Peugeot 408 1.6 THP hybrid 225 e-EAT8 GT
Pravi hibrid
- Je gotovo najbolj poseben in privlačen peugeot, ki je obenem prostoren in udoben
- S hibridnim sklopom s 165 kW (225 KM) je poskočen in uglajen ter na elektriko prevozi približno 45 kilometrov
- Elektrifikacija prinaša skoraj 11 tisoč evrov cenovnega pribitka in malce manjši prtljažnik
Sobota, 24. junij 2023
Peugeot 408 je limuzina, kupe, terenski križanec … ali nič od tega. Je hibrid, a ne le po pogonskem sklopu, temveč tudi po zasnovi karoserije. No, tehnično gledano je kombilimuzina s kupejevsko strešno linijo. A ne glede na to, kako mu rečemo, je jasno, da so Francozi z združevanjem lastnosti različnih zasnov ustvarili zanimiv in privlačen avtomobil, za katerim se obračajo glave. Posebna oblika mu v povezavi z razmeroma veliko medosno razdaljo, ki znaša 2,79 metra, prinaša prostorno kabino,
kjer imajo celo potniki v drugi vrsti veliko prostora za noge. Prostorsko radodaren je tudi prtljažnik, ki meri 536 litrov, pri čemer to velja za izvedbe s klasičnim bencinskim pogonskim sklopom, medtem ko se je treba pri hibridu zaradi namestitve baterije zadovoljiti z malce bolj povprečnimi 471 litri.
7,4 kilovata znaša največja moč polnjenja z opcijskim, v vozilo vgrajenim polnilnikom, za katerega je treba odšteti 500 evrov.
Čeprav ni pravi terenski križanec, zagotavlja eno od lastnosti, ki so pri avtomobilih, ki se s športnimi terenci vsaj spogledujejo, najbolj zaželene. To je malce višji položaj sedenja, ki so ga pri Peugeotu dosegli z vgradnjo velikih 19-palčnih koles s pnevmatikami z razmeroma visoko bočnico. Zato 408 kljub kupejevski obliki ni kupejevsko nizek. Na testu se je izkazalo, da je ravno prav visok, saj zagotavlja udobno vstopanje in izstopanje iz vozila. Ergonomija voznikovega prostora je poznana
iz tristoosmice. Gre za zadnjo evolucijo zasnove i-cockpit z digitalnim upravljanjem funkcij prek treh zaslonov. Tudi tu hvalimo prilagodljivost vmesnika, ki z dodajanjem in odstranjevanjem posameznih elementov omogoča ustvarjanje različnih prikazov s funkcijami po izbiri uporabnika. Osrednji zaslon je zelo odziven, priročna je tudi dodatna površina na dotik pod njim, ki gosti šest virtualnih tipk. Te je mogoče programirati in so namenjene ustvarjanju bližnjic do funkcij, ki jih najpogosteje
uporabljamo. Z elementi po izbiri je mogoče prilagajati tudi vsebino na instrumentni plošči s tridimenzionalnim prikazom.
Tako kot smo vajeni pri vseh novejših Peugeotevih modelih, je tudi tu kakovost materialov in izdelave na visoki ravni. Že takoj, ko sedemo v avtomobil, se zazdi, da je udobje voznika in potnikov na vrhu njegovih prioritet. Za to sta med drugim zaslužna odlična sprednja sedeža, pozitivni prvi občutki pa dobijo potrditev v vožnji. Vzmetenje zelo lepo blaži udarce pri prehodu čez neravnine, a v ovinkih dovoljuje kar nekaj prečnega nagibanja karoserije. Ob tem volan, ki z majhnim volanskim
obročem pri manevriranju in pri nižjih hitrostih daje dober občutek okretnosti, pri višjih hitrostih ostaja razmeroma lahek in precej skopo poroča od dogajanju pod kolesi.
Zaradi cene hibrida ne bi izbrali iz varčevalnih vzgibov, temveč zaradi prednosti, ki jih za vožnjo prinaša električni sklop.
Za udobje v vožnji lepo poskrbi uglajen priključnohibridni sklop, ki ga sestavljajo 1,6-litrski turbobencinar in elektromotor s skupno močjo 165 kilovatov (225 KM). Baterija s kapaciteto 12,4 kilovatne ure po meritvenem ciklu WLTP obljublja 64 kilometrov dosega na elektriko, pri čemer smo jih mi v povprečju prevozili med 45 in 50. Ob pospešku od 0 do 100 kilometrov na uro v 7,9 sekunde se ne gre pritoževati niti nad poskočnostjo. Ob tem je poraba goriva, tako kot pri vsakem priključnem
hibridu, zelo odvisna od načina uporabe in predvsem od stopnje izkoriščanja njegove električne plati. Mi smo se z bolj redkim priklapljanjem na električno omrežje kar precej oddaljili od po ciklu WLTP izmerjenih 1,2 litra na 100 kilometrov in zabeležili za skoraj 1,8 tone težak avtomobil še vedno sprejemljivih 6,2 litra na 100 kilometrov.
Pod črto ugotavljamo, da je 408 res poseben in privlačen avtomobil, od katerega bi glede na videz pričakovali malce več dinamičnosti med ovinki. Sicer pa namesto tega ponuja veliko udobja tako v kabini kot pri voznih lastnostih. Močnejši priključni hibrid je v primerjavi s klasično bencinsko različico dražji za skoraj 11 tisočakov. To predstavlja preveliko razliko, da bi ga izbrali z namenom varčevanja pri porabi goriva, a s tem dobimo veliko bolj zmogljiv avtomobil, ki med drugim ponuja
udobje in uglajenost vožnje na elektriko.
Peugeot 408 1.6 THP hybrid 225 e-EAT8 GT |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.598 ccm, 132 kW (180 KM) pri 6.000/min, 300 Nm pri 1.900/min; Motor (električni): sinhronski, 81 kW (110 KM), 320 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.687 x 1.848 x 1.478 mm; Medos. razdalja: 2.787 mm; Pnevmatike: 205/55 R19; Masa/nosilnost: 1.781/439 kg; Prtljažnik: 471–1.545 l. |
Največja hitrost: 233 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): bencin 1,2 l/100 km + elektrika 14,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 26 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 puretech 130 EAT8 allure) 30.400 €, testno vozilo: 46.140 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, kakovost, udobje |
![]() |
doplačilo za 7,4-kW polnilnik, cena |
![]() |
brez napak |