Škoda enyaq RS
Tudi po prenovi na vrhu ostaja RS
Prenovljeni enyaq RS ob estetski osvežitvi v slogu šibkejših različic prinaša hitrejše, tudi dvosmerno polnjenje. Z dvema elektromotorjema ponuja 250 kW moči (340 KM) in doseže stotico v 5,4 sekunde.
Ponedeljek, 12. maj 2025
Vzporedno z malce bolj umirjenimi različicami je prenovo doživel najbolj športno naravnani enyaq z dobro znano oznako RS, ki bo še naprej na voljo v običajni SUV izvedbi ter v še malce bolj dinamični kupejevski. V slogu šibkejših bratov je dobil nov sprednji del z masko tech-dech face z novo zasnovo žarometov »na štiri oči«, od bratov pa se razlikuje po obliki odbijačev z malce bolj ostrimi potezami in po obliki platišč iz lahke litine velikosti 20 ali 21 palcev. Eden njegovih zaščitnih znakov, poleg oznak RS, ostaja odsevna letvica na zadnjem odbijaču.
Zasnova notranjosti je enaka kot pri drugih različicah, kar pomeni, da na armaturni plošči pred voznikom najdemo 12,7-centimetrski (5-palčni) zaslon za prikaz glavnih informacij, medtem ko je na sredini nameščen kar 33-centimetrski (13-palčni) zaslon na dotik. Samo za različice RS pa sta na voljo sloga notranjosti RS lounge design selection in opcijski RS suite design selection, ki prinašata različni kombinaciji barv in materialov. Sicer pa RS ohranja družinsko uporabnost osnovnega enyaqa s prostorno drugo vrsto in prtljažnikom, ki pri SUV izvedbi v osnovni postavitvi meri 585, pri kupeju pa 570 litrov.
Pogonski sklop po prenovi ostaja nespremenjen. Z dvema elektromotorjema zagotavlja štirikolesni pogon in 250 kW (340 KM) skupne moči. To zadostuje za pospešek od 0 do 100 km/h v 5,4 sekunde. Polnjenje lahko poteka z največjo močjo 185 kW (prej 175 kW), s čimer je mogoče baterijo s kapaciteto 84 kWh (79 kWh neto) napolniti od 10 do 80 % v le 26 minutah, medtem ko polnjenje z izmeničnim tokom (AC) z največjo močjo 11 kW od 0 do 100 % traja osem ur in pol. Ob tem doseg pri enyaqu RS znaša 560 kilometrov, pri enyaqu coupe RS pa več kot 570 kilometrov. Tu velja omeniti še novost – možnost dvosmernega polnjenja, ki omogoča napajanje naprav v hiši ali stanovanju iz avtomobilske baterije.
Dinamični duh modela se med drugim kaže še s serijskim športnim vzmetenjem, s katerim je avtomobil spredaj postavljen bližje tlom za 15 milimetrov, zadaj pa za 10 milimetrov. Tako kot doslej ga je mogoče nadgraditi z opcijskim prilagodljivim vzmetenjem DCC. Omeniti velja še le različicam RS namenjeno možnost izbire športnih pnevmatik, ki zagotavljajo boljši oprijem, a zaradi večjega kotalnega upora rahlo negativno vplivajo na doseg.
Prenovljeni enyaq RS bo mogoče v obeh karoserijskih različicah pri nas naročiti že v prihodnjih dneh, prvi primerki pa bodo v Slovenijo prispeli avgusta. Cene za slovenski trg še niso uradno objavljene, pri čemer predvidevamo, da bo treba za osnovno izvedbo odšteti okoli 53 tisočakov, za kupe pa približno 2.600 evrov več.
Podrobneje o električnem novincu, ki smo ga v živo spoznali na svetovni premieri v Stockholmu, pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 310).