kot pri drugih novejših hišnih modelih z dodajanjem funkcij po želji omogoča prilagajanje prikazov na osrednjem zaslonu in instrumentni plošči s tridimenzionalnim prikazom.

Nas je znova prepričal predvsem s kakovostjo na premijski ravni.


Že pred prenovo so različice s samodejnim menjalnikom namesto upognjene prestavne ročice dobile manjše izbirno stikalo v slogu drugih novejših modelov. Le-to je prineslo nekaj več prostora na sredinski konzoli, a je malce manj praktično za uporabo, saj, če ne drugega, za pritisk gumba za ročni način pretikanja (z obvolanskima ročicama) ali za parkirni položaj zahteva umik pogleda s ceste. Sicer pa notranjost, tako kot pred prenovo, z različnimi, na otip prijetnimi materiali in okrasnimi elementi posreduje zelo dober, praktično premijski občutek kakovosti. Enaka kot pred prenovo je tudi prostornost kabine. Tudi v drugi vrsti je dovolj prostora tako za noge kot za glave višjeraslih potnikov. A tu se bosta zares udobno peljala dva, medtem ko se bodo trije zaradi omejene širine že malce stiskali. Ob tem prtljažnik ponuja za ta razred solidnih 434 litrov osnovne prostornine.

Več kot solidno se obnese tudi preizkušena kombinacija 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika s 96 kilovati (130 KM) in osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Upamo si trditi, da bi večino uporabnikov lahko zadovoljila že šibkejša različica, ki zmore 74 kilovatov (130 KM), pri čemer teh dodatnih 30 »konjev« poskrbi za prijetno poskočnost in suverenost, tudi ko je avtomobil malce bolj naložen. Temu dodaja še udobje avtomatike, ki je serijsko vgrajena in je na voljo le pri tej, močnejši izvedbi.

Udobje ima glavno vlogo tudi pri voznih lastnostih. Vzmetenje je razmeroma mehko, zaradi česar imamo opravka s kar precej očitnim vzdolžnim zibanjem pri pospeševanjih in zaviranjih ter s prečnim nagibanjem v ovinkih. Ob tem avtomobil vseeno zagotavlja zadovoljiv občutek nadzora, ki pa bi lahko bil še boljši, če bi bil volan malce bolj komunikativen.

450 evrov je treba doplačati za sistem Peugeot eCall in navigacijsko napravo.


Na koncu za udobje na ravni avtomobilov razreda višje poskrbi še bogata oprema. Ta pri paketu GT z vrha ponudbe res ne pusti veliko neizpolnjenih želja, saj ob bogatem naboru varnostnih in asistenčnih sistemov ter že omenjenem velikem osrednjem zaslonu in 3D-instrumenti plošči med drugim prinaša brezstični ključ, popolne led žaromete s samodejnim nastavljanjem višine, ambientalno osvetlitev, sistem za brezžično polnjenje mobilnih telefonov, črno streho, 17-palčna lahka platišča in še bi lahko naštevali.

S tem je Peugeotov najmanjši križanec lahko upravičeno samozavesten ne le zaradi privlačnega videza, temveč tudi zaradi vsebine, s katero bo lahko prepričal tudi kakšnega kupca, ki bo v prodajni salon stopil z namenom kupiti večji avtomobil.
 

Peugeot 2008 1.2 puretech EAT8 GT
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5500/min, 230 Nm pri 1740/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4304 x 1770 x 1523 mm; Medos. razdalja: 2605 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1280/460 kg; Prtljažnik: 434–1467 l.
  Največja hitrost:  198 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,5 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 puretech 100 active): 19.990 €, testno vozilo: 28.070 €; P Avtomobil Import d.o.o., Ljubljana.
motor in menjalnik, kakovost izdelave nekomunikativen volan brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.