Avto.info

Poročilo New York Timesa

Primer Big Brotherja: Ko avtomobilski proizvajalci zavarovalnicam prodajajo podatke o načinu vožnje

Poročilo časopisa New York Times razkriva, da lahko zavarovalnice ugotovijo, kdaj močno zavirate, hitro pospešujete ali prehitevate, in lahko te informacije obrnejo proti vam.

Torek, 12. marec 2024

Sodobna povezana vozila so prava zakladnica podatkov in nekatere od teh informacij se v ZDA že uporabljajo za določanje zavarovalnih premij voznikov. Zaskrbljujoč je podatek, da se lahko podatki o voznikih uporabljajo, ne glede na to, ali se lastniki tega zavedajo ali ne, najbolj pogosto prek aplikacij, ki so jih ustvarili proizvajalci avtomobilov.

Avtomobilski proizvajalci namreč ponujajo aplikacije, ki jih oglašujejo kot orodja za izboljšanje varnosti vožnje in ki uporabnike nagrajujejo s točkami za zgledno vožnjo. Vendar pa podjetja, kot je GM, podatke, zbrane z aplikacijami (denimo OnStar Smart Driver), prodajajo podjetjem za posredovanje podatkov, zavarovalnice pa jih nato uporabljajo za določanje cen. Anonimni vir, ki je delal pri avtomobilskem proizvajalcu v Detroitu, je za New York Times povedal, da so letni prihodki iz tega programa "nekaj milijonov dolarjev".

Zavarovalnice lastniku cadillaca zavrnile kritje

Potrošniki, s katerimi so govorili novinarji New York Timesa, so povedali, da se niso zavedali, da se njihovi podatki delijo z zavarovalnicami. Lastnik cadillaca na Floridi je denimo povedal, da mu je zavarovanje zavrnilo kar sedem zavarovalnic, nazadnje pa je izvedel, da je njegovo vozilo zabeležilo veliko primerov sunkovitega zaviranja in pospeševanja ter nekaj prekoračitev hitrosti. "Ne poznam definicije močnega zaviranja. Glava mojega sopotnika ni udarila ob armaturno ploščo," je dejal lastnik. "Enako velja za pospeševanje. Nisem se odlepil od tal. Nisem prepričan, kako avtomobil to definira. Menim, da ne vozim agresivno ali nevarno." Zaskrbljujoče je, da voznik ni vedel za obstoj funkcije OnStar Smart Driver, nikoli je ni videl v svoji aplikaciji MyCadillac in ni našel nobenega dokaza, da se je vanjo prijavil pri prodajalcu. 

GM priznava, vendar trdi, da pridobijo dovoljenje

General Motors je časniku New York Times priznal, da s posredniki podatkov deli "izbrane podatke" o zaviranju, pospeševanju in hitrosti nad 80 km/h ter času vožnje, vendar so opozorili, da se morajo stranke strinjati z deljenjem svojih podatkov, ko podpišejo pogodbo.

Podjetje GM sicer ni edino. Tudi drugi avtomobilski proizvajalci, kot so Kia, Mitsubishi, Hyundai, Honda in Acura, imajo aplikacije za povratne informacije o voznikih in delijo podatke s posredniki. Prav tako pravijo, da se podatki delijo samo v primeru, da se voznik s tem strinja, vendar so v primeru Honde informacije o tem, za kaj se podatki uporabljajo, zakopane v dokumentu s pogoji in določili, ki obsegajo 2.000 besed (v ZDA).

Nekatere blagovne znamke zahtevajo izrecno soglasje

Treba je poudariti, da to ne pomeni, da se vsi avtomobilski proizvajalci poslužujejo goljufivih praks - Kia pravi, da od lastnikov zahteva dodatno izrecno soglasje, Subaru pa, da podatke o prevoženih kilometrih deli le s posredniki podatkov. Vseeno pa je dejstvo, da veliko voznikov ne ve, kateri podatki se zbirajo, milo rečeno zaskrbljujoče.

Prejšnji mesec je senator Edward Markey iz Massachusettsa pozval zvezno komisijo za trgovino, naj razišče zbiranje podatkov voznikov. 

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.