Avto.info

Škoda enyaq RS

Tudi po prenovi na vrhu ostaja RS

Prenovljeni enyaq RS ob estetski osvežitvi v slogu šibkejših različic prinaša hitrejše, tudi dvosmerno polnjenje. Z dvema elektromotorjema ponuja 250 kW moči (340 KM) in doseže stotico v 5,4 sekunde.

Ponedeljek, 12. maj 2025

Vzporedno z malce bolj umirjenimi različicami je prenovo doživel najbolj športno naravnani enyaq z dobro znano oznako RS, ki bo še naprej na voljo v običajni SUV izvedbi ter v še malce bolj dinamični kupejevski. V slogu šibkejših bratov je dobil nov sprednji del z masko tech-dech face z novo zasnovo žarometov »na štiri oči«, od bratov pa se razlikuje po obliki odbijačev z malce bolj ostrimi potezami in po obliki platišč iz lahke litine velikosti 20 ali 21 palcev. Eden njegovih zaščitnih znakov, poleg oznak RS, ostaja odsevna letvica na zadnjem odbijaču.

Zasnova notranjosti je enaka kot pri drugih različicah, kar pomeni, da na armaturni plošči pred voznikom najdemo 12,7-centimetrski (5-palčni) zaslon za prikaz glavnih informacij, medtem ko je na sredini nameščen kar 33-centimetrski (13-palčni) zaslon na dotik. Samo za različice RS pa sta na voljo sloga notranjosti RS lounge design selection in opcijski RS suite design selection, ki prinašata različni kombinaciji barv in materialov. Sicer pa RS ohranja družinsko uporabnost osnovnega enyaqa s prostorno drugo vrsto in prtljažnikom, ki pri SUV izvedbi v osnovni postavitvi meri 585, pri kupeju pa 570 litrov.

Pogonski sklop po prenovi ostaja nespremenjen. Z dvema elektromotorjema zagotavlja štirikolesni pogon in 250 kW (340 KM) skupne moči. To zadostuje za pospešek od 0 do 100 km/h v 5,4 sekunde. Polnjenje lahko poteka z največjo močjo 185 kW (prej 175 kW), s čimer je mogoče baterijo s kapaciteto 84 kWh (79 kWh neto) napolniti od 10 do 80 % v le 26 minutah, medtem ko polnjenje z izmeničnim tokom (AC) z največjo močjo 11 kW od 0 do 100 % traja osem ur in pol. Ob tem doseg pri enyaqu RS znaša 560 kilometrov, pri enyaqu coupe RS pa več kot 570 kilometrov. Tu velja omeniti še novost – možnost dvosmernega polnjenja, ki omogoča napajanje naprav v hiši ali stanovanju iz avtomobilske baterije.

Dinamični duh modela se med drugim kaže še s serijskim športnim vzmetenjem, s katerim je avtomobil spredaj postavljen bližje tlom za 15 milimetrov, zadaj pa za 10 milimetrov. Tako kot doslej ga je mogoče nadgraditi z opcijskim prilagodljivim vzmetenjem DCC. Omeniti velja še le različicam RS namenjeno možnost izbire športnih pnevmatik, ki zagotavljajo boljši oprijem, a zaradi večjega kotalnega upora rahlo negativno vplivajo na doseg.

Prenovljeni enyaq RS bo mogoče v obeh karoserijskih različicah pri nas naročiti že v prihodnjih dneh, prvi primerki pa bodo v Slovenijo prispeli avgusta. Cene za slovenski trg še niso uradno objavljene, pri čemer predvidevamo, da bo treba za osnovno izvedbo odšteti okoli 53 tisočakov, za kupe pa približno 2.600 evrov več.

Podrobneje o električnem novincu, ki smo ga v živo spoznali na svetovni premieri v Stockholmu, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 310).

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.