Škoda superb
To je novi Škodin zastavonoša
Škoda je predstavila novega superba, ki je zopet na voljo kot petvratna limuzina in karavanski combi. Prodaja bo stekla v začetku prihodnjega leta, cene še niso znane.
Petek, 3. november 2023
Po skicah zunanjosti in že pred časom razkriti notranjosti se je Škodin zastavonoša s klasičnim pogonom uradno predstavil v svoji četrti generaciji. Oblikovno gre za evolucijo predhodnika, poleg široke palete bencinskih in dizelskih motorjev ter priključnega hibrida pa bo za razliko od sestrskega volkswagna passata na voljo tudi v petvratni limuzinski izvedbi.
Kljub očitnemu oblikovnemu sorodstvu s tretjo generacijo superba in drugimi Škodinimi modeli je vseeno povsem nov, z ostreje urezanimi linijami ter LED svetlobnimi telesi (sprednja žarometa sta matrična), kar mu doda nekaj premium pridiha. Sprednja maska je širša kot prej, reže za zajem zraka v odbijaču poudarja kromirana letvica. Obenem je v dolžino zrasel za 43 mm in 12 mm višino ter se ponaša z nizkim količnikom zračnega upora. Limuzina v dolžino meri 4.912 mm ozirom centimeter več od karavana (4.902 mm), obe izvedbi pa imata enako medosno razdaljo 2.841 mm.
V notranjosti se ponaša z opaznim napredkom na področju kakovosti in tehnologije. Na sredinski konzoli je visoko nasajen osrednji zaslon infotainmenta premera 33 cm, zaslon pred voznikom namesto klasičnih merilnikov meri 25,4 cm. Posebej velja omeniti tudi tri velike fizične gumbe (s 4,3 cm zasloni). Zunanja dva sta namenjena klimatski napravi in gretju oziroma hlajenju sedežev, osrednji pa ima različne funkcije, kot so nastavljanje smeri in jakosti pretoka zraka ter glasnosti avdio sistema, izbira različnih voznih režimov ali povečevanje zemljevida navigacijskega sistema.
Glede prostornosti pri Škodi pravijo, da sta prostor za glave potnikov in prtljažni prostor »precej zrasla« v primerjavi s predhodnikom. Natančneje, prtljažnik pri limuzinskem superbu meri 645 litrov in pri karavanskem combiju 690 oziroma 1.920 litrov, na krovu je tudi 28 uporabnih »simply clever« rešitev. V zasledovanju trajnosti so notranje tkanine v celoti izdelane iz recikliranega poliestra, za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev pa superb ohranja možnost oblazinjenja iz pravega usnja, obdelanega z okolju prijaznim postopkom strojenja z uporabo ostankov predelave kavnih zrn ali odpadne vode pri predelavi oliv.
Tehnično temelji na dodelani platformi MQB, ki si jo deli z novim passatom, motonra paleta pa je bolj ali manj enaka, kot v novem kodiaqu. To pomeni z blagim hibridom podprt 1,5-litrski bencinar s 110 kW (150 KM) in dve izvedbi 2.0 TSI stroja s 150 ali 195 kW (204 ali 265 KM) na bencinski strani ter 2.0 TDI s 110 ali 142 kW (150 ali 193 KM) na dizelski. Vsem motorjem streže samodejni DSG menjalnik s sedmimi stopnjami prenosa, najmočnejša bencinar in dizel imata štirikolesni pogon. Ponudbo zaokrožuje še priključnohibridna različica – ta je na voljo le pri izvedbi combi, gre pa za kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega in električnega motorja s 150 kW (204 KM) in baterije kapacitete 25,7 kWh, ki obljublja prek sto kilometrov električnega dosega.
Kot rečeno, cene bodo znane nekoliko kasneje, na cestah pa novega superba, ki ga bodo izdelovali v tovarni v Bratislavi (vzporedno s passatom variant), lahko pričakujemo v prvi četrtini prihodnjega leta.