Avto.info

Tesla

Prodaja tesel po svetu strmoglavlja, vključno z Nemčijo, Avstralijo in Kitajsko

Prodaja v Nemčiji se je prejšnji mesec zmanjšala za kar 76,3 odstotka, v Avstraliji pa za 71,9 odstotka.

Petek, 7. marec 2025

Tesla je pred manj kot letom dni napovedala, da bo do leta 2030 prodala 20 milijonov električnih vozil letno. Danes pa se je stanje močno poslabšalo. Po tem, ko je podjetje sredi leta 2024 navidezno opustilo ta visok cilj, je prvič v desetletju zabeležilo tudi padec letne prodaje. Teslina prodaja še naprej pada na več pomembnih trgih, vključno z Nemčijo, Avstralijo in Kitajsko.

V začetku tega tedna smo izvedeli, da se je Teslina prodaja na Norveškem januarja in februarja zmanjšala za 44,4 %, čeprav se je celotni trg električnih vozil v tej skandinavski državi povečal za 53,4 %. V Nemčiji je še slabše. Novi podatki nemškega Zveznega urada za motorni promet (KBA) kažejo, da je januarja 2025 prodaja Teslinih vozil padla za 59,5 %, saj je bilo v državi registriranih le 1.277 novih vozil. Februarja so se razmere še poslabšale. Prodaja se je v primerjavi s februarjem 2024 zmanjšala za kar 76,3 %, saj je bilo prodanih le 1.429 primerkov. V januarju in februarju je Tesla v Nemčiji dobavila 2.706 vozil, kar pomeni velik 70,6-odstotni padec v primerjavi z enakim obdobjem lani. Teslin padec je še izrazitejši, če upoštevamo, da se je celotna prodaja baterijskih električnih vozil v Nemčiji februarja povečala za 30,8 %.

V Avstraliji je na primer Tesla februarja prodala 1.592 vozil, kar je za 71,9 % manj kot februarja 2024, ko jih je prodala 5.665. V prvih dveh mesecih leta je Avstralcem dobavila 2.331 vozil, kar je 65,5-odstotni padec v primerjavi s 6.772 vozili, prodanimi v istih dveh mesecih leta 2024. Omeniti velja, da so v Avstraliji pravkar začeli prodajati težko pričakovani prenovljeni model Y - čeprav le v premijski različici Launch Edition, saj standardna različica še vedno ni na voljo. Zato padec prodaje ni povsem presenetljiv.

Kaj pa Kitajska? Prvi podatki kitajskega združenja za osebna vozila kažejo, da je Tesla februarja 2025 izdelala in prodala 30.688 vozil, kar je 49,16-odstotni padec v primerjavi s 60.365 avtomobili, ki so bili prodani februarja 2024. Številke vključujejo tako domačo prodajo kot izvoz, vendar je jasno, da se Teslin tržni delež na Kitajskem zmanjšuje. 

Čeprav Tesla ostaja vodilna na področju električnih vozil, njena nekoč nedosegljiva prevlada na ključnih trgih kaže znake težav. Med razlogi so zagotovo nekoliko stari modeli, kontroverzna narava njenega izvršnega direktorja, zasičenost trga ...

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.