Avto.info

Škoda enyaq coupe RS iV

RS z električnim nabojem

  • Enyaq je prvi Škodin model z električnim pogonom in športno oznako RS
  • Dva elektromotorja, po eden na vsaki osi, skupaj razvijeta 220 kW (299 KM)
  • Baterija s 77 kWh obljublja dobrih 500 km dosega, v praksi okoli 350 do 400 km
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 16. september 2023

RS je tradicionalna Škodina oznaka, ki so jo lepili in jo še lepijo na športne izvedbe svojih modele. Vse od kombilimuzin do karavanov, enyaq pa je prvi električni avtomobil s to oznako, in kot se spodobi, tudi najmočnejši v ponudbi. Udoben in tudi v kupejevski različici praktičen avtomobil tako dodaja piko na i, čeprav ta v primerjavi z običajnimi modeli ni tako izrazita.

Poganjata ga dva elektromotorja, po eden na vsaki osi, s skupaj 300 »konji« moči in 460 Nm navora, kar botruje pospešku do stotice v 6,5 sekunde in končni hitrosti 180 km/h. Jasno, številke so povsem solidne, in roko na srce, za vsakdanjo rabo ne potrebujete več, a ker gre za športen model, je pripomba na mestu: tekmeci, kot sta na primer kia EV 6 ali tesla Y, ponudijo več.

Kljub oznaki RS ni pretirano športen, temveč kot celota udoben in uporaben družinski avto.


Kakorkoli, vseeno gre za poskočen in pri odločnem pospeševanju zelo živahen avto, ki se v primerjavi z običajnim enyaqom ponaša tudi z nižjim (spredaj za 15, zadaj za 10 mm) in prilagodljivim podvozjem. To je v športnem režimu precej bolj čvrsto in zato se RS skozi ovinke pelje zelo dobro ter z razmeroma malo nagibanja, a kot celota ne pušča prav pretirano športnega občutka, saj gre ne nazadnje za precej težak avtomobil, česar ne more povsem skriti. Tudi volan je vse prej kot športno oster, prej lahkoten, a vseeno natančen in z dobrim občutkom med vožnjo. Če želite športno bolj izrazit avto, potem se ozrite proti kii EV6 oziroma, če se lahko odrečete križancu, proti tesli Y ali BMW i4, ki so zlasti na ovinkasti cesti bolj dinamične nravi.

Med bolj lagodno vožnjo je boljša izbira običajni vozni režim, saj je podvozje takrat bolj uglajeno in glede udobja mu praktično ni kaj očitati. Velika 21-palčna kolesa (doplačilo, serijska so 20-palčna), obuta v nizkopresečne pnevmatike sicer utegnejo kakšen krajši, ostrejši udarec odločneje, a ne pretirano izrazito prenesti v kabino. Tudi zvočna zatesnjenost je zaradi laminiranih sprednjih stekel zelo dobra in pri višjih hitrostih (okoli avtocestnih omejitev, pa tudi čez) je vožnja tiha in na splošno prijetna. Malce slabši je morda le občutek na zavorni stopalki, saj je ta precej mehka in pri močnejšem zaviranju zahteva nekaj več odločnosti. Zato pa po drugi strani navduši prilagodljiv sistem rekuperacije energije, saj je vse izrazitejše zmanjševanje hitrosti med približevanjem vozilu pred vami ali v križišču zelo naravno.

Položaj za volanom je zasnovi vozila primerno visok, notranjost pa prostorsko radodarno odmerjena tako na sprednjih kot tudi zadnjih sedežih, kjer bodo tudi višjerasli sedeli brez kakršnih koli zadreg. Odprtih želja s svojimi 570 litri ne pušča niti prtljažnik v zadku, medtem ko sprednjega enyaq žal ne premore. Zaradi visokega sedenja je preglednost naprej zelo dobra, a po drugi strani toliko slabša nazaj in »čez ramo« – tudi na račun zajetnih sprednjih vzglavnikov, integriranih v športno ukrojena sedeža z dobrim oprijemom.

6,5 sekunde za pospešek do hitrosti 100 km/h potrebuje kot najmočnejši RS v Škodini modelski paleti.


Z velikim odlagalnim mestom za dva mobilna telefona (brezžično polnjenje), držala za plastenke, uporabnim odprtim odlagalnim mestom med sedežema, zajetnim predalom pod osrednjim naslonom za roke je veliko prostora tudi za odlaganje vsakdanjih drobnarij, kot celota pa notranjost pušča prijeten vtis ter se ponaša s kakovostno izdelavo in številnimi površinami v slogu usnja. Majhen zaslon premera 13,5 cm nudi le omejeno količino informacij, za druge skrbi osrednji zaslon premera 33 cm s številnimi funkcijami, povezavama Android in Apple ter velikimi in logičnimi ikonami, a z nekaj slabšo odzivnostjo. Tudi drsniki za upravljanje klimatske naprave in glasnosti avdio sistema so neposrečena rešitev.

Cena s 65 tisočaki ni prav nizka – nekje na ravni kie in okoli 10 tisočakov višja od tesle – ter ob bogatejši opremi (med drugim zajema panoramsko stekleno streho in osvetljeno sprednjo masko »crystal face«, ki pa na testnem vozilu ni delovala) tudi dobrih osem tisoč evrov višja od kupejevskega enyaqa iV 80 z dobrimi 200 »konji«.
 

Škoda enyaq coupe RS iV
 Vozilo in motor kupejevski križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: asinhronski (ASM), 80 kW (109 KM), 162 Nm; zadaj: sinhronski (PSM), 150 kW (204 KM), 310 Nm; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.653 x 1.879 x 1.607 mm; Medos. razdalja: 2.768 mm; Pnevmatike: spredaj 235/45 R21, zadaj 255/40 R21; Masa/nosilnost: 2.255/485 kg; Prtljažnik: 570-1.610 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Baterija (bruto/neto): 82,0/77,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/135 kW; Poraba energije (WLTP): 16,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: 19,9 kWh/100 km; Doseg: 517 km.
  Cena:  osnovni model (enyaq coupe iV 60): 51.709 €, testno vozilo: 74.719 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostorna kabina, velik prtljažnik, udobna vožnja nič kaj posebej športen, razmeroma počasen infotainment, preglednost brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.