Porsche taycan
Na zmenku s prenovljenim taycanom
Porschejev prvi popolnoma električni model se predstavlja v prenovljeni podobi in z izpopolnjeno tehniko. Po novem je še hitrejši in bolj učinkovit ter z enim polnjenjem pride dlje.
Četrtek, 21. marec 2024
Oblikovno so spremembe vidne predvsem na sprednjem in zadnjem delu z novo obliko odbijačev, z novimi matričnimi žarometi in osvetljenim napisom porsche na pokrovu prtljažnika. Ob športni limuzini v ponudbi ostajata tudi ”karavanska” različica sport turismo in bolj terensko naravnana cross turismo.
Eno od večjih tehničnih novosti predstavlja zmogljivejši zadnji elektromotor, ki razvije dodatnih 80 kilovatov (109 KM) moči. Poleg tega sta tu še izboljšano toplotno upravljanje s toplotno črpalko nove generacije in izboljšan sistem regeneracije energije s 30-odstotnim povečanjem oziroma z 290 na 400 kilovatov.
Z novo funkcijo push-to-pass v okviru paketa sport chrono lahko voznik, odvisno od modela, z enim pritiskom na gumb za 10 sekund prikliče do 70 kilovatov (95 KM) dodatne moči. Osnovni model tako zmore 60 kilovatov (82 KM) več moči kot prej, medtem ko taycan turbo S z uporabo programa launch control pridobi dodatnih 140 kilovatov (190 KM) moči.
Pri limuzinskem modelu razpon moči znaša od 300 do do 760 kilovatov (od 408 do 1.034 KM), pri čemer vstopni model s pogonom na zadnji kolesi do stotice potrebuje 4,8 sekunde, model turbo S 2,4 sekunde, turbo GT s paketom weissach pa še dve desetinski sekunde manj. Pri modelu sport turismo so na izbiro različice z razponom moči od 300 do 700 kilovatov (od 408 do 952 KM), pri cross turismu pa z močmi od 320 do 700 kilovatov (952 KM).
Med izboljšavami velja omeniti tudi zmogljivejše polnjenje. Največja moč na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom DC zdaj namesto 270 znaša 320 kilovatov, kar pomeni, da je mogoče baterijo napolniti od 10 do 80 odstotkov v 18 minutah. Izboljšani so tudi dosegi, ki so do 35 odstotkov večji kot pri predhodniku, pri čemer največji po kombiniranem meritvenem ciklu WLTP znaša 678 kilometrov.
Omeniti velja tudi, da so vse različice, čeprav zdaj prinašajo bogatejšo opremo (po novem so med drugim serijsko opremljene s prilagodljivim zračnim vzmetenjem), do 15 kilogramov lažje kot prej.
Več o prenovljenem taycanu, ki smo si ga Pragi v živo ogledali in pretipali v izvedbi cross turismo, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 297).