Yugo se vrača
Prva predstavitev: Tako bo videti novi yugo
Če bo novi yugo šel v proizvodnjo - kar naj bi se zgodilo v naslednjih dveh letih - se bo uvrstil v B-segment oziroma mestni razred.
Sreda, 7. maj 2025
Yugo je februarja napovedal uradno vrnitev, pokazal skice in napovedal načrte za proizvodnjo mestnega avtomobila, podobnega tistemu, ki so ga v Kragujevcu izdelovali v 80. in 90. letih. Čeprav so mnogi v zgodbo takoj podvomili, se zdi, da se na projektu nekaj dela, saj so včeraj premierno predstavili maketo bodočega avtomobila.
Maketa je bila prikazana na dogodku Car Design Event 2025 v Münchnu in v celoti razkriva zunanji dizajn avtomobila, ki je videti zelo zanimiv. Trivratna kombilimuzina se očitno zgleduje po legendarnem originalu s kompaktnimi merami in ravnimi, minimalističnimi površinami. Vse to krasijo številni sodobni detajli, kot so svetlobni podpis, osvetljena rešetka in logotip znamke.
Konceptni model je ustvaril srbski oblikovalec Darko Marčeta pod vodstvom novega lastnika znamke Yugo, profesorja dr. Aleksandra Bjelića, ki je za Car Magazine povedal, da novi koncept "ne služi le kot zgodovinska reminiscenca, temveč poudarja dostopnost in športni značaj novega modela".
Če bo novi Yugo šel v proizvodnjo, kar podjetje načrtuje do leta 2027, bo tekmoval na evropskem trgu majhnih hatchbackov, ob boku modelom, kot so citroën C3, renault clio in dacia sandero. Pri Yugu so poudarili, da bo novi model ponujal več izvedb z atmosferskim motorjem in turbopolnilnikom, možna je tudi električna različica. V ponudbi naj bi bile različice z ročnim in samodejnim menjalnikom, podjetje pa je celo namignilo na morebitno športno različico, ki naj bi jo pokazali septembra letos.
Toda do popolnoma delujočega prototipa yuga je še kar nekaj časa. Podjetje ga namerava leta 2027 predstaviti na sejmu Expo v Beogradu, istega leta pa je predviden tudi začetek proizvodnje. Vse to se morda zdi pretirano optimistično, saj je avtomobil šele v fazi malega glinenega modela, do končnega izdelka pa je treba narediti še veliko in vložiti ogromno denarja. Tudi najbogatejša in najnaprednejša podjetja potrebujejo tri do šest let za razvoj novega modela, zato se zdi malo verjetno, da bo yugo na ceste zapeljal že leta 2027.